FNV Horeca roept medewerkers op in actie te komen

20 december 2017 | Roy Spijker

Op 7 december 2017 heeft FNV Horeca, na raadpleging van haar leden tijdens georganiseerde bijeenkomsten, een ultimatum gestuurd naar werkgeversorganisatie KHN met de eisen opnieuw onderhandelingen te starten over de inhoud van een nieuwe cao voor de horecabranche en een verhoging van de feitelijke lonen per 1 januari 2018 met 3,5%.

KHN heeft op 18 december 2017 gereageerd met de mededeling niet in te zullen gaan op de eisen van FNV Horeca.

FNV Horeca zal haar leden en de horecamedewerkers in de sector informeren over deze ontwikkelingen en hen oproepen om in actie te komen voor betere arbeidsvoorwaarden en een verbetering van werkomstandigheden in de branche.

Horeca verdient beter

FNV Horeca zet zich in voor een beter loon en fatsoenlijke afspraken voor alle horecamedewerkers. FNV Horeca streeft naar een positief imago van de horecabranche waarbij goed én innovatief werkgever- en werknemerschap centraal staan. Horecamedewerkers staan voor passie, trots en vakmanschap. De horecasector moet weer een branche worden die aantrekkelijk is om in te werken en waar ondernemers duurzaam ondernemen. 

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Drinks Longread
Achtergrond: alcoholarm bier in opkomst, alcoholvrije wijn nog niet populair

Overdag een ijskoud glas bier of een goed glas wijn. Hoewel in Nederland die cultuur niet heerst, verandert de behoefte van de consument. De mogelijkheid om een glas wijn of een biertje bij de lunch te bestellen groeit. Alcoholvrije wijnen zijn (nog) niet populair in de horeca, maar bieren die weini...

Personeel Achtergronden
Onderzoek personeel & horeca: 'De horecaondernemer heeft geen plan'

‘’Het moet een familie zijn’’, ‘’ludieke wervingsfilmpjes helpen’’ en ‘’duidelijke communicatie is alles’’. Bovenstaande uitspraken komen van horecamanagers en -ondernemers. Kortom: elke ondernemer of manager die ik spreek heeft...

Patisserie Advertorial
Creëer je eigen unieke dessert

Patisserie speelt een steeds belangrijkere rol in de Nederlandse horeca. Met een mooi stukje patisserie kun je een geweldige indruk maken op je gasten, hetgeen kan zorgen voor meer omzet. Het is belangrijk om innovatief te blijven. Zo kan het aanbieden van huisgemaakte patisserie een manier zijn om ...

Achtergronden
Top 10 brandoorzaken bij bedrijven

Menselijk handelen is de belangrijkste oorzaak van bedrijfsbranden in Nederland. En daarmee is het één van de grootse bedreiging van de bedrijfscontinuïteit in het midden- en kleinbedrijf. Dat constateert verzekeraar Reaal, na een analyse van brandoorzaken bij bedrijven. De verzek...

Drinks Achtergronden
Terrasonderzoek: Oslo het duurst, Amsterdam goedkoop

Oslo is de duurste stad van Europa om een terras te pakken. De gemiddelde prijs voor een rondje drank op het terras in de Noorse hoofdstad is € 53,71. Dit is ruim drie keer zo duur als Budapest, waar je € 15,94 kwijt bent voor een rondje (2 espresso, 2 fris, 2 halve liters bier en 2 ros&ea...

Interview Longread
Interview: lunchcafé waar je kunt douchen

Lunchrooms bevinden zich in de meeste gevallen in (stads)centra en stemmen daar het aanbod op af. Winkelend publiek, vriendinnengroepen en schoolgaande jeugd zijn er kind aan huis, maar je zult er zelden een trucker zien. Bij Lunchcafé Jut & Jul is het juist andersom, de truckers kunnen h...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: