BN'ers verkopen hamburgers

10 december 2013
BN'ers verkopen hamburgers

Robert ten Brink, Chantal Janzen en Yvonne Coldeweijer stonden onlangs achter de counters van McDonald's. Zij gaven de aftrap voor de landelijke donatiecampagne voor het Ronald McDonald
Kinderfonds. "In alle 236 McDonald’s restaurants in Nederland, waar wij zo’n 3 miljoen gasten per week verwelkomen, vragen wij onze gasten om met 30 cent extra van hun bestelling een Ronald McDonald Kinderfonds-bestelling maken”, zegt Debbie de Wagenaar, Directeur Corporate Communicatie van McDonald’s Nederland.

*Prachtig bedrag*
De Wagenaar: “McDonald’s is het familierestaurant bij uitstek en doet er iedere dag alles aan om ouders en hun kinderen zich meer dan welkom te laten voelen. Wij kijken ernaar uit om samen met onze gasten een prachtig bedrag in te zamelen.”

*Het thema*
‘Slaap lekker’ is dit jaar het thema van de donatiecampagne. Een kind ‘lekker slapen’ wensen is onderdeel van het avondritueel en het veilige en geborgen gevoel dat ouders hun kinderen geven voordat zij gaan slapen. Dit ritueel wordt vaak verstoord als kinderen in het ziekenhuis liggen. Dankzij het werk van de Ronald McDonald Huizen hebben zieke kinderen hun ouders altijd in de buurt.

*Op de foto:* Yvonne Coldeweijer, Chantal Janzen en Robert ten Brink maken in McDonald’s restaurant Muntbergweg in Amsterdam van iedere bestelling een Ronald McDonald Kinderfonds-bestelling

~Door~ "~Myrtille Vromans~":mailto:myrtille.vromans@uitgeverijps.nl

Overig nieuws