Gastvrij Rotterdam breekt alle records

21 september 2016 | Thijs Jacobs

De horecavakbeurs Gastvrij Rotterdam kijkt terug op een zeer succesvolle 4e editie waarin tal van records zijn gebroken. Met 360 exposanten en 140 programma onderdelen kwamen de 10.584 bezoekers ogen en oren te kort. Zowel het bezoekersaantal oversteeg eerdere edities, alsook het aantal vierkante meters beursoppervlakte dat optimaal werd benut door een grote diversiteit aan exposanten en themapleinen.

Het aantal exposanten steeg met maar liefst 90 ten opzichte van een jaar eerder. Onder andere door deze stijging met voornamelijk nieuwe deelnemers bood Gastvrij Rotterdam het recordaantal bezoekers een nog completer gastronomisch platform met een uiteenlopend aanbod producten en diensten voor de eigen bedrijfsvoering. Op Gastvrij Rotterdam stonden 360 leveranciers van food en non-food, waarvan vele met primeurs en noviteiten.

Het programma was met 140 onderdelen verspreid over drie beursdagen uitgebreider dan voorheen. Ook presenteerde de horecavakbeurs veel nieuwe initiatieven, zoals het Schmidt Zeevis Restaurant, de uitreiking van de AD Gouden Pollepel, het Echt Rotterdams Collectief met innovatieve chefs en horecaondernemers uit de regio en de ontbijtsessies van Touch Activation Marketing en Foodproof met een focus op de Belgische foodservice markt.

Euro-Toques bood op Gastvrij Rotterdam een uiteenlopend programma in het kader van haar 30-jarig jubileum. Rob Franken, Secretaris van het jubilerende Euro-Toques Nederland: “Het spreekt voor zich dat Gastvrij Rotterdam een hele goede beurs is. De beurs is absoluut in opkomst en wordt steeds drukker en mooier. De deelnemers en de beurs stralen kwaliteit en eenheid uit en daar gaat het om. Wij zoeken naar saamhorigheid en dat wil je vangen door allemaal positief te zijn. En dat is Gastvrij Rotterdam, dit kan niet positiever!”


Angelique Kors namens Bidvest DeliXL: “Het klantcontact is heel goed, een hoog restauratief niveau, dit is voor ons echt een hele goede beurs. Op ons versplein laten wij onze kwaliteiten met vis, vlees, wild, gevogelte en de AGF zien. Wij willen juist de mensen inspireren en laten zien wat je allemaal met leuke, kleine producten kan doen zodat restaurants zich op de werkvloer kunnen onderscheiden.”

Chef-kok Herman Den Blijker was alle beursdagen aanwezig en nauw betrokken bij het door hem ontwikkelde mobiele foodconcept, het Schmidt Zeevis Restaurant: ”Gastvrij Rotterdam is echt een leuke horecabeurs, kwalitatief heel hoog, goede leveranciers en de bezoekers zijn serieus. Het concept zit goed in elkaar, leuke producten, enthousiaste mensen en een hoop nieuwe dingetjes.”

Geert Frank, Category Development Manager FrieslandCampina: Gastvrij Rotterdam is voor ons de gelegenheid om met 10.000 horecaondernemers in contact te komen. Wij hebben de beursbezoekers onder andere met ons nieuwe concept Lattiz kennis te laten maken door bij binnenkomst iedereen een gratis kop koffie aan te bieden.”

Rene? Eijsink, Commercieel Directeur Eijsink Afrekensystemen: “Gastvrij Rotterdam is een warme en veelzijdige beurs, waar veel nieuwe concepten en ontwikkelingen tentoon worden gespreid. Op de beurs komen hardware, software en food bij elkaar en dat maakt de beurs anders dan andere beurzen. Food en non-food weten elkaar hier goed te vinden en te versterken.”

Wim Pulskens, Commercieel Manager Dr. Oetker: “Wij vinden Gastvrij Rotterdam een prachtige beurs waar kwaliteit voorop staat en het niet meteen gaat om kwantiteit. Wij zijn op zoek naar relevante klantcontacten met wie we in dialoog mogen gaan en daar past Gastvrij Rotterdam perfect bij.”

Gastvrij Rotterdam 2017

De volgende editie van Gastvrij Rotterdam vindt plaats van maandag 18 tot en met woensdag 20 september 2017 in Rotterdam Ahoy. Gastvrij Rotterdam richt zich op ambitieuze horecaprofessionals uit het midden- en hoogsegment. Meer informatie is te vinden op www.gastvrij-rotterdam.nl.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Opening Rotterdam
Tweede Bagels & Beans aGoGo verovert Rotterdam

Binnenkort klotst de bagelliefde over de randen van de Koopgoot: woensdag 20 november opent Bagels & Beans de sluizen van bagels, koffie en geluk in FORUM Rotterdam. Op de eerste verdieping komt de vertrouwde Bagels & Beans, de begane grond is gereserveerd voor Bagels & Beans aGoGo. De t...

Wet- en regelgeving
Loondoorbetaling bij ziekte en re-integratie wordt duidelijker

Veel werkgevers in de horeca hebben moeite met de verplichting om het loon door te betalen van zieke werknemers. Ook zijn zij verantwoordelijk voor de re-integratie, al zijn zij zich daar vaak niet van bewust. Om werkgevers te ontzorgen, komt er per 1 januari 2020 een nieuw pakket aan maatregelen...

Opening Koffie & thee
Betjeman & Barton Den Haag heropent vernieuwde theewinkel

De winkel van Theekopers Betjeman & Barton aan de Aert van der Goesstraat 1 in Den Haag heeft een metamorfose ondergaan. De volledig verbouwde winkel van het bekende Franse kwaliteitstheemerk zal op 16 november 2019 feestelijk worden heropend door de directeur van Betjeman & Barton Frankrijk...

Lekkerste Lunchroombroodje Awards
Villa Heidetuin heeft het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland

Het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland vind je dit jaar in Bergen op Zoom. De inzending van Villa Heidetuin gooide hoge ogen bij alle juryleden. Het winnende broodje heet ‘Gegrilde Aubergineburger’ en kan naar wens als vegetarisch gerecht besteld worden. De mystery jury was vol ...

Awards
SVH presenteert de Top 10 van de wedstrijd Beste Leerbedrijf Horeca  

Op vrijdag 8 november heeft SVH de top 10 van de wedstrijd Beste Leerbedrijf Horeca bekend gemaakt. Voor deze jaarlijkse wedstrijd werden dit jaar 150 leerbedrijven genomineerd. Tot maandag 4 november zijn deelnemende leerbedrijven met elkaar de strijd aangegaan om de eerste mijlpaal van de wedstrij...

trends
Vijf trends op het gebied van (voedsel)verpakkingen

Er zijn een hoop ontwikkelingen gaande op het gebied van food verpakkingen. De consument kiest steeds meer voor gemak. Zij wensen betere en meer productinformatie, willen to- go verpakkingen en minder plastic verpakkingen. De consument bepaalt in grote mate de trends en ontwikkelingen voor food verp...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: