HMSHost gaat zich richten op horeca in stadscentrum Utrecht

10 april 2017 | Thijs Jacobs

De opkomst van HMSHost International in Nederland continueert. Na de aankondiging in 2016 over de uitbreiding van horecaconcepten op Rotterdam The Hague Airport en Designer Outlet Roermond, start HMSHost in een nieuw kanaal: het stadscentrum. De marktleider op het gebied van eten en drinken zal vijf locaties in het centrum van Utrecht openen.

HMSHost heeft vijf vooruitstrevende horecaconcepten ontwikkeld voor de Stadskamer. Dit is een nieuw gebouw dat door Klépierre, de Europese winkelcentrumspecialist, wordt gebouwd in Hoog Catharijne. Een gebied met de volledige focus op horeca. Het brede aanbod van eten en drinken creëert een uitnodigende sfeer voor gasten die hier kunnen ontspannen en rustig zitten of iets bestellen om mee te nemen.

De opening van vijf concepten in het centrum van Utrecht verloopt in twee fasen. In oktober 2017 zal HMSHost LEON openen, de ‘naturally fast food’ keten uit Londen. HMSHost heeft dit concept in 2016 in Nederland geïntroduceerd. HMSHost biedt daarnaast ook een Nederlandse primeur; Comptoir Libanais. Deze bescheiden en leuke Libanese kantine serveert gezonde, eenvoudige Libanese gerechten in een authentiek, vriendelijk en kleurrijk design. Comptoir Libanais is in 2008 opgericht in Londen en heeft nu 17 restaurants in Engeland. Het derde concept dat in de eerste fase opent is Burger Federation, een eigen concept van HMSHost, met onder andere een vestiging in Designer Outlet Roermond. Dit concept speelt in op de vraag naar gourmet burgers van lokale en biologische ingrediënten geïnspireerd op internationale en lokale recepten.

Begin 2019 zal de tweede fase zijn voltooid, met onder andere Two Tigers, waar een uitstekende mix van nieuwe en klassieke pan-Aziatische gerechten wordt geserveerd en Bistrot Bakery met een verscheidenheid aan rijke, authentieke smaken die dit het ideale concept maken voor mensen die echt geven om kwaliteit.

Walter Seib, CEO van HMSHost International: “Het nieuwe winkelcentrum Hoog Catharijne met de Stadskamer zal het kloppende hart van Utrecht worden en een thuishaven voor winkelend Nederland. Wij zijn trots om met Klépierre samen te werken. Dit biedt ons de mogelijkheid om te laten zien dat wij de perfecte gastheer zijn, overal waar mensen onderweg zijn. Samen met onze strategische brand partners hebben we concepten ontwikkeld waar mensen zich thuis voelen en waar ze graag vertoeven.”

 

Hoog Catharijne is niet alleen de geografische as tussen het oude stadscentrum en het Centraal Station van Utrecht, je kunt hier ook heerlijk winkelen. Met meer dan 26 miljoen bezoekers per jaar is Hoog Catharijne het druk bezochtste winkelcentrum van Nederland. Dankzij de centrale locatie naast het Centraal Station van Utrecht en het busstation, en ruim voldoende parkeerplaatsen op loopafstand, is Hoog Catharijne het kloppend winkelhart van Nederland. Vanaf 2017 zal de winkelervaring van Hoog Catharijne nog specialer worden dankzij het uitbreidings- en renovatieproject. Bioscopen, 600.000 vierkante meter aan kantoren (dat betekent 33.000 banen erbij), een hotel en een casino zullen dit winkelcentrum nog completer maken. Dit project is onderdeel van een enorm stedelijk renovatieplan waarvoor ook een uitbreiding van het station nodig is om de 90 miljoen bezoekers per jaar te kunnen ontvangen.

HMSHost Utrecht horeca hoog catherijne

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie Bezorgen
Thuisbezorgd laat restaurants opbieden om een hogere ranking te krijgen

Thuisbezorgd past haar verdienmodel aan en gaat restaurants een hogere plek op de ranglijst laten kopen. De horecaondernemer moet hiervoor tussen de vijftig cent tot negen euro per order neertellen. Ondernemers spreken al voorzichtig over machtsmisbruik. Het 'opbieden' is nog in de testfase,...

Columns Blog
Column Sico de Moel: cadeaukaart

Meneer wilde afrekenen met een stapeltje van 6 cadeaukaarten. Bij mij kun je betalen met een cadeaukaart, maar niet met zes. Gasten met een cadeaukaart zijn soms wat angstig, ze melden het atijd al bij hun reservering, bij aankomst vragen ze nog een keer of ze echt wel met hun cadeaukaart kunnen ...

trends Bier
Onderzoek: Laag alcoholische bieren steeds populairder

De Nederlandse consument staat open voor het groeiende aantal nieuwe biersoorten dat verkrijgbaar is in de horeca en supermarkt. Maar als men dan kiest, zijn een bekende smaak en een al eerder gedronken merk doorslaggevend. De bierdrinker zoekt vanuit die zekerheid naar nieuwe ervaringen. Dit en ...

Opening
Opening Franklin: Zeeuwse charme in Middelburg [foto's]

In een monumentaal pand uit 1752 in de oude binnenstad van Middelburg heeft Brasserie Franklin recentelijk haar deuren geopend. De brasserie is onderdeel van Boutique Hotel Franklin die samen met de eerste cocktailbar van Zeeland, Sir Franklin, op 10 augustus 2019 wordt geopend. In dit nieuwe bou...

Koffie & thee Interview
Interview met een theesommelier: Is thee een belevingsproduct?

Aandacht maakt succes. Theesommelier Karin Kamstra is ervan overtuigd. Maar zie je dit ook terug in de manier waarop thee wordt geserveerd? Het drankje is inmiddels meer dan 7000 jaar oud en nog steeds is het overal te verkrijgen. Van een bekertje op het tankstation tot aan een uitgebreide high tea,...

Columns Blog
Horecaondernemer, kijk uit voor stress!

Het is hollen of stilstaan. Het ene moment is het loei druk en kun je het niet bijbenen en het volgende moment kun je een kanon afschieten. De horeca in een bedrijfstak waar de vraag naar diensten fluctueert. Mensen gaan rond dezelfde periode op vakantie, eten op vaste tijden en gaan het liefst uit ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: