Het plezier van gastvrijheid

7 oktober 2014
Het plezier van gastvrijheid

Zoals beloofd: Wobbe van Zoelen presenteert vanaf heden maandelijks zijn kijk op de lunchroombranche. Inspirerend, fris en kundig. We bundelen Wobbe's
bijdragen uiteindelijk in het "dossier 'Wobbe's Wereld'.":http://www.lunchroom.nl/dossier/wobbes-wereld/ Lees vooral verder!

*Wobbe's Wereld*
De inkoop, de hoeveelheid producten op de kaart, de huur, de snelheid van de productie, de nieuwe maandactie en die nieuwe concurrent in de straat; elke dag zijn er duizend zaken die je bezighouden, en allemaal lijken ze even belangrijk.

*Ontzorgen*
Toch zorgen al die zaken er soms voor dat je ver verwijderd raakt van de kern van ons beroep; het ontzorgen van onze gasten op het gebied van eten en drinken, oftewel het zorgen voor onze gasten. Ben je wel eens in een lunchroom geweest waar het eten goed was, maar de bediening niet gastvrij? En, ben je teruggegaan? In het omgekeerde geval waarschijnlijk wel.

*Gastvrijheidscyclus*
De bediening, de keuken, de medewerkers zijn het begin van wat wij bij Anne&Max de gastvrijheidscyclus noemen. Vriendelijk, goed en vrolijk personeel zorgt voor enthousiaste gasten. Enthousiaste gasten zorgen voor meer omzet, mond-tot-tot mond reclame (of positieve berichten online) en uiteindelijk misschien wel fooi! Omzet zorgt voor een stabiele, gezonde bedrijfsvoering. Mond-tot-mond reclame zorgt voor meer gasten, groei en kansen. En natuurlijk zorgt fooi in combinatie met de voorgaande punten ook voor enthousiast en gemotiveerd personeel, en die zijn vaak vriendelijk en vrolijk...

*Lange termijn*
Vriendelijk en goed personeel krijgen, houden en voortdurend motiveren is niet altijd even makkelijk. Onverwachte drukte, zieke medewerkers en veranderende teams zullen altijd voor uitdagingen blijven zorgen. De keuzes echter die je moet maken worden wel makkelijker als de gastvrijheidscyclus het uitgangspunt is. Het zet de aandacht voor de medewerkers op nummer 1, ver boven de Electra rekening, het maandmenu of andere zaken. Het is zeker geen wondermiddel dat je even snel inzet; het vraagt om een langetermijnvisie, vasthoudendheid en geduld.

*Plezier maken*
Goed personeelsmanagement is gebaseerd op een duurzaam systeem. Bij Anne&Max nemen wij medewerkers aan op basis van bedrijfsnormen -en waarden, zorgen we voor voortdurende evaluatie en beoordeling, creëren we persoonlijke groei door trainingen en zorgen we voor uitdagingen door te werken met concrete doelstellingen. O ja en door plezier te maken!

~Wobbe van Zoelen~



*Op zoek naar ondernemers*
Anne&Max is een franchiseorganisatie. Wij zoeken betrokken, ervaren en enthousiaste ondernemers. Kijk voor de mogelijkheden op "www.annemax.nl/franchise.!":http://www.annemax.nl/franchise




*~Over Anne & Max~*
~Anne&Max is een Freshfood&Coffeecafé met vestigingen in verschillende steden. Bij Anne&Max ben je elke dag welkom; Voor ontbijt, koffie, lunch, een high tea of hartige hapjes in de middag. Wij werken met verse, authentieke en gezonde producten. Maar boven alles willen we een huiskamer in de stad zijn, een plek waar je elk moment van de dag thuis bent.~

Overig nieuws