Crowdfundingsucces lunchroom Rotterdam

23 december 2014 |
Crowdfundingsucces lunchroom Rotterdam<

Ondernemerskoppel Paul Bakker (28) en Eline Moor (30) zijn trots, want de crowdfundingactie voor hun nieuw te openen lunchroom in Rotterdam is
nu al geslaagd. Het doel was voor het einde van dit jaar via crowdfunding 49500 euro op te halen, maar acht dagen voor het einde van de actie heeft het duo al 53450 euro opgehaald. Ik sprak met Paul over deze actie en natuurlijk over zijn toekomstige lunchroom in Rotterdam.

Foto: Paul Bakker en Eline Moor

Waarom crowdfunding?
Paul heeft heel bewust voor crowdfunding gekozen. "Op dit moment werkt het bankenlandschap niet echt mee. Banken vragen 30 tot 50 procent eigen vermogen en dat is best fors. Daarom besloten mijn vriendin en ik voor crowdfunding te gaan. Een crowdfundingcampagne kun je bovendien inzetten als één groot marketingkanon. We hebben al heel veel leuke berichten ontvangen van mensen die betrokken zijn. Het is fijn om te weten dat we eind februari, begin maart een lunchroom kunnen openen met mensen die vanaf het prille begin betrokken zijn bij het bedrijf."

Investeerders
Op dit moment hebben 81 mensen in de lunchroom, die Baker & Moore gaat heten, geïnvesteerd. Paul: "Zo'n 30 procent van deze investeerders zijn mensen uit eigen kring. De overige 70 procent zijn mensen die afkomen op het rendement van 27,5 procent." Volgens de ondernemer is het gelukt om partijen buiten Rotterdam aan te trekken door een grote campagne. "Ik ben al maanden fanatiek campagne aan het voeren en dat loont. Zo ben ik erg actief op social media en heb ik ook verschillende persberichten verzonden."

Persoonlijke aanpak
De ondernemers hebben bewust voor de site Crowdaboutnow.nl gekozen. Paul: "Andere horecabedrijven liepen goed op deze site en volgens mij is het crowdfundingplatform essentieel voor je succes. Ik ben via deze site ook in contact gekomen met andere horecaondernemers en zij vertelden mij dat een persoonlijke aanpak essentieel is. Daarom kies ik er ook voor om elke investeerder persoonlijk te bedanken." Lees meer over de onderneming van Paul en Eline op hun site "BakerandMoore.nl.":http://www.bakerandmoore.nl/
Meer lezen over crowdfunding? Klik hier!
Christel Tuin

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Duurzaamheid
Nestlé gaat voor 100 procent recyclebare verpakking in 2025

Nestlé heeft vanmiddag, tijdens de Nationale Circulaire Economie Conferentie in Den Haag, samen met meer dan 70 andere bedrijven en milieuorganisaties het ‘Plastic Pact’ ondertekend. Het pact is een initiatief van het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. De ondertekenaars ...

trends Duurzaamheid
'The Future 50': gewassen met een lage foodprint

‘The Future 50 Foods’ is een lijst van 50 plantaardige voedingsmiddelen die de voedingswaarde van onze maaltijden kunnen verhogen terwijl tegelijkertijd het negatieve effect van de voedselproductie op de planeet drastisch wordt verminderd. Gisteren presenteerde Knorr, in samenwerking met...

Opening Koffie & thee Utrecht
Opent 30ml Coffee Roasters straks vierde vestiging in Utrecht?

Vrijdag 22 februari om 14:00 uur start een crowdfunding-actie, waarmee 30ml haar 4e vestiging in Utrecht wil openen. Het is de bedoeling dat de specialty coffee bar medio april haar deuren opent aan de Nachtegaalstraat 61. Al langere tijd loopt barista Michel Tijdgat rond met het idee om een eige...

Achtergronden KHN
Gezondheid en horeca: kleinere porties en minder zout

73 procent van de horecaondernemers is volop bezig om zijn aanbod van eten en drinken gezonder te maken. Dat doen ze door het gebruik van dagverse, lokale producten, vloeibare vetten, minder zout en door meer vegetarische gerechten op de menukaart aan te bieden. Dat blijkt uit onderzoek van KHN. D...

Opening Bed&Breakfast
Amersfoortse lunchroomeigenaar gaat B&B openen

Eén van de meest uitgesproken horecaondernemers in Amersfoort, Dirk-Jan Stip van lunchzaak Coffee Corazon, gaat een B&B openen. Volgens hem sluit het huidige hotelaanbod niet aan bij het karakter van de stad. “De binnenstad van Amersfoort is zo leuk en gezellig, zo uniek… Maa...

Achtergronden Culinair
IENS verdwijnt en verliest 5000 restaurants

De Nederlandse reserveringswebsite IENS gaat verder onder de internationale merknaam TheFork. Ongeveer de helft van de restaurants verdwijnt daarmee van de website, maar met het oog op de internationale bekendheid van TheFork hoeft dat geen probleem te zijn. IENS was immers een (te) lokaal product. ...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: