Dirk Beljaarts algemeen directeur KHN

11 december 2018 | David Bakker

Dirk Beljaarts wordt de nieuwe algemeen directeur van Koninklijke Horeca Nederland (KHN). Hij volgt Rob Bongenaar op, die op 1 oktober jl. afscheid nam. Beljaarts is vanaf 2014 General Manager van Novotel Amsterdam City en lid van het Landelijk Bestuur van KHN.

Robèr Willemsen, voorzitter van KHN: “Ik ben er heel blij mee dat Dirk Beljaarts de nieuwe algemeen directeur van onze branchevereniging wordt. Dirk is niet alleen iemand die de horeca door-en-door kent, maar ook een charismatisch leider en een betrokken, open persoon. Hij is een strategisch bestuurder met gevoel voor politiek, een ondernemer en iemand die mensen met elkaar weet te verbinden. En dat is precies wat we nodig hebben bij KHN. Zeker in de huidige turbulente tijd waarin digitalisering, flexibilisering (blurring) en personalisering impact heeft op de horeca. Juist nu moeten wij als branchevereniging onze toegevoegde waarde aantonen. Ik heb er alle vertrouwen in dat Dirk daar een succes van gaat maken.”

Over Dirk Beljaarts

Dirk Beljaarts begint op 1 februari 2019 als algemeen directeur van KHN. Naast zijn huidige functie bij Novotel Amsterdam City is hij lid van de Raad van Advies bij het Frans Hals Museum in Haarlem en Honorair Consul van Hongarije in Nederland. Hij was eerder onder meer General Manager bij diverse Golden Tulip Hotels Nederland en Duitsland. Daarnaast was hij als toezichthouder jarenlang actief in de Raad van Toezicht van zorgorganisatie Merinos-De Merwelanden in Dordrecht.

KHN wil het verschil maken voor leden

Dirk Beljaarts: “Ik heb een enorme passie voor de horeca. Na de hoge hotelschool heb ik altijd in de horeca gewerkt. Ik kijk er erg naar uit om voor KHN te gaan werken. Sámen met alle medewerkers wil ik me ervoor inzetten dat onze leden zien én merken dat we ons hard voor ze maken: zowel collectief als individueel. Ik geloof in de kracht van goede belangenbehartiging in politiek Den Haag en op lokaal niveau. Dáár moeten we opkomen voor het belang van horecaondernemers. Daarnaast gaan we ervoor om vanuit KHN een pakket van goede producten en diensten aan te bieden dat voor onze leden het verschil maakt. En ten slotte kunnen KHN-leden ook voor advies en ondersteuning op maat bij ons terecht. Met die drie pijlers, waar ik heel erg in geloof, ondersteunen we onze leden; nu en in de toekomst. Zodat zij ervoor kunnen zorgen dat hun gasten waardevolle momenten beleven.”

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie
Horecaondernemers zijn positiever dan een jaar geleden

De horeca kijkt met vertrouwen naar 2020, zo blijkt uit het nieuwe SRA-BiZ-visierapport ‘2020 in Zicht, de verwachtingen van Nederlandse ondernemingen’. De consumentenbestedingen zullen waarschijnlijk op peil blijven en buitenlandse toeristen weten ons land nog steeds goed te vinden. Er ...

Bezorgen Achtergronden
Open brief TheFork naar aanleiding van ophef uitzending Rambam

Naar aanleiding van de Rambam-uitzending van januari wil TheFork reageren op beschuldigingen die tijdens de uitzending werden geuit. Hierbij delen we deze brief van TheFork, waarin ook de werkwijze van KHN richting de media wordt bekritiseerd. Om een gedetailleerd en volledig beeld te kunnen sch...

Koffie & thee Achtergronden
Starbucks vraagt teveel voor plantaardige melk

Als je bij Starbucks een cappuccino met havermelk bestelt betaal je 70 cent extra. Dit botst met hun eigen klimaatdoelstellingen, want de milieu-impact van plantaardige melk is gemiddeld meer dan de helft lager dan die van koemelk. ProVeg verzoekt daarom de toeslag op plantaardige melk te laten vall...

Food Advertorial
Food Waste Challenge: Best Practice

Nederlandse restaurants en hotels kunnen gezamenlijk jaarlijks 61 miljoen kilo voedselverspilling vermijden en daarmee 582 miljoen euro besparen. Dit is maandag 13 januari bekend gemaakt tijdens de slotdag van de Food Waste Challenge op de Horecava. De Food Waste Challenge is een door Rabobank georg...

Culinair Recepten
Wat zit er in de originele bolognesesaus?

De bolognesesaus is de allerbekendste Italiaanse pastasaus. In tegenstelling tot veel andere pastasauzen is deze behoorlijk rijk gevuld, doorgaans is het een saus op basis van gehakt, (gepelde) tomaten, wortel, selderie, knoflook en ui. Hieraan worden vaak nog meer ingrediënten aan toegevoegd, ...

Opening Internationaal
Deus Ex Machina brengt uniek retail- en restaurantconcept naar Nederland

Deus Ex Machina is meer dan alleen een merk. Het brengt een lifestyle voor alle riders, bikers, creatieven, foodfanaten en artistiekelingen tot leven. Met hun recent geopende ‘tempel’ genaamd The Wat of Why aan de Amsterdamse Herengracht start ook in de lage landen de jacht naar plezier....

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: