Het bedrijfspaspoort van…

10 maart 2017 | Roy Spijker

Naam: Johnny Ma
Leeftijd: 30
Hoe heet je zaak? SAP Bagel & Juice Bar
De locatie van je zaak: Stationsstraat 8, Maastricht

DOWNLOAD HIER GRATIS DE MAARTEDITIE VAN LUNCHROOM!

Hoe zou jij je lunchroom omschrijven?
SAP is een moderne lunchroom met ECHTE NY bagels en de meest gekke, verse sapcombinates in de hoofdrol. Men komt bij SAP om heerlijk te eten (lekkerste lunchroombroodje van Nederland) dat opgediend wordt door leuk personeel (meest gastvrije bedrijf in Maastricht) of gewoon om af te spreken met vrienden/collega’s (overal stopcontacten) onder het genot van een kopje koffie.

Wat is het gekste dat je ooit hebt meegemaakt in je dagzaak? 
De mannequin challenge met al het personeel, gasten en de crew van Lunchroom.nl tijdens de uitreiking van Het lekkerste Lunchroombroodje van Nederland!

Voor welke ondernemer heb je veel respect en waarom? 
Mijn ouders. Zij hebben - zonder kennis van de taal, cultuur en het onderwijs - 30 jaar lang verschillende zaken gerund om hun familie onderhouden.

Wat is volgens jou de foodtrend van dit jaar? 
Poke (Hawaiiaanse keuken), luxe tosti’s en gefermenteerde producten. 

Waar moet je als ondernemer nooit op besparen? 
Aandacht en respect voor je personeel.

Waar bespaar je op? 
Micromanagement, zorg dat je hier personeel voor hebt, zodat je op het grote plaatje kan letten.

Wat doe je in je vrije tijd? 
Lezen en bijhouden van food trends, time management, personeelsmanagement, zelfontwikkeling en ontwikkelingen in stad en regio.

Op welke doelgroep zou iedere horecaondernemer zich moeten focussen? 
Op de doelgroep die je graag voor je concept wilt krijgen, dus altijd net een stapje hoger mikken.

Wat is jouw toekomstvisie voor de horeca, en dan met name lunchrooms? 
Lunchrooms blijven zich ontwikkelen met meer diversiteit, maar ook het aanbod in lunchrooms gaat toenemen. Ook buiten de Randstad zal men steeds vaker uit eten gaan tijdens lunchtijd en ze maken er een genietmoment van i.p.v. een snelle hap. De trend zal zich dus verplaatsen van fastfood naar fastcasual. Men gaat focussen op gezond, transparant en vers. Ze willen weten wat ze op hun bord krijgen en waar het vandaan komt; het liefst voor hun neus bereid. 

Wat is een droom die je hoopt te bereiken als ondernemer? 
Behalve dat ik ontiegelijk rijk wil worden, hoop ik dat ondernemerschap nooit zal vervelen en er altijd uitdagingen blijven. 

Hoe zorg je er voor dat je onderscheidend bent met je zaak? 
Altijd een stap voor blijven op trends door goed in te lezen.

Waar haal je de inspiratie voor je zaak vandaan? 
Vooral social media.

Welke online kanalen gebruik je om meer publiek aan te trekken? 
Social media

WIL JIJ HET LEKKERSTE LUNCHROOMBROODJE 2017 WINNEN? SCHRIJF JE HIER IN!

Wat is de bestseller op de kaart? De BlTCH bagel
Prijs kopje koffie: 2 euro
Prijs kopje thee: 2 euro
Prijs frisdrank: hebben we niet 
Prijs glas wijn: hebben we ook niet 
Prijs biertje: ook niet 
Prijs en naam goedkoopste gerecht: Bagel met avocado, euro 3,80
Prijs en naam duurste gerecht: Triple Meat Bagel (kip, ham, spek, bbq-saus), euro 6,80
Aantal zitplaatsen binnen: 60
Aantal zitplaatsen buiten: 0
Wat is de jaaromzet van je lunchroom? 300.000 euro
Wat is de beste margemaker op de menukaart? Verse sinaasappelsap 
 

Meer lezen over Het Lekkerste Lunchroombroodje? Klik hier!

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Events Koffie & thee
Zijn we allemaal al klaar voor Nationale Koffiedag?

Op dinsdag 24 september 2019, de vierde dinsdag van september, is het Nationale Koffiedag. Hét moment om op deze dag samen een kop koffie te drinken en ideeën uit te wisselen. Ook over de herkomst van de koffie. Meer dan driekwart van de Nederlandse medewerkers (84%) vindt dat lekkere ko...

Opening Koffie & thee
30ml Coffee Roasters wordt lid van Amsterdam Roasters

30ml Coffee Roasters zal zich gaan vestigen bij Amsterdam Roasters in Amsterdam Noord en zal de faciliteiten en koffiebranders gebruiken om de koffie te branden voor hun franchise bedrijven. Frans Kooijman, CEO: "De reden voor 30ml om lid te worden van Amsterdam Roasters is vanwege de samenwerk...

Food Awards
Soup & Bakery by De Verspillingsfabriek wint ABN AMRO Best Newcomer Retail Award

Soup & Bakery by De Verspillingsfabriek heeft op dinsdag 17 september de ‘ABN AMRO Best Newcomer Retail Award’ gewonnen. “Wat een fantastisch nieuws”, zegt Eric Habraken van De Verspillingsfabriek. “Ook voor HMSHost International en Amsterdam Airport Schiphol natuur...

Amsterdam Bezorgen
Welk eten bestellen Amsterdammers online? Check de lijst!

Deze week viert Deliveroo zijn vierde Nederlandse verjaardag. In 2015 werd het maaltijdplatform geïntroduceerd in Nederland en in september van dat jaar startte Deliveroo met het bezorgen van maaltijden in Amsterdam. Het gaf restaurants die geen eigen bezorgservice hadden de mogelijkheid om ...

Lekkerste Lunchroombroodje Video
Video: Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland 2019

Heb jij je lekkerste broodje nog niet aangemeld voor dé culinaire wedstrijd voor lunchrooms? Dat kan nog tot 4 oktober 2019. Via deze link meld je je aan. Check de video hieronder voor meer info! ...

Columns
Column Sico de Moel: boer zoekt (kaas)vrouw

"En voor de heer met lactose intolerantie: een kaasplankje met bijzondere Hollandse kazen." Gasten met een serieuze lactose-intolerantie hebben altijd een pilletje bij zich, voor als het misgaat. Die kijken dan ook niet vreemd op als ik hun crème brûlée vervang door een...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: