Dunkin’ Donuts opent in samenwerking met NS filiaal Amsterdam Centraal

14 november 2017 | Thijs Jacobs

De eerste Dunkin’ Donuts in samenwerking met de NS is afgelopen vrijdag 10 november geopend op het Centraal Station te Amsterdam. Amsterdam Centraal is het eerste treinstation met een Dunkin’ Donuts filiaal, nadat er vanaf 23 maart zeven vestigingen in Nederland zijn geopend.

Deze achtste vestiging is volgens de nieuwste internationale huisstijlelementen vormgegeven. Dat maakte Dunkin’ Donuts, één van ‘s werelds toonaangevende coffee & baked goods merken, vandaag bekend. De winkel aan het Stationsplein werd ’s morgens om 5 uur geopend en serveert vanaf dat moment het Lekkerste koekje bij de koffie.

NS

Namens de NS heeft Exploitatie Manager Jeroen van der Heijden en Huismakelaar van Dunkin’ Donuts Steve Schumann van KroesePaternotte alle mogelijkheden bekeken met de NS naar een mogelijke succesvolle samenwerking. De locatie op Amsterdam Centraal is een to go vestiging in de Amstel passage, een mooie testcase om een verdere uitrol op meerdere stations in Nederland te bekijken.

Verrassen

"We zijn erg blij dat de eerste Dunkin’ Donuts buiten de traditionele winkels een samenwerking is met de NS. We gaan er alles aan doen onze bezoekers te verrassen met Dunkin’ Donuts assortiment coffee & baked goods", aldus Nabil Besali, CEO van Amba Daoud BV en master franchisenemer van Dunkin’ Donuts in Nederland. ‘’Deze Samenwerking met de NS markeert de verdere groei van Dunkin’ Donuts in Nederland, waarvan we er velen willen openen de komende jaren. We kijken er naar uit Dunkin’ Donuts onderdeel te laten uitmaken van het dagelijkse leven van de Station bezoekers en een sterke relatie op te bouwen met de medewerkers van de NS op de stations waar we ons vestigen.”

“Deze vestiging met ruimere openingstijden is een belangrijke mijlpaal", zegt Nabil Besali. “Het is fantastisch dat de eerste Dunkin’ Donuts dagelijks open gaat vanaf 05;00 uur en open blijft tot 01:00 uur. We zijn benieuwd hoe bezoekers zullen reageren op de ruimere openingstijden."

Uber Eats

Dunkin’ Donuts’ assortiment bestaat uit verschillende versgebakken bagels, muffins, croissants en natuurlijk de wereldberoemde donuts. Exclusief voor Nederland zijn donuts met de naam van Hollandse iconen als ‘Delfts Blauw’ en ‘De tulp’ aan het assortiment toegevoegd. Ook doet het ‘Lekkerste koekje bij de koffie’ zijn intrede, namelijk een donut met de oer-Hollandse stroopwafel smaak. Vanaf 15 november kan de klant via Uber Eats ook thuis laten bezorgen dagelijks vanaf 11:00 tot 23:00 uur.

Wie in de nieuwe Dunkin’ Donuts ter plekke wil genieten van één van de lekkernijen, kan 100 procent Arabica en fairtrade gecertificeerde koffie laten zetten zoals de americano, cappuccino, café mocha, cortado, latte en macchiato. Ook de iconische ijskoffies, warme theesoorten, ijstheeën en Dunkin’ specials als Cold Brew en Dunkaccino staan op de kaart.

Over Dunkin’ Donuts

Dunkin’ Donuts, opgericht in 1950, is één van ‘s werelds toonaangevende coffee and baked goods merken. De onderneming telt meer dan 12.200 winkels in 45 landen wereldwijd.

Europa telt 240 Dunkin’ Donuts winkels die zijn gevestigd in Bulgarije, Denemarken, Duitsland, Oostenrijk, Georgië, IJsland, Luxemburg, Polen, Rusland, Spanje, Zweden, Zwitserland, het Verenigd Koninkrijk en nu dus ook in Nederland. Het filiaal in Utrecht is het zevende filiaal welke Dunkin’ Donuts in zeven maanden op Nederlandse bodem heeft geopend: www.dunkindonuts.nl.

Het hoofdkantoor van Dunkin’ Donuts is in Canton, Massachusetts, Verenigde Staten. Dunkin’ Donuts maakt onderdeel uit van Dunkin’ Brand Group Inc. (Nasdaq: DNKN) family of companies.

Voor meer informatie: http://www.dunkinbrands.com/

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Lekkerste Lunchroombroodje Awards
Meld je aan voor het Lekkerste Lunchroombroodje 2018

Leuk dat je je lekkerste broodje in wilt zenden voor deelname. Lukt het niet met onderstaand formulier, dan kun je de foto van het gerecht, de receptuur, bereidingswijze, prijs op de kaart en overige gegevens mailen naar thijs.jacobs@uitgeverijps.nl. ...

Achtergronden Culinair
Klassiek kindermenu niet meer van deze tijd

Hoewel uit eten met jonge kinderen een uitdaging kan zijn, geeft bijna de helft (45%) van de ouders met jonge kinderen (5-10 jaar) aan minimaal eens per maand buiten de deur te eten met hun kroost. Dit blijkt uit onderzoek van PanelWizard onder ruim 1.000 gezinnen. Heikel punt is de menukaart, bi...

Bezorgen Achtergronden
Deliveroo for Business biedt roomservice in hotels

Deliveroo breidt het bedrijfsaanbod van 'Deliveroo for Business' uit met drie nieuwe opties. Van dit onderdeel van Deliveroo, gericht op de zakelijke markt, maken wereldwijd meer dan 7.000 bedrijven gebruik, waaronder bedrijven in Nederland. Nederlandse bedrijven bestellen via een zakelijk a...

Culinair Rotterdam
François Geurds verkoopt zaak aan Herman den Blijker

Topkok François Geurds heeft zijn restaurant, FG Bistro, in het Rotterdamse Lloydkwartier verkocht aan horecaondernemer Herman den Blijker. Zijn andere zaken in Rotterdam behoudt hij. Op Facebook meldt Geurds het volgende: "We hebben met deze beslissing gekozen ons volledig te focussen o...

Interview Longread
Horecaondernemer Bas Hoebink: ''De horeca moet een betere werkgever worden''

Bas Hoebink startte zo’n zes jaar geleden met zijn restaurant – De Firma – in Nijmegen. Inmiddels vallen er drie Nijmeegse horecazaken onder zijn onderneming ‘Het Hoofdkwartier Horeca' en heeft hij in Wijchen, samen met zijn compagnon, een vierde horecazaak: Italiaans res...

Achtergronden
Grand Café Moeke Enschede flink verbouwd

Grand Café Moeke Enschede heeft de bovenste verdieping van het restaurant geopend, waardoor het aantal plaatsen is verdubbeld. Moeke is een gezellig en laagdrempelig, eigentijds grand café waar je komt voor een heerlijke kop koffie, lunch of diner. Een plek waar iedereen zich thuis voe...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: