Drie nieuwe broodjes voor Hema

30 juni 2012 |
Drie nieuwe broodjes voor Hema<

Vanaf 18 juni wordt vier weken lang de top drie broodjes van ‘bedenk je eigen broodje’ in de Hema restaurants verkocht. De broodjes, met de naam van de bedenker, zijn: broodje ‘Caroline', broodje 'Sarita' en broodje ‘Els'.

Winnaar op menukaart
Het broodje dat het meest verkocht wordt, komt een seizoen lang op de menukaart van de restaurants te staan. De actie op de website van het warenhuis, waarbij iedereen zijn eigen broodje online kon smeren, leverde 47.000 unieke broodjes op waar in totaal door meer dan 350.000 mensen op gestemd is. De twintig broodjes met de meeste stemmen zijn op 24 mei gemaakt en geproefd door de leden van de jury.

Caroline, Sarita en Els
Caroline heeft als speciaal ingrediënt gekozen voor mangochutney. Haar reactie om in de top drie te eindigen: "Wat een verrassing, er waren zoveel lekkere inzendingen dat ik niet had verwacht dat die van mij in de top drie zou eindigen." Het broodje van Sarita is samengesteld uit avocado, zongedroogde tomaten, mosterd, komkommer en rucola. Volgens Sarita is avocado op brood altijd heel populair geweest bij haar thuis en tomaten zijn ook favoriet, maar alle aanvullende ingrediënten samen maken het broodje echt helemaal compleet. Els heeft heel bewust gekozen voor een echt broodje gezond. Els: "Veel restaurants grijpen hiervoor snel terug op iets met ham, kaas en sla." Els koos voor een broodje met 100 gram groente en voldoet aan de Schijf van Vijf. Op 16 juli wordt de winnaar bekend gemaakt.

Myrtille Vromans

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Food trends
De Dessertclub creëert eerste zoete bitterbal van Nederland

Het eerste dessert only pop-up restaurant van Nederland, de Dessertclub, krijgt wegens het grote succes een vervolg. Op 1 oktober opent het restaurant opnieuw haar deuren in Apeldoorn met een compleet nieuw 7-gangen menu. De Dessertclub heeft daarvoor een bijzondere versie van een typisch Nederlands...

Drinks trends
Consument kiest voor bewustere drinks sinds de lockdown

Met dank aan de crisis waarin we ons nog steeds begeven, maken consumenten steeds bewustere keuzes. Maar hoe uiten de consumententrends van nu zich eigenlijk? Het is niet gek te concluderen dat de afgelopen periode en de situatie waarin we ons bevinden diepe sporen hebben achtergelaten. Niet alleen ...

Coronacrisis
Hellendoornse lunchroom dicht vanwege corona

De Hellendoornse Lunchroom Lorkeers is sinds maandag gesloten, meldt Tubantia. Een personeelslid werd positief getest op corona. De eigenaresse en vier personeelsleden kregen van de GGD te horen dat zij tien dagen in thuisquarantaine moeten. Het personeelslid zat al langere tijd ziek thuis, waarn...

Nice 'n Easy
Convenience: is het eigenlijk wel gezond?

Convenienceproducten zijn een uitkomst voor de professionele keuken, vooral vanwege de tijdwinst die het gebruik ervan oplevert. Maar er zijn, bij overmatig gebruik van bepaalde soorten convenienceproducten, ook nadelen. Wieke van der Vossen, expert voedselveiligheid en etikettering bij het Voedings...

Branded Content Nice 'n Easy
Unieke horeca op Strijp-S, welkom in Blok 63-S

Bram van Uden: “Parkeren doe je voor de deur of dichtbij op P De Hoek. Blok 63-S vind je op 5 minuten loopafstand van station Strijp-S, het Klokgebouw of het PSV-stadion. Hier beleef je de energie en open sfeer van het culturele en creatieve hart van Eindhoven. Gewoon lekker eten, gezelligheid...

Food Amsterdam
De nieuwe high tea ervaring op een bijzondere plek

Hoewel het heerlijke nazomerzonnetje zich nog even van zijn beste kant laat zien, is de herfst alweer in aantocht. Dat heeft natuurlijk ook zijn voordelen. Wie herfst zegt, zegt high tea! Lekker naar binnen, de kachel een standje hoger, een dampende kop thee voor je neus en urenlang tafelen en klets...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: