Blog Wobbe van Zoelen, Anne&Max

3 maart 2015 |
Blog Wobbe van Zoelen, Anne&Max

De trends vliegen om je oren; glutenvrij, superfoods, goede vetten, oergranen en meer. Aan de ene kant ambachtelijk gegrilde hamburgers en hotdogs
op niveau en aan de andere kant groenteshakes, haverbrood en rawfood. En nu?

Meegaan met de trend
Midden tussen al die trends en het mediageweld rondom de nieuwste ‘hotspots’ moet je op zoek naar hoe de nieuwe menukaart eruit gaat zien. Al dan niet geholpen door een kok zal je een weg moeten vinden om én mee te gaan met de trend, én je gasten tevreden te houden, én de marge goed te krijgen én ervoor te zorgen dat de recepten werkbaar zijn.

Let op het totaalplaatje
Soms kan je door zoveel keuzes de weg kwijt raken voor het meest essentiële: Waar staat de zaak voor en waarvoor komen de gasten naar je toe. De gasten zullen niet (langdurig) naar je toe komen voor dat ene superfoodrecept. Zij komen omdat ze een fijne plek zoeken om wakker te worden, bij te praten of ontspannen te eten. Zij komen niet alleen voor de menukaart, maar voor het totaalplaatje; de gastvrijheid, het interieur, de muziek en de locatie.

Daarnaast is het ook belangrijk om niet alleen te kijken naar de huidige (vaste) gasten, maar ook naar de beoogde nieuwe doelgroepen die er voor gaan zorgen dat de zaak over drie jaar ook nog vol zit.

Ontzorgen
Bovenal komen de gasten naar de horeca om ‘ontzorgd’ te worden en te genieten. De gasten horen zorgeloos elk gerecht van de menukaart te kunnen kiezen omdat het onze taak én verantwoordelijkheid is om hen van goed, lekker en gezond eten te voorzien. Als wij onze gasten goed en gezond te eten geven zullen zij zich beter voelen en dat maakt onze gasten weer enthousiast over ons.

Superfoods?
Kies daarom voor gerechten die goed bij de zaak en de gasten passen en waar je zelf achter staat (lees: die je zelf ook elke dag zou willen eten). Stel combinaties samen die lekker én gezond zijn en waarvan je de oorsprong kent. Gebruik superfoods alleen als ze ook echt een functie hebben in een gerecht en bedenk dat spinazie, boerenkool en aardbeien ook superfoods zijn!

Biologisch
Bij Anne&Max kiezen we al tien jaar lang voor echte producten waarvan we de oorsprong kennen, bij voorkeur biologisch. Voor de menukaart werken we samen met Chefs die samen met ons recepten maken die goed smaken, voedzaam zijn en uiteraard snel en goed te bereiden in onze keukens. Zo kunnen onze franchisenemers zich richten op de operatie van hun Anne&Max zonder keuzestress voor de menukaart.

Over Anne&Max
Anne&Max is een Franchise Freshfood&Coffeecafé met vestigingen in verschillende steden. Bij Anne&Max ben je elke dag welkom; Voor ontbijt, koffie, lunch, een high tea of hartige hapjes in de middag. Wij werken met verse, authentieke en gezonde producten. Maar boven alles willen we een huiskamer in de stad zijn, een plek waar je elk moment van de dag thuis bent.

Anne&Max is een franchiseorganisatie. Wij zoeken betrokken, ervaren en enthousiaste ondernemers. Kijk voor de mogelijkheden op www.annemax.nl/franchise
Auteur: Wobbe van Zoelen, Anne&Max

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden Gastronomie
Nieuwe vestiging Bagels & Beans in Leiden

Wie via Leiden Centraal reist of in het stationsgebied werkt, woont of overnacht hoeft niet ver meer te lopen voor een verse creamcheese bagel of Mushroom Soja Latte. In de plint van het nieuwe multifunctionele gebouw Lorentz opent op 3 februari de derde Bagels & Beans van de sleutelstad. Pal te ...

Personeel Achtergronden
Nieuwe mede-eigenaar voor Bagels & Beans

Bagels & Beans heeft een nieuwe mede-eigenaar. Naast oprichters Ronald Bakker en Ninande Thio is Lizan van der Pol, ruim twaalf jaar werkzaam bij het bedrijf en verantwoordelijk voor businessdevelopment, als derde lid toegetreden tot de directie. Ninande Thio: "Lizan heeft zich in de afg ...

Achtergronden
BAZOOKA opent in de Kauwgomballenfabriek.

Je moet maar durven, midden in de lockdown een horecazaak openen. Het team van House of Watt (Elsa Jonker, Thomas Reekers en Felix Bekkers) doen het. “Je kan ook op de bank gaan zitten, wachten tot het voorbij is en dan hopen dat je nog bestaat”, aldus Elsa Jonker, één van ...

21 jaar Lunchroom
20 jaar geleden in Lunchroom: Gary's Muffins

Lunchroom is dit jaar volwassen en bestaat 21 jaar. Tijd om terug te blikken en een greep te doen uit de schier onuitputtelijke voorraad interviews en achtergrondverhalen die in het vakblad voor de lunchroombranche hebben gestaan gedurende deze periode. Wekelijks presenteren we je zo'n verhaa ...

Corona
Download nu de Werkgeversverklaring Avondklok

In heel Nederland geldt vanaf zaterdag 23 januari een avondklok. Dat betekent dat iedereen tussen 21.00 uur ’s avonds en 04.30 uur ’s ochtends binnen blijft. Voor het werk mogen mensen wel de straat op. Het bezorgen van maaltijden is toegestaan mits de bezorger zowel een 'Werkgev ...

Wet- en regelgeving Corona
Kabinet breidt steun- en herstelpakketten uit

Door het verlengen van de lockdown en de invoering van de avondklok heeft het demissionair kabinet besloten de steun- en herstelpakketten uit te breiden. Met deze uitbreiding van het pakket is een totaalbedrag gemoeid van 7,6 miljard euro. De verruimingen gelden voor het eerste en tweede kwartaal va ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: