Starten met to go? Leer van HMSHost!

21 mei 2013 |
Starten met to go? Leer van HMSHost!<

Veel horecaondernemers kijken met lede ogen hoe consumenten tankstations, woonboulevards en outlets bij retail ‘leegplunderen’ op het gebied van food & beverage. Er zijn genoeg ondernemers
in de horecabranche die het zelf aanbieden van to go overwegen. Gaat het gouden bergen opleveren? De redactie ging voor u in de leer bij HMSHost op Schiphol en presenteert u de volgende concepten in een showcase.

Bread!


Bread! is een centraal herkenningspunt van de vernieuwde Lounge 3. Hier worden ter plekke sandwiches gemaakt naar wens van de gast. Gehaaste reizigers kunnen voor de ´fast lane´ kiezen en een keuze maken uit een selectie verse producten. Belangrijke elementen in het uitstraling van Bread! zijn puurheid en eerlijkheid.

Bubbles Seafood & Wine Bar


Deze luxe seafoodbar biedt een breed scala aan gastronomische visgerechten, gecombineerd met een uitstekende en uitgebreide wijncollectie. Wijn en champagne kunnen zowel per glas als per fles worden besteld. Een absolute eyecatcher in deze bar is de ledverlichte achterwand met alle flessen wijnen en champagnes en het zoutwateraquarium met daarin tropische vissen.

Café Chocolat


Chocolade als culinaire verleiding is naar een nieuw niveau getild in de vorm van Café Chocolat in Lounge 1. De menukaart biedt een breed aanbod van met chocolade verwerkte producten. Om ter plekke te nuttigen of mee te nemen als geschenk. De focus ligt op kwaliteit en presentatie, waarbij het team van Café Chocolat zijn best doet om de dag van de reiziger aangenamer te maken.

Dutch Kitchen & Bar



In de authentieke Dutch Kitchen & Bar aan de Holland Boulevard tussen Lounge 2 en 3 kunnen reizigers dineren in een unieke setting. Waarbij de stoelen zijn ontworpen in de vorm van bijvoorbeeld delfts blauwe theekopjes. Uit de open keuken komen Nederlandse specialiteiten zoals kroketten, landbrood en poffertjes.


De Dutch Bar biedt een selectie van wereldse dranken met een Nederlandse touch en is uitgeroepen tot meest gastvrije horecalocatie op de luchthaven.

East bar & bites


East bar & bites biedt reizigers een smaakbeleving door het brengen van Aziatische sfeer en lekkernijen. East bar & bites onderscheidt zich van andere horecagelegenheden door het uitserveren van trendy Aziatische sake-cocktails en hapjes. Op het menu staan voorgerechten zoals Japanse yakitori, sushi en wasabi crackers. Verder kunnen gasten genieten van diverse soorten Oosterse thee.

Fair Taste Café


HMSHost´s belangstelling voor maatschappelijke verantwoordelijkheid heeft geleid tot het Fair Taste Café. Van Max Havelaar koffie tot broodjes gemaakt van biologische en ethisch verantwoorde ingrediënten. Bijna alle producten die bij het Fair Taste Café verkrijgbaar zijn, voldoen ten minste aan één van de volgende kwaliteiten of kenmerken: fair trade, biologisch, lokaal, recyclebaar of Rainforest Alliance gecertificeerd.

Grand Café Het Paleis


Het ontwerp van Het Paleis is geïnspireerd op het beroemde Paleis voor Volksvlijt uit het ‘oude’ Amsterdam. Het opvallende gebouw heeft reusachtige bogen en een terras. Grand Café Het Paleis is gevestigd in Lounge 1 met een zeer hoog plafond, kroonluchters en een origineel brouwvat. Het interieur creëert een aangename en stijlvolle sfeer waarin iedereen de drukte van de luchthaven even kan vergeten.

JuicyDetails


Reizigers kunnen zich bij de bar van JuicyDetails te buiten gaan aan smoothies en shots met gezonde combinaties van vruchten en groenten. Het assortiment bestaat uit sappen en smoothies die vers voor de neus van de gast worden bereid door één van de juicers.


Reizigers hebben onder meer de keuze uit een Jetlag Fighter, een Energy Bomb, of een shot puur sap van tarwegras.

Park Café


In het Airport Park in Lounge 1 kunnen reizigers ontspannen zoals tijdens een dagje in een park. In het Park Café kunnen gasten terecht voor gegrilde panini’s, sandwiches, gastronomische hamburgers, salades, verse sappen, bier en fair trade koffie. Gasten kunnen hun eigen hamburger versieren door het toevoegen van hun favoriete sauzen en extra toppings bij het ‘pick up & burger pimp station’.

Harvest Market


Bij Harvest Market lijkt het alsof je op de markt staat in, plaats van op het vliegveld. In de nieuwe eetgelegenheid op de D-Pier staan verse en lokale producten centraal. Het concept maakt in het assortiment een link naar gezonde en verse producten die Nederland te bieden heeft. Het menuaanbod is seizoensgebonden. Onder meer pizza’s en hamburgers worden op bestelling gebakken.

Lees meer!
Weten wat HMSHost zegt over de kansen en valkuilen van 'to go' voor traditionele horecabedrijven in Nederland? Lees dan eind mei de special Hotel & Food & Beverage van hotelvakblad Hospitality Management. Wie de papieren editie heeft gemist, of niet ontvangt... Begin juni is Hotel & Food & Beverage 2013 online te lezen en te downloaden via de website van Hospitality Management.

Frank Lindner

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Columns Blog
Grijp eerst dat laaghangend fruit

Horecamensen houden van knallen. Een mooie avond draaien met je team waarbij alles klopt. Waar de service soepel loopt, de gasten happy zijn en een goede omzet wordt gedraaid. Horecamensen vinden stille momenten in de zaak echter een gruwel. Wachten op klandizie en ‘wortelschieten’ is...

Events
Jubileumeditie BBB Maastricht groot succes

De 65e editie van BBB Maastricht was een groot succes en laat consistentie in groei zien. Meer dan 400 exposanten zorgden voor een beursvloer bomvol inspiratie op het gebied van (non)food, drinks en gastronomie. Maar er was vooral aandacht voor innovatie en culinair talent. De toon is gezet voor de ...

Bezorgen
Takeaway.com kreeg 87 procent meer bestellingen te verwerken

Takeaway.com publiceerde zojuist een 'orderupdate' voor het derde kwartaal van 2019. De zaken gaan goed voor het Nederlandse bedrijf: er werd 'overall' 87 procent meer besteld in het derde kwartaal. Duitsland spant de kroon: daar werd maar liefst 136 procent meer besteld! Verklari...

Lekkerste Lunchroombroodje
Dit zijn de vijf finalisten voor de award voor het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland

De jury heeft besloten. Na een uitvoerige inventarisatie van de talloze inzendingen zijn dit de vijf broodjes die het hoogst werden gewaardeerd door de jury. De mystery jury gaat de komende periode op pad om de broodjes van de finalisten te proeven, waarna op vrijdag 8 november de winnaar bekend wor...

Lekkerste Lunchroombroodje
Genomineerde nummer 5: Broodje Beiroet

Vol trots presenteren we je de vijfde, en laatste, genomineerde voor de award van Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland 2019. Dit is 'Broodje Beiroet' van Lunchroom De Kofffiepot in Hardenberg. In totaal dingen in de laatste ronde vijf broodjes mee naar de award. Deze vijf genomineerde...

Lekkerste Lunchroombroodje
Genomineerde nummer 4: Sandwich gerookte kip

Vol trots presenteren we je de vierde genomineerde voor de award van Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland 2019. Dit is 'Sandwich gerookte kip' van Grand café Plaza op Schiphol. In totaal dingen in de laatste ronde vijf broodjes mee naar de award. Deze vijf genomineerden worden...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: