Debuut opent horeca in Capital C Amsterdam

29 januari 2018 | Thijs Jacobs

Horecaonderneming Debuut heeft een contract getekend met Capital C, het nieuwe centrum voor de creatieve industrie dat in 2019 haar deuren opent in de voormalige Diamantbeurs in Amsterdam. Debuut opent hier een all day concept en start daarmee haar eerste horecaconcept in Amsterdam.

Het centrum voor de creatieve industrie

De voormalige Diamantbeurs aan het Weesperplein wordt momenteel door Zadelhoff en Sijthoff Media in samenwerking met Peak Development herontwikkeld tot he?t nieuwe creatieve hoofdkantoor van Amsterdam. Een plek waar creatieve bureaus, ontwerpers, digitale media, kunst, cultuur en fotografie samenkomen. In het gebouw vestigen zich creatieve bedrijven, start-ups, zelfstandigen & mediabedrijven. Ook is er ruimte voor workshops, (pop-up) exposities, minicolleges en events. De inrichting gebeurt in samenwerking met een selecte groep kunstenaars, topontwerpers en jong talent.

All day horecaconcept

Het horecaconcept van Debuut komt in de oude beurszaal van het gebouw. Het wordt ruim 500 m² groot en is verdeeld over twee etages. Evenals in de rest van het pand, zal ook op deze plek een bijzondere kunstinstallatie onderdeel uitmaken van het interieur. Debuut zal tevens alle food & beverage verzorgen van de events in het gebouw. Daarnaast worden er meerdere ruimtes in het pand gecree?erd voor private dining, allen ingericht door topdesigners.

Fred Bus, directie Debuut: ‘We zijn ongelooflijk blij dat we nu onze eerste stap in Amsterdam zetten en vooral op zo’n iconische plek. Omdat hier allerlei mensen uit de creatieve sector samenkomen, voor inspiratie, netwerk en het ontwikkelen van nieuwe ideee?n, zetten we hier een all day concept neer. Een verlenging van een huiskamer waar je de hele dag terecht kunt, dat is precies onze kracht.’

Willem Sijthoff, initiatiefnemer en mede-eigenaar Capital C: ‘De formule die Debuut hier gaat neerzetten speelt samen met de bijzondere kunstwerken die je door het hele pand zult vinden en de events die we organiseren een belangrijke rol in het terugbrengen van het open karakter van het gebouw. Door deze nieuwe invulling krijgt het gebouw weer een publieke functie.’

Over Debuut

Debuut heeft 28 horecazaken in Nederland waaronder STAN&CO (in 2016 bekroond tot beste restaurant & bar), Belgisch bier Cafe? Olivier, Waag Leiden en De Vooruitgang. Debuut heeft o.a. concepten in: Den Haag, Rotterdam, Utrecht & Eindhoven. Deze nieuwe locatie die in 2019 opent, is de eerste zaak van Debuut in Amsterdam.

Over Capital C

De Diamantbeurs was als centrum van de diamanthandel ooit een belangrijke aanjager van de Amsterdamse economie. Nu, ruim een eeuw later is die rol overgenomen door de creatieve industrie. Sijthoff Media en Zadelhoff BV kochten het gebouw uit 1911 enkele jaren geleden met het plan om hier een nieuw creatief hoofdkantoor van te maken. Op dit moment wordt het gebouw gerenoveerd en gerestaureerd. Naar verwachting opent Capital C haar deuren in de eerste helft van 2019.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie
Horecaondernemers zijn positiever dan een jaar geleden

De horeca kijkt met vertrouwen naar 2020, zo blijkt uit het nieuwe SRA-BiZ-visierapport ‘2020 in Zicht, de verwachtingen van Nederlandse ondernemingen’. De consumentenbestedingen zullen waarschijnlijk op peil blijven en buitenlandse toeristen weten ons land nog steeds goed te vinden. Er ...

Bezorgen Achtergronden
Open brief TheFork naar aanleiding van ophef uitzending Rambam

Naar aanleiding van de Rambam-uitzending van januari wil TheFork reageren op beschuldigingen die tijdens de uitzending werden geuit. Hierbij delen we deze brief van TheFork, waarin ook de werkwijze van KHN richting de media wordt bekritiseerd. Om een gedetailleerd en volledig beeld te kunnen sch...

Koffie & thee Achtergronden
Starbucks vraagt teveel voor plantaardige melk

Als je bij Starbucks een cappuccino met havermelk bestelt betaal je 70 cent extra. Dit botst met hun eigen klimaatdoelstellingen, want de milieu-impact van plantaardige melk is gemiddeld meer dan de helft lager dan die van koemelk. ProVeg verzoekt daarom de toeslag op plantaardige melk te laten vall...

Food Advertorial
Food Waste Challenge: Best Practice

Nederlandse restaurants en hotels kunnen gezamenlijk jaarlijks 61 miljoen kilo voedselverspilling vermijden en daarmee 582 miljoen euro besparen. Dit is maandag 13 januari bekend gemaakt tijdens de slotdag van de Food Waste Challenge op de Horecava. De Food Waste Challenge is een door Rabobank georg...

Culinair Recepten
Wat zit er in de originele bolognesesaus?

De bolognesesaus is de allerbekendste Italiaanse pastasaus. In tegenstelling tot veel andere pastasauzen is deze behoorlijk rijk gevuld, doorgaans is het een saus op basis van gehakt, (gepelde) tomaten, wortel, selderie, knoflook en ui. Hieraan worden vaak nog meer ingrediënten aan toegevoegd, ...

Opening Internationaal
Deus Ex Machina brengt uniek retail- en restaurantconcept naar Nederland

Deus Ex Machina is meer dan alleen een merk. Het brengt een lifestyle voor alle riders, bikers, creatieven, foodfanaten en artistiekelingen tot leven. Met hun recent geopende ‘tempel’ genaamd The Wat of Why aan de Amsterdamse Herengracht start ook in de lage landen de jacht naar plezier....

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: