Blog Wobbe van Zoelen, Anne&Max

3 maart 2015 |
Blog Wobbe van Zoelen, Anne&Max<

De trends vliegen om je oren; glutenvrij, superfoods, goede vetten, oergranen en meer. Aan de ene kant ambachtelijk gegrilde hamburgers en hotdogs
op niveau en aan de andere kant groenteshakes, haverbrood en rawfood. En nu?

Meegaan met de trend
Midden tussen al die trends en het mediageweld rondom de nieuwste ‘hotspots’ moet je op zoek naar hoe de nieuwe menukaart eruit gaat zien. Al dan niet geholpen door een kok zal je een weg moeten vinden om én mee te gaan met de trend, én je gasten tevreden te houden, én de marge goed te krijgen én ervoor te zorgen dat de recepten werkbaar zijn.

Let op het totaalplaatje
Soms kan je door zoveel keuzes de weg kwijt raken voor het meest essentiële: Waar staat de zaak voor en waarvoor komen de gasten naar je toe. De gasten zullen niet (langdurig) naar je toe komen voor dat ene superfoodrecept. Zij komen omdat ze een fijne plek zoeken om wakker te worden, bij te praten of ontspannen te eten. Zij komen niet alleen voor de menukaart, maar voor het totaalplaatje; de gastvrijheid, het interieur, de muziek en de locatie.

Daarnaast is het ook belangrijk om niet alleen te kijken naar de huidige (vaste) gasten, maar ook naar de beoogde nieuwe doelgroepen die er voor gaan zorgen dat de zaak over drie jaar ook nog vol zit.

Ontzorgen
Bovenal komen de gasten naar de horeca om ‘ontzorgd’ te worden en te genieten. De gasten horen zorgeloos elk gerecht van de menukaart te kunnen kiezen omdat het onze taak én verantwoordelijkheid is om hen van goed, lekker en gezond eten te voorzien. Als wij onze gasten goed en gezond te eten geven zullen zij zich beter voelen en dat maakt onze gasten weer enthousiast over ons.

Superfoods?
Kies daarom voor gerechten die goed bij de zaak en de gasten passen en waar je zelf achter staat (lees: die je zelf ook elke dag zou willen eten). Stel combinaties samen die lekker én gezond zijn en waarvan je de oorsprong kent. Gebruik superfoods alleen als ze ook echt een functie hebben in een gerecht en bedenk dat spinazie, boerenkool en aardbeien ook superfoods zijn!

Biologisch
Bij Anne&Max kiezen we al tien jaar lang voor echte producten waarvan we de oorsprong kennen, bij voorkeur biologisch. Voor de menukaart werken we samen met Chefs die samen met ons recepten maken die goed smaken, voedzaam zijn en uiteraard snel en goed te bereiden in onze keukens. Zo kunnen onze franchisenemers zich richten op de operatie van hun Anne&Max zonder keuzestress voor de menukaart.

Over Anne&Max
Anne&Max is een Franchise Freshfood&Coffeecafé met vestigingen in verschillende steden. Bij Anne&Max ben je elke dag welkom; Voor ontbijt, koffie, lunch, een high tea of hartige hapjes in de middag. Wij werken met verse, authentieke en gezonde producten. Maar boven alles willen we een huiskamer in de stad zijn, een plek waar je elk moment van de dag thuis bent.

Anne&Max is een franchiseorganisatie. Wij zoeken betrokken, ervaren en enthousiaste ondernemers. Kijk voor de mogelijkheden op www.annemax.nl/franchise
Auteur: Wobbe van Zoelen, Anne&Max

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Opening Fastfood
Dunkin’ opent vestiging met drive through in Goes

Donutliefhebbers hoeven binnenkort hun auto niet uit om van hun favoriete donuts te genieten. Deze zomer opent namelijk een food court in Goes, waar zowel Dunkin’ als New York Pizza via een drive through verkrijgbaar zullen zijn. Daarnaast kan er ook van Dunkin’s heerlijke koffie en donu...

Coronacrisis
Kwalitaria en Délifrance starten actie tegen eenzaamheid

Kwalitaria en Délifrance roepen gezamenlijk iedereen op om iemand blij te maken met een kaartje. Met deze actie hopen de formules wat positiviteit te brengen in deze moeilijke tijd. Vanaf vandaag zijn er gratis kleurkaarten verkrijgbaar in de geopende vestigingen en via de website van beide f...

Interview Coronacrisis
"Flinke huurverlaging is voor horecaondernemers nu zeker mogelijk"

Hotelier Bart Reints Bok, directeur/eigenaar van Charme Hotels, houdt voor hotelvakblad Hospitality Management een 'coronadagboek' bij. Hij vertelde daarin over de niet zo heel nette handelswijze van Emesa, bekend van Vakantievelingen.nl en onderdeel van Talpa, en de annuleringspraktijken bi...

Coronacrisis
Kabinet beslist 31 maart over maatregelen die gelden tot en met 6 april

Het kabinet besluit volgende week dinsdag 31 maart hoe het land verdergaat in de strijd tegen het coronavirus. De maatrgelen die tot en met 6 april gelden, waaronder het sluiten van eet- en drinkgelegenheden, musea en thuiswerken, worden dan verder besproken. Er is nog geen duidelijkheid over wannee...

Personeel Coronacrisis
FNV Horeca heeft grote zorgen over tijdelijke en flexibele contracten

Met het pakket aan maatregelen dat het kabinet vorige week aankondigde zijn er bij veel werkenden in de horeca zorgen over werk en inkomen weggenomen. Echter blijft de toekomst onzeker, zeker voor medewerkers met een flexibel of tijdelijk contract. Ondanks het pakket aan maatregelen die ervoor mo...

Coronacrisis
Verscherpte maatregelen. Wat betekent dit voor de horeca?

Het kabinet kondigde gisteravond verscherpte maatregelen aan om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Voorlopig blijven de eerder verkondigde maatregelen, waaronder sluiting van de horeca tot en met 6 april 2020, staan. Wanneer de horeca weer open mag is vooralsnog niet duidelijk. De...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: