EXKi opent vierde filiaal in Nederland

11 april 2018 | David Bakker

Het uit België afkomstige EXKi opende dinsdag 10 april officieel haar vierde vestiging in Nederland. De succesvolle formule groeit gestaag door, dit nieuwe EXKi filiaal is te vinden in het Horeca Pavilion op het Utrechtse Stationsplein. Het is een bruisende plek met een prachtig uitzicht over het station, waar bezoekers elkaar kunnen ontmoeten, kunnen werken en genieten.

Het begin

Het verhaal van EXKi begint in België in 1999. Ondernemer Joep van Haaften kwam in aanraking met het bijzondere concept toen hij in Brussel woonde. Hij besloot de stoute schoenen aan te trekken en opende vijf jaar geleden de eerste Nederlandse EXKi vestiging in Den Haag. Van Haaften: "Ik was gelijk onder de indruk van de EXKi aanpak; de producten, de sfeer, de filosofie. Als je het ervaart, dan weet je direct 'dit bestaat nog niet in Nederland'."

Vandaag telt EXKi 90 restaurants in 6 landen: Frankrijk, België, Nederland, Luxemburg, Italië en Duitsland.

Snel en gezond

EXKi verzorgt een verrassend alternatief voor de traditionele fast food formule door versbereide en natuurlijke producten aan te bieden, om mee te nemen of ter plaatse op te eten, op elk moment van de dag. De bediening is snel en in de restaurants heerst een ontspannen sfeer. De EXKi vestigingen zijn van 07.00 uur 's ochtends tot 21.00 uur 's avonds geopend.

Het aanbod van EXKi bestaat uit dagverse, gezonde en lekkere producten bereid op basis van creatieve recepten. Er wordt vooral met verse seizoensgroenten gewerkt, die ook zo veel mogelijk lokaal en biologisch geteeld zijn. Elke maand staat er een groente in de spotlight en zijn er nieuwe gerechten rondom deze groente te verkrijgen. Naast de wisselende seizoensgroenten verschijnt er twee keer per jaar een geheel nieuwe kaart.  

Duurzaamheid 

Maatschappelijk ondernemen en duurzame ontwikkeling zit bij EXKi in het DNA en ze streven ernaar de beste producten te gebruiken in al haar recepten. Zo maakt EXKi gebruik van duurzame visvangst en gebruikt het bedrijf alleen biologische Vitakip van lokale boerderijen. Buiten het gebruik van eerlijke producten is er ook waardering voor ieders werk, respect voor biodiversiteit en er wordt verantwoord gebruik gemaakt van hulpbronnen als: water, bodem, energie. Er is ook aandacht voor verschillende dieetvoorkeuren, bij EXKi vind je veel vegetarische, vegan, glutenvrije en lactosevrije gerechten en wordt er bewust omgegaan met het gebruik van zout en suikers. 

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Drinks Longread
Achtergrond: alcoholarm bier in opkomst, alcoholvrije wijn nog niet populair

Overdag een ijskoud glas bier of een goed glas wijn. Hoewel in Nederland die cultuur niet heerst, verandert de behoefte van de consument. De mogelijkheid om een glas wijn of een biertje bij de lunch te bestellen groeit. Alcoholvrije wijnen zijn (nog) niet populair in de horeca, maar bieren die weini...

Personeel Achtergronden
Onderzoek personeel & horeca: 'De horecaondernemer heeft geen plan'

‘’Het moet een familie zijn’’, ‘’ludieke wervingsfilmpjes helpen’’ en ‘’duidelijke communicatie is alles’’. Bovenstaande uitspraken komen van horecamanagers en -ondernemers. Kortom: elke ondernemer of manager die ik spreek heeft...

Patisserie Advertorial
Creëer je eigen unieke dessert

Patisserie speelt een steeds belangrijkere rol in de Nederlandse horeca. Met een mooi stukje patisserie kun je een geweldige indruk maken op je gasten, hetgeen kan zorgen voor meer omzet. Het is belangrijk om innovatief te blijven. Zo kan het aanbieden van huisgemaakte patisserie een manier zijn om ...

Achtergronden
Top 10 brandoorzaken bij bedrijven

Menselijk handelen is de belangrijkste oorzaak van bedrijfsbranden in Nederland. En daarmee is het één van de grootse bedreiging van de bedrijfscontinuïteit in het midden- en kleinbedrijf. Dat constateert verzekeraar Reaal, na een analyse van brandoorzaken bij bedrijven. De verzek...

Drinks Achtergronden
Terrasonderzoek: Oslo het duurst, Amsterdam goedkoop

Oslo is de duurste stad van Europa om een terras te pakken. De gemiddelde prijs voor een rondje drank op het terras in de Noorse hoofdstad is € 53,71. Dit is ruim drie keer zo duur als Budapest, waar je € 15,94 kwijt bent voor een rondje (2 espresso, 2 fris, 2 halve liters bier en 2 ros&ea...

Interview Longread
Interview: lunchcafé waar je kunt douchen

Lunchrooms bevinden zich in de meeste gevallen in (stads)centra en stemmen daar het aanbod op af. Winkelend publiek, vriendinnengroepen en schoolgaande jeugd zijn er kind aan huis, maar je zult er zelden een trucker zien. Bij Lunchcafé Jut & Jul is het juist andersom, de truckers kunnen h...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: