Deliveroo benoemt Susana Voces als nieuwe vicepresident voor restaurants

13 mei 2019 | Thijs Jacobs

Deliveroo heeft Susana Voces aangesteld als nieuwe ‘Global vicepresident voor Restaurants’. De aanstelling van Voces is het gevolg van Deliveroo’s wereldwijde groei; het bedrijf is momenteel in veertien markten actief en werkt wereldwijd met 80.000 restaurants samen.

De benoeming van de nieuwe VP voor Restaurants heeft ook impact op de meer dan 2.500 restaurants waarmee Deliveroo in Nederland samenwerkt. Onder Voces’ leiding zal Deliveroo Nederland met haar partnerrestaurants werken aan innovatie en goede deals, om zo de best mogelijke eetervaring voor consumenten te creëren. Bovendien gaat Deliveroo nieuwe tools ontwikkelen om restaurants te helpen om hun aanbod te verbeteren.

Omzet verhogen

Het streven van de VP voor Restaurants is om de omzet voor alle restaurants die samenwerken met Deliveroo te verhogen. Waaronder lokale Nederlandse favorieten als de Thai Bird en Tante Nel en geliefde partners zoals KFC en Burger King. Voces zal nauw samenwerken met het lokale team dat dagelijks in contact staat met Nederlandse restaurants. Het Nederlandse team analyseert onder meer de verkoopcijfers, wat ervoor zorgt dat aangesloten restaurants optimaal profiteren van de samenwerking met Deliveroo.

Voces werkt vanuit het hoofdkantoor van Deliveroo in Londen en bezoekt de verschillende markten regelmatig. Zij brengt de benodigde ervaring mee, tot voor kort was zij General Manager voor Ebay (in Italië en Spanje). In deze functie heeft ze de positie van het bedrijf in zowel Italië als Spanje weten te versterken door de bekendheid van het platform sterk te vergroten. Voces heeft hiermee het bedrijf met 7,5 miljoen actieve gebruikers en 40.000 professionele verkopers versterkt.

Hiervoor was Voces Country Manager voor Ebay Marketplaces Spanje en hoofd van Merchant Services voor PayPal in Spanje en Portugal. Met de ervaring die ze heeft opgedaan in deze functies, maar ook haar ervaring bij ICT-bedrijf Ericsson én haar Harvard Business Master, zal zij de restaurantpartners van Deliveroo helpen om hun aanbod te verbeteren. Haar focus zal liggen op vijf gebieden: innovatie (zoals Virtual Brands), inzicht in data voor ondernemers (via Restaurant Home), uitbreiding van Marketer, versterking van Marketplace+ en meer aanbod voor klanten.

Uitdaging

Susana Voces over haar aanstelling: "Deze rol is een geweldige uitdaging. Deliveroo is een sterk groeiend bedrijf en in 2019 willen wij voorkeurspartner worden voor restaurants in álle markten. Er zijn zoveel geweldige restaurants, van bekende ketens tot innovatieve straatkraampjes. Wij willen dat iedereen kan bestellen wat ze willen en wanneer ze willen, want er is een optie voor élke gelegenheid. Ik kan niet wachten om te beginnen. Bij alles wat we doen ligt onze focus op het ondersteunen van restaurants, om ze te helpen groeien door hun eten beschikbaar te maken voor een zo breed mogelijk publiek.”

Rutger Treffers, commercieel directeur Deliveroo Nederland, kijkt uit naar de samenwerking met Voces: "Deliveroo heeft altijd het voortouw genomen in het introduceren van nieuwe innovaties naar de lokale voedselsectoren, het is geweldig dat Susana zich bij ons aansluit om de ondersteuning aan restaurants blijvend te verbeteren. Zij heeft veel ervaring en talent en gaat het team helpen om onze klanten en restaurants de best mogelijke Deliveroo-ervaring te bieden.”

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Koffie & thee Interview
Interview met een theesommelier: Is thee een belevingsproduct?

Aandacht maakt succes. Theesommelier Karin Kamstra is ervan overtuigd. Maar zie je dit ook terug in de manier waarop thee wordt geserveerd? Het drankje is inmiddels meer dan 7000 jaar oud en nog steeds is het overal te verkrijgen. Van een bekertje op het tankstation tot aan een uitgebreide high tea,...

Columns Blog
Horecaondernemer, kijk uit voor stress!

Het is hollen of stilstaan. Het ene moment is het loei druk en kun je het niet bijbenen en het volgende moment kun je een kanon afschieten. De horeca in een bedrijfstak waar de vraag naar diensten fluctueert. Mensen gaan rond dezelfde periode op vakantie, eten op vaste tijden en gaan het liefst uit ...

Achtergronden Fastservice
Voortaan altijd groente of fruit in het Happy Meal

McDonald’s biedt voortaan altijd groente of fruit aan in het Happy Meal. In de toetjesstap in het Happy Meal kunnen jonge gasten kiezen uit seizoensfruit of groente. Op deze manier wil McDonald’s het eten van meer groente en fruit stimuleren. Jaarlijks worden er ruim twaalf miljoen Happy...

Food Achtergronden Fastservice
Groeiend aanbod in horecaconcepten die bijdragen aan gezonde en bewuste levensstijl

Op Schiphol Plaza kunnen reizigers nu ook terecht bij Eggs&Co, de Health Food Wall en Yoghurt Barn Na de opening van de Verspillingsfabriek in februari dit jaar, biedt Schiphol Plaza nu nog drie horecaconcepten die gericht zijn op gezond en bewust eten. De opening van de nieuwe ketens is een ant...

Achtergronden Tech
6 restaurant apps om van te smullen

Ga je vanavond uiteten of zoek je als restaurateur een app waar jouw zaak niet op mag ontbreken? Lees dan vooral verder. Een leuk restaurant vinden voor een simpele hap of juist een uitgebreid diner kan soms een flinke kluif zijn. Want, opties te over! Vooral als je in een stad bent waarvan je niet ...

Interview Longread
Interview: de mooiste strandtent van Nederland

Strandpaviljoen De Staat viert deze zomer haar tienjarig bestaan. Jeroen Kuiper is de trotse eigenaar van deze ultieme ‘strandhotspot’ op Scheveningen, die vooral door locals wordt bezocht. Toeristen bezoeken de boulevard, wie de drukte wil vermijden en wil genieten van één...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: