Foodformule WOK& opent de komende tijd 7 nieuwe stores

3 april 2018 | Thijs Jacobs

De vernieuwende fastservice formule WOK& opent in 2018 maar liefst 7 nieuwe stores in Nederland. Het &-teken zegt het al: WOK& is meer dan alleen een wokformule. Zo breidt het concept binnenkort haar assortiment uit met veganistische producten, algen noodles en een kinder WOK-concept. Zo speelt WOK& op innovatieve wijze in op de trend van een gezonde lifestyle en het eten van minder vlees.

WOK& barst van de ambitie. Na de opening van de eerste WOK& store in Rotterdam Noord eind 2017, gaat de formule nu flink doorgroeien. In Heerhugowaard, Leiden, Amsterdam, Rotterdam Centrum, Breda, Groningen en Enschede worden de komende maanden nieuwe stores geopend door de franchisegever Mie Like Franchise bv.

Franchise beurs

Op donderdag 19 april en vrijdag 20 april aanstaande, staat de franchisegever van WOK& op de Franchisebeurs Onderneem ’t in Nijkerk om de ingezette groei extra te activeren met het vinden van nieuwe kandidaat franchisenemers. Voor WOK& wordt volop gezocht naar nieuwe vestigingslocaties.

Natural Asian food

De initiatiefnemers van WOK& zijn Wim Markwat (65) en Boris van Leeuwen (25). Het fastservice concept richt zich vooral op jonge mensen die een gezondere lifestyle hebben en een verantwoorde maaltijd voor een betaalbare prijs wensen. Ze kunnen bij WOK& terecht voor gezond en natuurlijke producten, gebaseerd op de Aziatische keuken.

Naast de natuurlijke producten zijn eerlijkheid, bevlogenheid en maatschappelijke betrokkenheid de pijlers van de vernieuwende fastservice formule. Zo gaan de medewerkers vrijwilligerswerk verrichten in de buurt van hun WOK&store, om zo hun sociale betrokkenheid te laten zien. In Rotterdam zijn inmiddels de eerste contacten gelegd met lokale organisaties.

Franchisegever is vooral partner

WOK& is een opmerkelijke en innovatieve franchiseformule. Franchisenemers kunnen een onafhankelijk onderzoek voor de locatie laten doen. Zodra de winkel open is, is de franchisegever vooral een uitvoerende partner.

Gevoed door de ervaringen van de eerste WOK& store in Rotterdam en de reacties van gasten, wordt de formule verder ontwikkeld. Zo komt er een kidswok: een halve portie noodles of rijst met kip in zoetzure of satésaus en een cadeautje voor kinderen.

Daarnaast haakt WOK& in op de trend van een gezonde lifestyle en het eten van minder vlees. De masters of wok (de productontwikkelaars van WOK&) zijn volop bezig om nieuwe producten te ontwikkelen. Zoals veganistische producten en noodles op basis van algen. “Hiermee gaan we ons zeker onderscheiden en we kunnen zo mensen met halal-eetwensen eveneens van dienst zijn.”

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden
Download nu de decembereditie van Lunchroom

Hij is er weer! Voor wie dit jaar goed wil afsluiten, hebben we de decembereditie van Lunchroom als download op de website geplaatst. Je kunt de uitgave downladen via deze link. Natuurlijk blikken we terug op het afgelopen jaar met het Horeca Jaaroverzicht, maar kijken we ook naar het heden en de to...

Achtergronden Culinair
Kerstmenu: Spoom en foie gras uit de gratie 

In bijna de helft van de Nederlandse restaurants wordt deze Kerst hert als hoofdgerecht gereserveerd. Hiermee is hert het populairste hoofdgerecht op de kerstmenu’s in de Nederlandse horeca. In Nederland betaal je in 2018 gemiddeld € 61,- voor een vijfgangen kerstdiner. Goedkoop eten doe ...

F&B Den Haag
Plek voor ruim 60 F&B-concepten in Haagse binnenstad

De binnenstad van Den Haag is uitgegroeid tot één van de meest aantrekkelijke winkelgebieden van Nederland. Toch is er nog ruimte om verder te verbeteren. Op basis van de horecabenchmark tussen de vijf grootste steden, blijkt dat het aanbod Food & Beverage (F&B) beperkt is. Er ...

Onderwijs Ondernemen
Training horeca-concepting: "Ik geef je de ultieme checklist mee!"

Op 21 januari 2019 vindt de eerstvolgende trainingsdag over 'concepting' plaats in Bunnik. Onderscheidend zijn met je zaak is immers lastig, zeker met de hoeveelheid trends die je om de oren vliegen en al die zaken om je heen die ook vernieuwend (denken te) zijn. Hoe val jij dan juist op? De...

Achtergronden Lunchroom
Bagels & Beans kerstactie voor Muziekids

Muziek doet (ver)wonderen. Tijdens het luisteren naar muziek of het bespelen van een instrument vergeet je even de wereld om je heen. Stichting Muziekids zorgt dat kinderen tijdens een verblijf in het ziekenhuis muziek kunnen beleven. Een prachtig goed doel voor de jaarlijkse kerstactie van Bagels &...

Wet- en regelgeving Achtergronden
Consumentenbond: hygiënescore horeca moet toegankelijk blijven

De Consumentenbond roept de Tweede Kamer op de openbaarmaking van de inspectiegegevens van de horeca gemakkelijk toegankelijk te houden. Het kabinet wil alleen nog maar samenvattingen van de inspectierapporten publiceren, zonder overzichtelijke kleurcodering. De Consumentenbond vindt dit onacceptabe...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: