Het succesverhaal van Subway

20 maart 2012
Het succesverhaal van Subway

"Op je bek gaan is niet erg, als je maar zorgt dat je weer opstaat", begon Justin Goes (Subway) zijn presentatie op de Nationale Lunchroomdag. Goes vertelde over het succes van Subway.

*2.500 nieuwe zaken openen*
In zijn voordracht vertelde Goes over het ontstaan van Subway en het succes achter deze keten. De teller staat op dit moment op 36.600 vestigingen in 36 landen. Streven is om dit jaar 2.500 nieuwe zaken te openen. "Je moet een zaak rustig opbouwen. Bouw een winkel waar je trots op bent."

*Elke klant is belangrijk*
"Elke klant en elke klacht is belangrijk. Zorg dat je klant tevreden is en tevreden blijft. Komt iemand chagrijnig binnen, dan moet jij ervoor zorgen dat hij met een glimlach je lunchroom verlaat", gaf Goes als tip mee.

*Vier focus elementen*
Er zijn vier elementen waar je als lunchroomhouder op in kunt spelen. Het gaat om de beleving van de klant. "Belangrijk is de service (1), het product (2), de hygiëne (3) en de value (4). Maak je menu niet te breed. Het gaat om de hele ervaring die de gast beleeft in jouw lunchroom."

~Myrtille Vromans~




Overig nieuws