Het bedrijfspaspoort van…

10 maart 2017 | Roy Spijker

Naam: Johnny Ma
Leeftijd: 30
Hoe heet je zaak? SAP Bagel & Juice Bar
De locatie van je zaak: Stationsstraat 8, Maastricht

DOWNLOAD HIER GRATIS DE MAARTEDITIE VAN LUNCHROOM!

Hoe zou jij je lunchroom omschrijven?
SAP is een moderne lunchroom met ECHTE NY bagels en de meest gekke, verse sapcombinates in de hoofdrol. Men komt bij SAP om heerlijk te eten (lekkerste lunchroombroodje van Nederland) dat opgediend wordt door leuk personeel (meest gastvrije bedrijf in Maastricht) of gewoon om af te spreken met vrienden/collega’s (overal stopcontacten) onder het genot van een kopje koffie.

Wat is het gekste dat je ooit hebt meegemaakt in je dagzaak? 
De mannequin challenge met al het personeel, gasten en de crew van Lunchroom.nl tijdens de uitreiking van Het lekkerste Lunchroombroodje van Nederland!

Voor welke ondernemer heb je veel respect en waarom? 
Mijn ouders. Zij hebben - zonder kennis van de taal, cultuur en het onderwijs - 30 jaar lang verschillende zaken gerund om hun familie onderhouden.

Wat is volgens jou de foodtrend van dit jaar? 
Poke (Hawaiiaanse keuken), luxe tosti’s en gefermenteerde producten. 

Waar moet je als ondernemer nooit op besparen? 
Aandacht en respect voor je personeel.

Waar bespaar je op? 
Micromanagement, zorg dat je hier personeel voor hebt, zodat je op het grote plaatje kan letten.

Wat doe je in je vrije tijd? 
Lezen en bijhouden van food trends, time management, personeelsmanagement, zelfontwikkeling en ontwikkelingen in stad en regio.

Op welke doelgroep zou iedere horecaondernemer zich moeten focussen? 
Op de doelgroep die je graag voor je concept wilt krijgen, dus altijd net een stapje hoger mikken.

Wat is jouw toekomstvisie voor de horeca, en dan met name lunchrooms? 
Lunchrooms blijven zich ontwikkelen met meer diversiteit, maar ook het aanbod in lunchrooms gaat toenemen. Ook buiten de Randstad zal men steeds vaker uit eten gaan tijdens lunchtijd en ze maken er een genietmoment van i.p.v. een snelle hap. De trend zal zich dus verplaatsen van fastfood naar fastcasual. Men gaat focussen op gezond, transparant en vers. Ze willen weten wat ze op hun bord krijgen en waar het vandaan komt; het liefst voor hun neus bereid. 

Wat is een droom die je hoopt te bereiken als ondernemer? 
Behalve dat ik ontiegelijk rijk wil worden, hoop ik dat ondernemerschap nooit zal vervelen en er altijd uitdagingen blijven. 

Hoe zorg je er voor dat je onderscheidend bent met je zaak? 
Altijd een stap voor blijven op trends door goed in te lezen.

Waar haal je de inspiratie voor je zaak vandaan? 
Vooral social media.

Welke online kanalen gebruik je om meer publiek aan te trekken? 
Social media

WIL JIJ HET LEKKERSTE LUNCHROOMBROODJE 2017 WINNEN? SCHRIJF JE HIER IN!

Wat is de bestseller op de kaart? De BlTCH bagel
Prijs kopje koffie: 2 euro
Prijs kopje thee: 2 euro
Prijs frisdrank: hebben we niet 
Prijs glas wijn: hebben we ook niet 
Prijs biertje: ook niet 
Prijs en naam goedkoopste gerecht: Bagel met avocado, euro 3,80
Prijs en naam duurste gerecht: Triple Meat Bagel (kip, ham, spek, bbq-saus), euro 6,80
Aantal zitplaatsen binnen: 60
Aantal zitplaatsen buiten: 0
Wat is de jaaromzet van je lunchroom? 300.000 euro
Wat is de beste margemaker op de menukaart? Verse sinaasappelsap 
 

Meer lezen over Het Lekkerste Lunchroombroodje? Klik hier!

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie Bezorgen
Thuisbezorgd laat restaurants opbieden om een hogere ranking te krijgen

Thuisbezorgd past haar verdienmodel aan en gaat restaurants een hogere plek op de ranglijst laten kopen. De horecaondernemer moet hiervoor tussen de vijftig cent tot negen euro per order neertellen. Ondernemers spreken al voorzichtig over machtsmisbruik. Het 'opbieden' is nog in de testfase,...

Columns Blog
Column Sico de Moel: cadeaukaart

Meneer wilde afrekenen met een stapeltje van 6 cadeaukaarten. Bij mij kun je betalen met een cadeaukaart, maar niet met zes. Gasten met een cadeaukaart zijn soms wat angstig, ze melden het atijd al bij hun reservering, bij aankomst vragen ze nog een keer of ze echt wel met hun cadeaukaart kunnen ...

trends Bier
Onderzoek: Laag alcoholische bieren steeds populairder

De Nederlandse consument staat open voor het groeiende aantal nieuwe biersoorten dat verkrijgbaar is in de horeca en supermarkt. Maar als men dan kiest, zijn een bekende smaak en een al eerder gedronken merk doorslaggevend. De bierdrinker zoekt vanuit die zekerheid naar nieuwe ervaringen. Dit en ...

Opening
Opening Franklin: Zeeuwse charme in Middelburg [foto's]

In een monumentaal pand uit 1752 in de oude binnenstad van Middelburg heeft Brasserie Franklin recentelijk haar deuren geopend. De brasserie is onderdeel van Boutique Hotel Franklin die samen met de eerste cocktailbar van Zeeland, Sir Franklin, op 10 augustus 2019 wordt geopend. In dit nieuwe bou...

Koffie & thee Interview
Interview met een theesommelier: Is thee een belevingsproduct?

Aandacht maakt succes. Theesommelier Karin Kamstra is ervan overtuigd. Maar zie je dit ook terug in de manier waarop thee wordt geserveerd? Het drankje is inmiddels meer dan 7000 jaar oud en nog steeds is het overal te verkrijgen. Van een bekertje op het tankstation tot aan een uitgebreide high tea,...

Columns Blog
Horecaondernemer, kijk uit voor stress!

Het is hollen of stilstaan. Het ene moment is het loei druk en kun je het niet bijbenen en het volgende moment kun je een kanon afschieten. De horeca in een bedrijfstak waar de vraag naar diensten fluctueert. Mensen gaan rond dezelfde periode op vakantie, eten op vaste tijden en gaan het liefst uit ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: