Het bedrijfspaspoort van…

10 maart 2017 | Roy Spijker

Naam: Johnny Ma
Leeftijd: 30
Hoe heet je zaak? SAP Bagel & Juice Bar
De locatie van je zaak: Stationsstraat 8, Maastricht

DOWNLOAD HIER GRATIS DE MAARTEDITIE VAN LUNCHROOM!

Hoe zou jij je lunchroom omschrijven?
SAP is een moderne lunchroom met ECHTE NY bagels en de meest gekke, verse sapcombinates in de hoofdrol. Men komt bij SAP om heerlijk te eten (lekkerste lunchroombroodje van Nederland) dat opgediend wordt door leuk personeel (meest gastvrije bedrijf in Maastricht) of gewoon om af te spreken met vrienden/collega’s (overal stopcontacten) onder het genot van een kopje koffie.

Wat is het gekste dat je ooit hebt meegemaakt in je dagzaak? 
De mannequin challenge met al het personeel, gasten en de crew van Lunchroom.nl tijdens de uitreiking van Het lekkerste Lunchroombroodje van Nederland!

Voor welke ondernemer heb je veel respect en waarom? 
Mijn ouders. Zij hebben - zonder kennis van de taal, cultuur en het onderwijs - 30 jaar lang verschillende zaken gerund om hun familie onderhouden.

Wat is volgens jou de foodtrend van dit jaar? 
Poke (Hawaiiaanse keuken), luxe tosti’s en gefermenteerde producten. 

Waar moet je als ondernemer nooit op besparen? 
Aandacht en respect voor je personeel.

Waar bespaar je op? 
Micromanagement, zorg dat je hier personeel voor hebt, zodat je op het grote plaatje kan letten.

Wat doe je in je vrije tijd? 
Lezen en bijhouden van food trends, time management, personeelsmanagement, zelfontwikkeling en ontwikkelingen in stad en regio.

Op welke doelgroep zou iedere horecaondernemer zich moeten focussen? 
Op de doelgroep die je graag voor je concept wilt krijgen, dus altijd net een stapje hoger mikken.

Wat is jouw toekomstvisie voor de horeca, en dan met name lunchrooms? 
Lunchrooms blijven zich ontwikkelen met meer diversiteit, maar ook het aanbod in lunchrooms gaat toenemen. Ook buiten de Randstad zal men steeds vaker uit eten gaan tijdens lunchtijd en ze maken er een genietmoment van i.p.v. een snelle hap. De trend zal zich dus verplaatsen van fastfood naar fastcasual. Men gaat focussen op gezond, transparant en vers. Ze willen weten wat ze op hun bord krijgen en waar het vandaan komt; het liefst voor hun neus bereid. 

Wat is een droom die je hoopt te bereiken als ondernemer? 
Behalve dat ik ontiegelijk rijk wil worden, hoop ik dat ondernemerschap nooit zal vervelen en er altijd uitdagingen blijven. 

Hoe zorg je er voor dat je onderscheidend bent met je zaak? 
Altijd een stap voor blijven op trends door goed in te lezen.

Waar haal je de inspiratie voor je zaak vandaan? 
Vooral social media.

Welke online kanalen gebruik je om meer publiek aan te trekken? 
Social media

WIL JIJ HET LEKKERSTE LUNCHROOMBROODJE 2017 WINNEN? SCHRIJF JE HIER IN!

Wat is de bestseller op de kaart? De BlTCH bagel
Prijs kopje koffie: 2 euro
Prijs kopje thee: 2 euro
Prijs frisdrank: hebben we niet 
Prijs glas wijn: hebben we ook niet 
Prijs biertje: ook niet 
Prijs en naam goedkoopste gerecht: Bagel met avocado, euro 3,80
Prijs en naam duurste gerecht: Triple Meat Bagel (kip, ham, spek, bbq-saus), euro 6,80
Aantal zitplaatsen binnen: 60
Aantal zitplaatsen buiten: 0
Wat is de jaaromzet van je lunchroom? 300.000 euro
Wat is de beste margemaker op de menukaart? Verse sinaasappelsap 
 

Meer lezen over Het Lekkerste Lunchroombroodje? Klik hier!

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Opening Rotterdam
Restaurant JAQ, dé hotspot in het Rotterdamse theaterdistrict

Op 12 december opent restaurant JAQ haar deuren in het theaterdistrict van Rotterdam, tegenover het Oude Luxor Theater en vlakbij het bruisende uitgaansgebied rondom het Hofplein. Het sfeervolle restaurant is dé plek om af te spreken voor een drankje tijdens of na het shoppen, voor een zakend...

Economie
Personeel houdt ondernemer uit zijn slaap

Ruim de helft (55%) van alle ondernemers uit het MKB ligt ’s nachts wel eens wakker van zorgen over de eigen onderneming. Met name het vinden en behouden van goed personeel zorgt voor slapeloze nachten. Daarnaast zijn niet betalende klanten en een verstoorde werk-privébalans veel voorko...

Interview Longread
Het succesverhaal van Brownies&downieS: 'Eind dit jaar hebben we 57 lunchzaken'

In zeven jaar tijd van twee naar vijfenvijftig vestigingen. Thijs Swinkels, oprichter van Brownies&downieS, geniet nog steeds van de olievlek die zich vanuit het Brabantse Veghel heeft weten te verspreiden naar de rest van Nederland. Een mooie prestatie voor iemand die eigenlijk alleen maar werk...

Vega
Nieuw vegetarisch keurmerk voor restaurants

Dinsdag 12 november is het eerste echte vegetarische keurmerk voor restaurants gelanceerd. Het LEKKER VEGA Keurmerk is een initiatief van de Vegetariërsbond en doet met zijn indeling in niveaus recht aan het veelzijdige vega-aanbod in de Nederlandse horeca. Een win-win situatie voor restaurant ...

Koffie & thee Achtergronden
App spaarder 'wint' reis naar Italië bij Doppio Espresso

In september 2018 was de lancering van de Mijn Doppio App. Gasten van Doppio Espresso kunnen middels de app sparen voor gratis koffie, patisserie, lunch en als ultieme spaardoel een reis naar Milaan. In 2019 is het zover, de eerste gasten hebben 5000 punten bij elkaar gespaard. De trouwe gast van...

Opening Den Haag
STAN&CO Den Haag gaat bijna open

Na een rigoureuze verbouwing van een jaar is STAN&CO Den Haag bijna klaar voor de opening. In het pand aan het Buitenhof wordt de laatste hand gelegd aan een bar-restaurant waar gasten gedurende de hele dag en avond terecht kunnen voor ontbijt, lunch, borrel en diner. De nieuwe gevel is voorzien...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: