Het bedrijfspaspoort van…

10 maart 2017 | Roy Spijker

Naam: Johnny Ma
Leeftijd: 30
Hoe heet je zaak? SAP Bagel & Juice Bar
De locatie van je zaak: Stationsstraat 8, Maastricht

DOWNLOAD HIER GRATIS DE MAARTEDITIE VAN LUNCHROOM!

Hoe zou jij je lunchroom omschrijven?
SAP is een moderne lunchroom met ECHTE NY bagels en de meest gekke, verse sapcombinates in de hoofdrol. Men komt bij SAP om heerlijk te eten (lekkerste lunchroombroodje van Nederland) dat opgediend wordt door leuk personeel (meest gastvrije bedrijf in Maastricht) of gewoon om af te spreken met vrienden/collega’s (overal stopcontacten) onder het genot van een kopje koffie.

Wat is het gekste dat je ooit hebt meegemaakt in je dagzaak? 
De mannequin challenge met al het personeel, gasten en de crew van Lunchroom.nl tijdens de uitreiking van Het lekkerste Lunchroombroodje van Nederland!

Voor welke ondernemer heb je veel respect en waarom? 
Mijn ouders. Zij hebben - zonder kennis van de taal, cultuur en het onderwijs - 30 jaar lang verschillende zaken gerund om hun familie onderhouden.

Wat is volgens jou de foodtrend van dit jaar? 
Poke (Hawaiiaanse keuken), luxe tosti’s en gefermenteerde producten. 

Waar moet je als ondernemer nooit op besparen? 
Aandacht en respect voor je personeel.

Waar bespaar je op? 
Micromanagement, zorg dat je hier personeel voor hebt, zodat je op het grote plaatje kan letten.

Wat doe je in je vrije tijd? 
Lezen en bijhouden van food trends, time management, personeelsmanagement, zelfontwikkeling en ontwikkelingen in stad en regio.

Op welke doelgroep zou iedere horecaondernemer zich moeten focussen? 
Op de doelgroep die je graag voor je concept wilt krijgen, dus altijd net een stapje hoger mikken.

Wat is jouw toekomstvisie voor de horeca, en dan met name lunchrooms? 
Lunchrooms blijven zich ontwikkelen met meer diversiteit, maar ook het aanbod in lunchrooms gaat toenemen. Ook buiten de Randstad zal men steeds vaker uit eten gaan tijdens lunchtijd en ze maken er een genietmoment van i.p.v. een snelle hap. De trend zal zich dus verplaatsen van fastfood naar fastcasual. Men gaat focussen op gezond, transparant en vers. Ze willen weten wat ze op hun bord krijgen en waar het vandaan komt; het liefst voor hun neus bereid. 

Wat is een droom die je hoopt te bereiken als ondernemer? 
Behalve dat ik ontiegelijk rijk wil worden, hoop ik dat ondernemerschap nooit zal vervelen en er altijd uitdagingen blijven. 

Hoe zorg je er voor dat je onderscheidend bent met je zaak? 
Altijd een stap voor blijven op trends door goed in te lezen.

Waar haal je de inspiratie voor je zaak vandaan? 
Vooral social media.

Welke online kanalen gebruik je om meer publiek aan te trekken? 
Social media

WIL JIJ HET LEKKERSTE LUNCHROOMBROODJE 2017 WINNEN? SCHRIJF JE HIER IN!

Wat is de bestseller op de kaart? De BlTCH bagel
Prijs kopje koffie: 2 euro
Prijs kopje thee: 2 euro
Prijs frisdrank: hebben we niet 
Prijs glas wijn: hebben we ook niet 
Prijs biertje: ook niet 
Prijs en naam goedkoopste gerecht: Bagel met avocado, euro 3,80
Prijs en naam duurste gerecht: Triple Meat Bagel (kip, ham, spek, bbq-saus), euro 6,80
Aantal zitplaatsen binnen: 60
Aantal zitplaatsen buiten: 0
Wat is de jaaromzet van je lunchroom? 300.000 euro
Wat is de beste margemaker op de menukaart? Verse sinaasappelsap 
 

Meer lezen over Het Lekkerste Lunchroombroodje? Klik hier!

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Lunchroom
Ontdekken en genieten: Op wereldreis bij De Ontdekking [video]

Op de hoek van de altijd levendige Voorstraat in Utrecht bevindt zich lunchroom De ontdekking, die je in gedachten even meeneemt naar een ander land. Onder het genot van een Braziliaanse koffie of Arabic-night smoothie, word je even weggetrokken uit de dagelijkse sleur. De Ontdekking zorgt voor e...

Lunchroom Interview
"Ze worden hier echt in hun kracht gezet"

De mooie en speciale samenwerking tussen begeleider en cliënt medewerker is uitermate uniek. De Postkamer is een Grand Café gelegen in het hartje van Nijkerk waar gemotiveerde cliënten begeleid en ondersteund worden door zorgorganisatie Careander. De zaak waar Henriette Eleveld als ...

Lunchroom
Op reportage: La Colline [video]

Nergens in Oss u zo thuis voelen als bij La Colline. Te vinden op d’n heuvel zoals op z’n Brabants gezegd wordt. Wat deze zaak zo bijzonder maakt: “La Colline is de woonkamer van Oss geworden waar alle inwoners uit alle woonwijken van Oss welkom zijn”, zegt verantwoordelijke ...

Opening Rotterdam
Maritiem museum gooit het roer om met eigen horeca

Het Maritiem Museum Rotterdam opent een gloednieuw café op zaterdag 22 februari. Vanaf dat moment baat het museum zijn horeca zelf uit om de bezoekerservaring nog beter te maken, nadat eind vorig jaar ook de museumwinkel in eigen beheer is genomen. Het café draagt de naam ‘Het La...

Interview Ondernemen
Reportage: Restaurant Bij Goes

Bij Goes is gevestigd op een bedrijventerrein in De Meern. Geen normale lunchroom in de stad dus, maar vooral zakelijk gericht. De werknemers van deze bedrijven kunnen tijdens de lunchpauze, tussen 12 en 1, komen lunchen bij Bij Goes. Michelle Tang is twee jaar geleden samen met haar zus dit avontuu...

Columns Blog
Kan het uit?

Vandaag werd ik benaderd door een landelijke nieuwswebsite. De dame in kwestie had een vraag gerelateerd aan horeca-advies. Of ik in een video mijn mening wilde geven over ‘All you can eat’ restaurants. Hoe ze financieel uitkomen met zo’n concept waar mensen ongelimiteerd eten en d...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: