Het bedrijfspaspoort van...Samantha Prins & Ferry Alfons

4 augustus 2017 | Roy Spijker

Samantha Frins en Ferry Alfons zijn de eigenaren van Lunchroom@Prins op een bedrijventerrein in Rijswijk.

Naam: Samantha Prins & Ferry Alfons
Leeftijd: 38 & 40
Hoe heet je zaak? Lunchroom @Prins
De locatie van je zaak: Gompenstraat 23, Waalwijk    
Wat is de bestseller op de kaart? Broodje warm vlees
Prijs kopje koffie: €2,00
Prijs kopje thee: €1,75
Prijs frisdrank: €2,00
Prijs glas wijn: €3,00
Prijs biertje: €2,50
Prijs en naam goedkoopste gerecht: Zacht bolletje met kaas, €2,50
Prijs en naam duurste gerecht: Twaalfuurtje, €9,95
Aantal zitplaatsen binnen: 50
Aantal zitplaatsen buiten: 20
Wat is de jaaromzet van je lunchroom? Nog niet bekend
Wat is de beste margemaker op de menukaart? Broodje kroket

Hoe zou jij je lunchroom omschrijven?
“We zijn gevestigd op een bedrijventerrein in Waalwijk, dus onze gasten zijn vaak mensen die overdag aan het werk zijn. We hebben onze zaak stijlvol en gezellig ingericht en kijken uit op het groene stuk van het terrein. Veel van onze gasten spreken hier af met hun klanten voor een afspraak.”

Wat is het gekste dat je ooit hebt meegemaakt?
“Er stond hier ooit een Rus in de zaak met een hele grote koffer. Toen hij moest afrekenen kon hij niet betalen. Hij liet een ID-kaart achter om vervolgens geld te gaan pinnen, maar is nooit meer teruggekomen.” 

Voor welke ondernemer heb je veel respect en waarom?
“Iedere ondernemer die zelf iets heeft opgebouwd. Wij zijn in september begonnen en sindsdien heb ik voor iedereen die iets begint en er van rond kan komen heel veel respect.”

Wat is volgens jou de foodtrend van dit jaar? 
“De tosti. Bij veel zaken en leveranciers zie je dat ze er op een leuke manier mee variëren.”

Waar moet je als ondernemer nooit op besparen?
“Goede apparatuur. We konden kiezen voor tweedehands spullen, maar we hebben nu al een paar keer meegemaakt dat we de servicedienst nodig hadden voor een kleine reparatie.”

Waar bespaar je op?
“Externe personeelskosten. Zo proberen we met het personeel zoveel mogelijk te carpoolen.”

Wat doe je in je vrije tijd?
“Dan doen we leuke dingen met onze kinderen”

Op welke doelgroep zou iedere horecaondernemer zich moeten focussen?
“Dat is afhankelijk van de locatie. Wij zitten op een bedrijventerrein, dus wij richten ons op de mensen die hier werken. Dat doen wij bijvoorbeeld door ook catering aan te bieden en vergaderruimtes te faciliteren.”

Wat is jouw toekomstvisie voor de horeca, en dan met name voor lunchrooms? 
“In onze zaak is het zorgen dat we divers blijven in ons aanbod. We moeten regelmatig de kaart en het menu veranderen en het zo voor de gast spannend houden om te blijven komen.”

Wat is een droom die je hoopt te bereiken als ondernemer?
“Met een vaste ploeg zo winstgevend mogelijk worden en nog verder uitbreiden, door vrijdagmiddagborrels te organiseren of warme maatlijden te serveren.”

Hoe zorg je ervoor dat je onderscheidend bent met je zaak?
“Wij werken met grote broodjes en we bezorgen kosteloos bij ons op het bedrijventerrein.”

Waar haal je de inspiratie voor je zaak vandaan?
“In het dagelijks leven.”

Welke kanalen gebruik je om meer publiek aan te trekken? 
“We hebben een website, een Facebookpagina en staan in een buurtkrantje.”

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden
Iens komt met eigen festival

IENS introduceert het eerste IENS Festival. Een unieke online campagne, waarbij restaurants bezoekers voordelig laten kennismaken met hun keuken en gastvrijheid. Van 26 oktober tot en met 30 november geven honderden restaurants in heel Nederland 50 procent korting op de gehele rekening aan gasten di...

Columns Starten in de horeca Ondernemen
Column Monique van Gevelt: Dertien in een dozijn

In de horeca vliegen de trends en concepten je om de oren. Iedereen wil een graantje meepikken als een trend of concept succesvol blijkt. En daarom verandert menig horecabedrijf weleens van concept of past op zijn minst het assortiment aan. Er verschijnt wat nieuws aan de horecahorizon en vervolgens...

Regelgeving
AirDnD weizigd naam op last van Airbnb

Het Nederlandse platform voor huiskamerrestaurant, AirDnD, heeft zijn naam veranderd in ShareDnD. De naamswijziging was nodig, omdat Airbnb dreigde met juridische stappen tegen de website. "We hebben besloten onze naam te veranderen, omdat wij als startende onderneming niet de financiël...

Vlees cijfers
Vleesverbruik niet verder gedaald

De daling in vleesverbruik heeft zich in 2016 niet doorgezet. Dat blijkt uit onderzoek van Wageningen Economic Research in opdracht van Wakker Dier. In 2016 verbruikte de Nederlander met ruim 76 kilo vrijwel evenveel vlees als in het jaar ervoor. Wakker Dier is bezorgd: “De huidige vleesconsum...

Horeca Opening
HMSHost zoekt stadscentrum Utrecht op en opent zaken

Na de luchthavens Amsterdam Airport Schiphol en Rotterdam The Hague Airport en Designer Outlet Roermond, maakt horeca-exploitant HMSHost International een strategische stap naar een stadscentrum. In de Stadskamer in het Utrechtse Hoog Catharijne opende HMSHost drie concepten; LEON, Comptoir Libanai...

Culinair Internationaal
10 restaurants om voor naar New York te reizen

Dat New York oneindig veel goede restaurants telt is geen geheim meer. In deze stad ontstaan food trends die over de hele wereld worden gekopieerd. Maar welke restaurants zijn nou echt de moeite waard en zo bijzonder om speciaal naar New York voor af te reizen? Foodies en lekkerbekken opgelet, deze ...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2017 - Uitgeverij PS

Uitgave door: