Het bedrijfspaspoort van...Samantha Prins & Ferry Alfons

4 augustus 2017 | Roy Spijker

Samantha Frins en Ferry Alfons zijn de eigenaren van Lunchroom@Prins op een bedrijventerrein in Rijswijk.

Naam: Samantha Prins & Ferry Alfons
Leeftijd: 38 & 40
Hoe heet je zaak? Lunchroom @Prins
De locatie van je zaak: Gompenstraat 23, Waalwijk    
Wat is de bestseller op de kaart? Broodje warm vlees
Prijs kopje koffie: €2,00
Prijs kopje thee: €1,75
Prijs frisdrank: €2,00
Prijs glas wijn: €3,00
Prijs biertje: €2,50
Prijs en naam goedkoopste gerecht: Zacht bolletje met kaas, €2,50
Prijs en naam duurste gerecht: Twaalfuurtje, €9,95
Aantal zitplaatsen binnen: 50
Aantal zitplaatsen buiten: 20
Wat is de jaaromzet van je lunchroom? Nog niet bekend
Wat is de beste margemaker op de menukaart? Broodje kroket

Hoe zou jij je lunchroom omschrijven?
“We zijn gevestigd op een bedrijventerrein in Waalwijk, dus onze gasten zijn vaak mensen die overdag aan het werk zijn. We hebben onze zaak stijlvol en gezellig ingericht en kijken uit op het groene stuk van het terrein. Veel van onze gasten spreken hier af met hun klanten voor een afspraak.”

Wat is het gekste dat je ooit hebt meegemaakt?
“Er stond hier ooit een Rus in de zaak met een hele grote koffer. Toen hij moest afrekenen kon hij niet betalen. Hij liet een ID-kaart achter om vervolgens geld te gaan pinnen, maar is nooit meer teruggekomen.” 

Voor welke ondernemer heb je veel respect en waarom?
“Iedere ondernemer die zelf iets heeft opgebouwd. Wij zijn in september begonnen en sindsdien heb ik voor iedereen die iets begint en er van rond kan komen heel veel respect.”

Wat is volgens jou de foodtrend van dit jaar? 
“De tosti. Bij veel zaken en leveranciers zie je dat ze er op een leuke manier mee variëren.”

Waar moet je als ondernemer nooit op besparen?
“Goede apparatuur. We konden kiezen voor tweedehands spullen, maar we hebben nu al een paar keer meegemaakt dat we de servicedienst nodig hadden voor een kleine reparatie.”

Waar bespaar je op?
“Externe personeelskosten. Zo proberen we met het personeel zoveel mogelijk te carpoolen.”

Wat doe je in je vrije tijd?
“Dan doen we leuke dingen met onze kinderen”

Op welke doelgroep zou iedere horecaondernemer zich moeten focussen?
“Dat is afhankelijk van de locatie. Wij zitten op een bedrijventerrein, dus wij richten ons op de mensen die hier werken. Dat doen wij bijvoorbeeld door ook catering aan te bieden en vergaderruimtes te faciliteren.”

Wat is jouw toekomstvisie voor de horeca, en dan met name voor lunchrooms? 
“In onze zaak is het zorgen dat we divers blijven in ons aanbod. We moeten regelmatig de kaart en het menu veranderen en het zo voor de gast spannend houden om te blijven komen.”

Wat is een droom die je hoopt te bereiken als ondernemer?
“Met een vaste ploeg zo winstgevend mogelijk worden en nog verder uitbreiden, door vrijdagmiddagborrels te organiseren of warme maatlijden te serveren.”

Hoe zorg je ervoor dat je onderscheidend bent met je zaak?
“Wij werken met grote broodjes en we bezorgen kosteloos bij ons op het bedrijventerrein.”

Waar haal je de inspiratie voor je zaak vandaan?
“In het dagelijks leven.”

Welke kanalen gebruik je om meer publiek aan te trekken? 
“We hebben een website, een Facebookpagina en staan in een buurtkrantje.”

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Amsterdam Events
Het Amsterdamse Terrassen Festival verhuist naar Rembrandtpark

Na een succesvolle eerste editie van Het Amsterdamse Terrassen Festival vorig jaar in het Oosterpark, strijkt het grootste terras van Amsterdam dit jaar neer in het Rembrandtpark. Diverse Amsterdamse terrassen sluiten hier gezamenlijk het terrasseizoen af. Ook dit jaar is de crème de la cr...

Food Advertorial
GRATIS Aviko Oerfriet proefpakket!

Oerfriet van Aviko smaakt als zelfgemaakt, is heerlijk knapperig en bakt goudbruin. Precies wat je gasten het allerliefst willen. Proef zelf het verschil en vraag een GRATIS proefpakket aan. Ambachtelijke, verse frietjes met de juiste ‘bite’, een goudbruine kleur en een volle aardappe...

Lekkerste Lunchroombroodje Video
Video: heb jij het Lekkerste Lunchroombroodje van 2018?

Het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland. Dat broodje staat misschien al ergens op de kaart, maar waar? Tot 5 oktober 2018 kunnen medewerkers en eigenaren van dagzaken en lunchrooms in Nederland hun creatie inzenden via thijs.jacobs@uitgeverijps.nl. De voorwaarden vind je hier: https://www.lunch...

Culinair Fastservice
Fusie De Pizzabakkers en Da Portare Via

De Pizzabakkers (nu 12 vestigingen) en Da Portare Via (nu 9 vestigingen) maken bekend in de loop van dit jaar te fuseren. De bedrijven zijn ervan overtuigd samen sterker te staan. De kernwaarden van beide bedrijven komen nagenoeg overeen, ze staan voor een ambachtelijke houtovenpizza van hoge kwa...

Achtergronden Tech
Kok op vakantie dankzij keukenmanagementsysteem

De kok kan eindelijk weer eens op vakantie. Niet omdat hij de keuken sluit, maar vanwege de vlekkeloze keukenoperatie, mogelijk gemaakt door een systeem dat het keukenmanagement stroomlijnt. De meeste chefs die ermee werken willen niet anders meer, merkt Arjan Mul op. Arjan is dealer van unTill K...

Fonte Frappés: veganistisch, minder suikers en razend populair

Als horeca ondernemer ben je steeds op zoek naar een hogere omzet en rendementmakers. Frappé is zo’n rendementmaker. Profiteer van de bekendheid en populariteit die de Frappuccino van Starbucks door de jaren heen heeft opgebouwd. De Frappuccino is een espresso, ijsklontjes, melk, suiker...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: