HMSHost gaat zich richten op horeca in stadscentrum Utrecht

10 april 2017 | Thijs Jacobs

De opkomst van HMSHost International in Nederland continueert. Na de aankondiging in 2016 over de uitbreiding van horecaconcepten op Rotterdam The Hague Airport en Designer Outlet Roermond, start HMSHost in een nieuw kanaal: het stadscentrum. De marktleider op het gebied van eten en drinken zal vijf locaties in het centrum van Utrecht openen.

HMSHost heeft vijf vooruitstrevende horecaconcepten ontwikkeld voor de Stadskamer. Dit is een nieuw gebouw dat door Klépierre, de Europese winkelcentrumspecialist, wordt gebouwd in Hoog Catharijne. Een gebied met de volledige focus op horeca. Het brede aanbod van eten en drinken creëert een uitnodigende sfeer voor gasten die hier kunnen ontspannen en rustig zitten of iets bestellen om mee te nemen.

De opening van vijf concepten in het centrum van Utrecht verloopt in twee fasen. In oktober 2017 zal HMSHost LEON openen, de ‘naturally fast food’ keten uit Londen. HMSHost heeft dit concept in 2016 in Nederland geïntroduceerd. HMSHost biedt daarnaast ook een Nederlandse primeur; Comptoir Libanais. Deze bescheiden en leuke Libanese kantine serveert gezonde, eenvoudige Libanese gerechten in een authentiek, vriendelijk en kleurrijk design. Comptoir Libanais is in 2008 opgericht in Londen en heeft nu 17 restaurants in Engeland. Het derde concept dat in de eerste fase opent is Burger Federation, een eigen concept van HMSHost, met onder andere een vestiging in Designer Outlet Roermond. Dit concept speelt in op de vraag naar gourmet burgers van lokale en biologische ingrediënten geïnspireerd op internationale en lokale recepten.

Begin 2019 zal de tweede fase zijn voltooid, met onder andere Two Tigers, waar een uitstekende mix van nieuwe en klassieke pan-Aziatische gerechten wordt geserveerd en Bistrot Bakery met een verscheidenheid aan rijke, authentieke smaken die dit het ideale concept maken voor mensen die echt geven om kwaliteit.

Walter Seib, CEO van HMSHost International: “Het nieuwe winkelcentrum Hoog Catharijne met de Stadskamer zal het kloppende hart van Utrecht worden en een thuishaven voor winkelend Nederland. Wij zijn trots om met Klépierre samen te werken. Dit biedt ons de mogelijkheid om te laten zien dat wij de perfecte gastheer zijn, overal waar mensen onderweg zijn. Samen met onze strategische brand partners hebben we concepten ontwikkeld waar mensen zich thuis voelen en waar ze graag vertoeven.”

 

Hoog Catharijne is niet alleen de geografische as tussen het oude stadscentrum en het Centraal Station van Utrecht, je kunt hier ook heerlijk winkelen. Met meer dan 26 miljoen bezoekers per jaar is Hoog Catharijne het druk bezochtste winkelcentrum van Nederland. Dankzij de centrale locatie naast het Centraal Station van Utrecht en het busstation, en ruim voldoende parkeerplaatsen op loopafstand, is Hoog Catharijne het kloppend winkelhart van Nederland. Vanaf 2017 zal de winkelervaring van Hoog Catharijne nog specialer worden dankzij het uitbreidings- en renovatieproject. Bioscopen, 600.000 vierkante meter aan kantoren (dat betekent 33.000 banen erbij), een hotel en een casino zullen dit winkelcentrum nog completer maken. Dit project is onderdeel van een enorm stedelijk renovatieplan waarvoor ook een uitbreiding van het station nodig is om de 90 miljoen bezoekers per jaar te kunnen ontvangen.

HMSHost Utrecht horeca hoog catherijne

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Columns Blog
Grijp eerst dat laaghangend fruit

Horecamensen houden van knallen. Een mooie avond draaien met je team waarbij alles klopt. Waar de service soepel loopt, de gasten happy zijn en een goede omzet wordt gedraaid. Horecamensen vinden stille momenten in de zaak echter een gruwel. Wachten op klandizie en ‘wortelschieten’ is...

Events
Jubileumeditie BBB Maastricht groot succes

De 65e editie van BBB Maastricht was een groot succes en laat consistentie in groei zien. Meer dan 400 exposanten zorgden voor een beursvloer bomvol inspiratie op het gebied van (non)food, drinks en gastronomie. Maar er was vooral aandacht voor innovatie en culinair talent. De toon is gezet voor de ...

Bezorgen
Takeaway.com kreeg 87 procent meer bestellingen te verwerken

Takeaway.com publiceerde zojuist een 'orderupdate' voor het derde kwartaal van 2019. De zaken gaan goed voor het Nederlandse bedrijf: er werd 'overall' 87 procent meer besteld in het derde kwartaal. Duitsland spant de kroon: daar werd maar liefst 136 procent meer besteld! Verklari...

Lekkerste Lunchroombroodje
Dit zijn de vijf finalisten voor de award voor het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland

De jury heeft besloten. Na een uitvoerige inventarisatie van de talloze inzendingen zijn dit de vijf broodjes die het hoogst werden gewaardeerd door de jury. De mystery jury gaat de komende periode op pad om de broodjes van de finalisten te proeven, waarna op vrijdag 8 november de winnaar bekend wor...

Lekkerste Lunchroombroodje
Genomineerde nummer 5: Broodje Beiroet

Vol trots presenteren we je de vijfde, en laatste, genomineerde voor de award van Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland 2019. Dit is 'Broodje Beiroet' van Lunchroom De Kofffiepot in Hardenberg. In totaal dingen in de laatste ronde vijf broodjes mee naar de award. Deze vijf genomineerde...

Lekkerste Lunchroombroodje
Genomineerde nummer 4: Sandwich gerookte kip

Vol trots presenteren we je de vierde genomineerde voor de award van Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland 2019. Dit is 'Sandwich gerookte kip' van Grand café Plaza op Schiphol. In totaal dingen in de laatste ronde vijf broodjes mee naar de award. Deze vijf genomineerden worden...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: