Délifrance wil naar treinstations, maar mag nog niet

12 maart 2018 | Thijs Jacobs

Délifrance, één van de grootste en bekendste formules in het lunchsegment, mag niet zomaar mee in de tender om reizigers op stations te voorzien van haar Franse specialiteiten. FFC beheert vanaf 1 april 2018 de masterfranchise van de formule in de Benelux. Ook al is FFC de grootste zelfstandige fastservice franchiseorganisatie in Nederland, zonder partner mag zij zich niet aanmelden voor de tender. “Ben je als grootste franchiseorganisatie toch opeens te klein”, grapt Bas Holshuijsen, algemeen directeur FFC.

Enthousiaste partner gezocht

Volgens Holshuijsen is samenwerking met een grote operator (organisatie die werkt met eigen personeel) een harde eis vanuit de NS. En de tijd tikt voor FFC, de sluitingsdatum voor het aanmelden komt namelijk steeds dichterbij. Délifrance past perfect op het station volgens Holshuijsen: “We hebben al meer dan 60 grab-en-go corners in het petrolkanaal. Dit kunnen we gemakkelijk doorvertalen naar het station. Ook internationaal gezien is er ervaring genoeg. In meer dan 16 landen is Délifrance actief en we zijn te vinden op verschillende vliegvelden en in grote winkelcentra. We zouden het een groot gemis vinden als de bekendste lunchformule zichzelf niet eens mag presenteren aan de NS. Daarom zoeken we nu een enthousiaste operator die samen met ons het allernieuwste concept van Délifrance op het station gaat krijgen.”

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Lekkerste Lunchroombroodje Awards
Meld je aan voor het Lekkerste Lunchroombroodje 2018

Leuk dat je je lekkerste broodje in wilt zenden voor deelname. Lukt het niet met onderstaand formulier, dan kun je de foto van het gerecht, de receptuur, bereidingswijze, prijs op de kaart en overige gegevens mailen naar thijs.jacobs@uitgeverijps.nl. ...

Achtergronden Culinair
Klassiek kindermenu niet meer van deze tijd

Hoewel uit eten met jonge kinderen een uitdaging kan zijn, geeft bijna de helft (45%) van de ouders met jonge kinderen (5-10 jaar) aan minimaal eens per maand buiten de deur te eten met hun kroost. Dit blijkt uit onderzoek van PanelWizard onder ruim 1.000 gezinnen. Heikel punt is de menukaart, bi...

Bezorgen Achtergronden
Deliveroo for Business biedt roomservice in hotels

Deliveroo breidt het bedrijfsaanbod van 'Deliveroo for Business' uit met drie nieuwe opties. Van dit onderdeel van Deliveroo, gericht op de zakelijke markt, maken wereldwijd meer dan 7.000 bedrijven gebruik, waaronder bedrijven in Nederland. Nederlandse bedrijven bestellen via een zakelijk a...

Culinair Rotterdam
François Geurds verkoopt zaak aan Herman den Blijker

Topkok François Geurds heeft zijn restaurant, FG Bistro, in het Rotterdamse Lloydkwartier verkocht aan horecaondernemer Herman den Blijker. Zijn andere zaken in Rotterdam behoudt hij. Op Facebook meldt Geurds het volgende: "We hebben met deze beslissing gekozen ons volledig te focussen o...

Interview Longread
Horecaondernemer Bas Hoebink: ''De horeca moet een betere werkgever worden''

Bas Hoebink startte zo’n zes jaar geleden met zijn restaurant – De Firma – in Nijmegen. Inmiddels vallen er drie Nijmeegse horecazaken onder zijn onderneming ‘Het Hoofdkwartier Horeca' en heeft hij in Wijchen, samen met zijn compagnon, een vierde horecazaak: Italiaans res...

Achtergronden
Grand Café Moeke Enschede flink verbouwd

Grand Café Moeke Enschede heeft de bovenste verdieping van het restaurant geopend, waardoor het aantal plaatsen is verdubbeld. Moeke is een gezellig en laagdrempelig, eigentijds grand café waar je komt voor een heerlijke kop koffie, lunch of diner. Een plek waar iedereen zich thuis voe...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: