HMSHost International partner van BackWerk

Auteur: Redactie
10 juni 2021
HMSHost International partner van BackWerk

HMSHost International, wereldwijd marktleider in de food- en horeca-industrie voor mensen onderweg, verwelkomt de snelgroeiende foodservice-formule BackWerk als franchisenemer in hun conceptportfolio. Het merk BackWerk zal dit jaar haar vers bereide producten tegen concurrerende prijzen naar de reizigers brengen op de stations van de Nederlandse Spoorwegen. De bedoeling is om Broodzaak winkels om te bouwen naar de bewezen BackWerk formule. De eerste locatie opent in juli 2021 op Utrecht Centraal, gevolgd door Rotterdam Centraal en Station Amsterdam Bijlmer ArenA later dit jaar.

BackWerk gaat reizigers van de Nederlandse Spoorwegen haar unieke mix van gemakkelijke zelfbediening, vers bereide producten tegen concurrerende prijzen brengen. Elke BackWerk-winkel heeft een duidelijke open winkelfronten en keuken, een moderne en toch gezellige omgeving met de nadruk op het imiteren van het bakkerij-cafégevoel in een gemaksformule. Treinreizigers kunnen een breed scala aan lokaal bereide producten voor onderweg verwachten: van vers bereide sappen en smoothies tot warme broodjes en krakelingen en gebakjes voor bij een kopje Fairtrade koffie.

350 winkels

Met 350 winkels in Nederland, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland is BackWerk een gerenommeerd foodservicemerk dat eigendom is van de Zwitserse foodvenience provider Valora Group, die het BackWerk-concept positioneert als een bewezen vervanger van het merk Broodzaak. Door de samenwerking met HMSHost International zal BackWerk worden uitgebreid tot ongeveer 45 winkels in het hele land.

"We zijn verheugd om deze nieuwe toevoeging aan ons concept portfolio aan te kondigen, en om samen te werken met een bewezen en succesvol merk in BackWerk. Een bijproduct van het veranderde foodservice- en transportlandschap is een uitdagende omgeving voor het testen en ontwikkelen van een nieuw merk. Met BackWerk's mix van goed geprijsde verse producten in een bakkerij-café setting, en bewezen relevantie in de drukbezochte sector, zijn we ervan overtuigd dat dit volgende hoofdstuk van onze samenwerking met de Nederlandse Spoorwegen het aanbod van eten en drinken naar een nieuw niveau zal tillen terwijl we treinreizigers blijven inspireren", zegt Sytze van der Aa, Regional Managing Director Europe, HMSHost International.

Dick de Vilder, Managing Director bij BackWerk Nederland zegt: ''Wij zijn vereerd om HMSHost International te verwelkomen als nieuwe en relevante franchisepartner. De samenwerking stelt ons in staat om ons succesvolle concept uit te breiden naar de allerbeste high traffic locaties door het hele land. We zullen daar zijn waar mensen in beweging zijn. Het BackWerk-concept past perfect bij de stations en reizigers van de Nederlandse Spoorwegen.''

Blijf op de hoogte

Eén keer per week het actuele en relevante lunchroomnieuws in je mailbox? Schrijf je hier in voor onze digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte.

Overig nieuws