Deliveroo benoemt Susana Voces als nieuwe vicepresident voor restaurants

13 mei 2019 | Thijs Jacobs

Deliveroo heeft Susana Voces aangesteld als nieuwe ‘Global vicepresident voor Restaurants’. De aanstelling van Voces is het gevolg van Deliveroo’s wereldwijde groei; het bedrijf is momenteel in veertien markten actief en werkt wereldwijd met 80.000 restaurants samen.

De benoeming van de nieuwe VP voor Restaurants heeft ook impact op de meer dan 2.500 restaurants waarmee Deliveroo in Nederland samenwerkt. Onder Voces’ leiding zal Deliveroo Nederland met haar partnerrestaurants werken aan innovatie en goede deals, om zo de best mogelijke eetervaring voor consumenten te creëren. Bovendien gaat Deliveroo nieuwe tools ontwikkelen om restaurants te helpen om hun aanbod te verbeteren.

Omzet verhogen

Het streven van de VP voor Restaurants is om de omzet voor alle restaurants die samenwerken met Deliveroo te verhogen. Waaronder lokale Nederlandse favorieten als de Thai Bird en Tante Nel en geliefde partners zoals KFC en Burger King. Voces zal nauw samenwerken met het lokale team dat dagelijks in contact staat met Nederlandse restaurants. Het Nederlandse team analyseert onder meer de verkoopcijfers, wat ervoor zorgt dat aangesloten restaurants optimaal profiteren van de samenwerking met Deliveroo.

Voces werkt vanuit het hoofdkantoor van Deliveroo in Londen en bezoekt de verschillende markten regelmatig. Zij brengt de benodigde ervaring mee, tot voor kort was zij General Manager voor Ebay (in Italië en Spanje). In deze functie heeft ze de positie van het bedrijf in zowel Italië als Spanje weten te versterken door de bekendheid van het platform sterk te vergroten. Voces heeft hiermee het bedrijf met 7,5 miljoen actieve gebruikers en 40.000 professionele verkopers versterkt.

Hiervoor was Voces Country Manager voor Ebay Marketplaces Spanje en hoofd van Merchant Services voor PayPal in Spanje en Portugal. Met de ervaring die ze heeft opgedaan in deze functies, maar ook haar ervaring bij ICT-bedrijf Ericsson én haar Harvard Business Master, zal zij de restaurantpartners van Deliveroo helpen om hun aanbod te verbeteren. Haar focus zal liggen op vijf gebieden: innovatie (zoals Virtual Brands), inzicht in data voor ondernemers (via Restaurant Home), uitbreiding van Marketer, versterking van Marketplace+ en meer aanbod voor klanten.

Uitdaging

Susana Voces over haar aanstelling: "Deze rol is een geweldige uitdaging. Deliveroo is een sterk groeiend bedrijf en in 2019 willen wij voorkeurspartner worden voor restaurants in álle markten. Er zijn zoveel geweldige restaurants, van bekende ketens tot innovatieve straatkraampjes. Wij willen dat iedereen kan bestellen wat ze willen en wanneer ze willen, want er is een optie voor élke gelegenheid. Ik kan niet wachten om te beginnen. Bij alles wat we doen ligt onze focus op het ondersteunen van restaurants, om ze te helpen groeien door hun eten beschikbaar te maken voor een zo breed mogelijk publiek.”

Rutger Treffers, commercieel directeur Deliveroo Nederland, kijkt uit naar de samenwerking met Voces: "Deliveroo heeft altijd het voortouw genomen in het introduceren van nieuwe innovaties naar de lokale voedselsectoren, het is geweldig dat Susana zich bij ons aansluit om de ondersteuning aan restaurants blijvend te verbeteren. Zij heeft veel ervaring en talent en gaat het team helpen om onze klanten en restaurants de best mogelijke Deliveroo-ervaring te bieden.”

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Food trends
De Dessertclub creëert eerste zoete bitterbal van Nederland

Het eerste dessert only pop-up restaurant van Nederland, de Dessertclub, krijgt wegens het grote succes een vervolg. Op 1 oktober opent het restaurant opnieuw haar deuren in Apeldoorn met een compleet nieuw 7-gangen menu. De Dessertclub heeft daarvoor een bijzondere versie van een typisch Nederlands...

Drinks trends
Consument kiest voor bewustere drinks sinds de lockdown

Met dank aan de crisis waarin we ons nog steeds begeven, maken consumenten steeds bewustere keuzes. Maar hoe uiten de consumententrends van nu zich eigenlijk? Het is niet gek te concluderen dat de afgelopen periode en de situatie waarin we ons bevinden diepe sporen hebben achtergelaten. Niet alleen ...

Coronacrisis
Hellendoornse lunchroom dicht vanwege corona

De Hellendoornse Lunchroom Lorkeers is sinds maandag gesloten, meldt Tubantia. Een personeelslid werd positief getest op corona. De eigenaresse en vier personeelsleden kregen van de GGD te horen dat zij tien dagen in thuisquarantaine moeten. Het personeelslid zat al langere tijd ziek thuis, waarn...

Nice 'n Easy
Convenience: is het eigenlijk wel gezond?

Convenienceproducten zijn een uitkomst voor de professionele keuken, vooral vanwege de tijdwinst die het gebruik ervan oplevert. Maar er zijn, bij overmatig gebruik van bepaalde soorten convenienceproducten, ook nadelen. Wieke van der Vossen, expert voedselveiligheid en etikettering bij het Voedings...

Branded Content Nice 'n Easy
Unieke horeca op Strijp-S, welkom in Blok 63-S

Bram van Uden: “Parkeren doe je voor de deur of dichtbij op P De Hoek. Blok 63-S vind je op 5 minuten loopafstand van station Strijp-S, het Klokgebouw of het PSV-stadion. Hier beleef je de energie en open sfeer van het culturele en creatieve hart van Eindhoven. Gewoon lekker eten, gezelligheid...

Food Amsterdam
De nieuwe high tea ervaring op een bijzondere plek

Hoewel het heerlijke nazomerzonnetje zich nog even van zijn beste kant laat zien, is de herfst alweer in aantocht. Dat heeft natuurlijk ook zijn voordelen. Wie herfst zegt, zegt high tea! Lekker naar binnen, de kachel een standje hoger, een dampende kop thee voor je neus en urenlang tafelen en klets...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: