Délifrance wil naar treinstations, maar mag nog niet

Auteur: Thijs Jacobs
12 maart 2018
Délifrance wil naar treinstations, maar mag nog niet

Délifrance, één van de grootste en bekendste formules in het lunchsegment, mag niet zomaar mee in de tender om reizigers op stations te voorzien van haar Franse specialiteiten. FFC beheert vanaf 1 april 2018 de masterfranchise van de formule in de Benelux. Ook al is FFC de grootste zelfstandige fastservice franchiseorganisatie in Nederland, zonder partner mag zij zich niet aanmelden voor de tender. “Ben je als grootste franchiseorganisatie toch opeens te klein”, grapt Bas Holshuijsen, algemeen directeur FFC.

Enthousiaste partner gezocht

Volgens Holshuijsen is samenwerking met een grote operator (organisatie die werkt met eigen personeel) een harde eis vanuit de NS. En de tijd tikt voor FFC, de sluitingsdatum voor het aanmelden komt namelijk steeds dichterbij. Délifrance past perfect op het station volgens Holshuijsen: “We hebben al meer dan 60 grab-en-go corners in het petrolkanaal. Dit kunnen we gemakkelijk doorvertalen naar het station. Ook internationaal gezien is er ervaring genoeg. In meer dan 16 landen is Délifrance actief en we zijn te vinden op verschillende vliegvelden en in grote winkelcentra. We zouden het een groot gemis vinden als de bekendste lunchformule zichzelf niet eens mag presenteren aan de NS. Daarom zoeken we nu een enthousiaste operator die samen met ons het allernieuwste concept van Délifrance op het station gaat krijgen.”

Overig nieuws