Deliveroo benoemt Susana Voces als nieuwe vicepresident voor restaurants

13 mei 2019 | Thijs Jacobs

Deliveroo heeft Susana Voces aangesteld als nieuwe ‘Global vicepresident voor Restaurants’. De aanstelling van Voces is het gevolg van Deliveroo’s wereldwijde groei; het bedrijf is momenteel in veertien markten actief en werkt wereldwijd met 80.000 restaurants samen.

De benoeming van de nieuwe VP voor Restaurants heeft ook impact op de meer dan 2.500 restaurants waarmee Deliveroo in Nederland samenwerkt. Onder Voces’ leiding zal Deliveroo Nederland met haar partnerrestaurants werken aan innovatie en goede deals, om zo de best mogelijke eetervaring voor consumenten te creëren. Bovendien gaat Deliveroo nieuwe tools ontwikkelen om restaurants te helpen om hun aanbod te verbeteren.

Omzet verhogen

Het streven van de VP voor Restaurants is om de omzet voor alle restaurants die samenwerken met Deliveroo te verhogen. Waaronder lokale Nederlandse favorieten als de Thai Bird en Tante Nel en geliefde partners zoals KFC en Burger King. Voces zal nauw samenwerken met het lokale team dat dagelijks in contact staat met Nederlandse restaurants. Het Nederlandse team analyseert onder meer de verkoopcijfers, wat ervoor zorgt dat aangesloten restaurants optimaal profiteren van de samenwerking met Deliveroo.

Voces werkt vanuit het hoofdkantoor van Deliveroo in Londen en bezoekt de verschillende markten regelmatig. Zij brengt de benodigde ervaring mee, tot voor kort was zij General Manager voor Ebay (in Italië en Spanje). In deze functie heeft ze de positie van het bedrijf in zowel Italië als Spanje weten te versterken door de bekendheid van het platform sterk te vergroten. Voces heeft hiermee het bedrijf met 7,5 miljoen actieve gebruikers en 40.000 professionele verkopers versterkt.

Hiervoor was Voces Country Manager voor Ebay Marketplaces Spanje en hoofd van Merchant Services voor PayPal in Spanje en Portugal. Met de ervaring die ze heeft opgedaan in deze functies, maar ook haar ervaring bij ICT-bedrijf Ericsson én haar Harvard Business Master, zal zij de restaurantpartners van Deliveroo helpen om hun aanbod te verbeteren. Haar focus zal liggen op vijf gebieden: innovatie (zoals Virtual Brands), inzicht in data voor ondernemers (via Restaurant Home), uitbreiding van Marketer, versterking van Marketplace+ en meer aanbod voor klanten.

Uitdaging

Susana Voces over haar aanstelling: "Deze rol is een geweldige uitdaging. Deliveroo is een sterk groeiend bedrijf en in 2019 willen wij voorkeurspartner worden voor restaurants in álle markten. Er zijn zoveel geweldige restaurants, van bekende ketens tot innovatieve straatkraampjes. Wij willen dat iedereen kan bestellen wat ze willen en wanneer ze willen, want er is een optie voor élke gelegenheid. Ik kan niet wachten om te beginnen. Bij alles wat we doen ligt onze focus op het ondersteunen van restaurants, om ze te helpen groeien door hun eten beschikbaar te maken voor een zo breed mogelijk publiek.”

Rutger Treffers, commercieel directeur Deliveroo Nederland, kijkt uit naar de samenwerking met Voces: "Deliveroo heeft altijd het voortouw genomen in het introduceren van nieuwe innovaties naar de lokale voedselsectoren, het is geweldig dat Susana zich bij ons aansluit om de ondersteuning aan restaurants blijvend te verbeteren. Zij heeft veel ervaring en talent en gaat het team helpen om onze klanten en restaurants de best mogelijke Deliveroo-ervaring te bieden.”

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Video
Op reportage: Eetcafé De Poort

Net buiten het centrum van Utrecht staat het gezellige eetcafé De Poort. Iedereen die in Utrecht woont kent dit café en komen er ook regelmatig. De Poort zorgt voor een uniek huiskamergevoel waar je kan uitrusten, bijkletsen en lekker eten en drinken. "Onze naam komt doordat ...

Video
Op Reportage: Brownies&downieS Harderwijk

Brownies&downieS... Een concept waar Pernilla Spijker uit Ermelo wel blij van werd. “Ik studeerde commerciële economie aan Windesheim in Zwolle. Ik had geen idee wat ik na de studie wilde doen. Een kantoorbaan is niks voor mij maar ik wilde graag iets voor mijzelf beginnen", aldu...

Video
Op Reportage: Panino di Pino

Simone Prestifilippo is samen met haar man Michael eigenaar van de lunchroom Panino di Pino. Panino di pino is een lunchroom waar de moderne Italiaanse sfeer samen met de heerlijke broodjes, Pasta’s en sorbetijs in het centraal staat. Panino di Pino is opgericht door de schoonvader van Sim...

Personalia Fastservice
Domino's krijgt Nederlandse CEO voor Europa

Domino's Pizza Enterprises Limited (ASX: DMP), moederorganisatie van Domino’s pizza Nederland publiceerde deze week haar halfjaarcijfers. In Europa realiseerde Domino’s een sterke omzetgroei van +9,4% tot €382,8m (+5,0% SSS) en een EBITDA €29,4m (+15,6%). Daarnaast opende D...

Video
Op Reportage: Het nieuwe Olivier

Brasserie Olivier in Bilthoven is met haar 37 jaar een van de oudste eetgelegenheden in het dorp. Sinds een half jaar is Olivier verhuisd naar een nieuwe locatie. En daar horen veranderingen bij. Eigenaresse Myrna Janssen vertelt trots haar verhaal. ‘’We zijn verhuisd naar de meest ce...

Bezorgen Achtergronden
Brabanders eten vooral kip met carnaval 

Brabantse carnavalsvierders eten graag kip. Dat blijkt uit cijfers van maaltijdplatform Deliveroo. Op basis van data van de carnavalsdagen afgelopen jaren bekeek het bedrijf waar zij tijdens carnaval een piek in bestellingen kunnen verwachten, en waar de feestgangers per stad het meest zin in hebben...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: