Blog Wobbe van Zoelen, Anne&Max

3 maart 2015 |
Blog Wobbe van Zoelen, Anne&Max<

De trends vliegen om je oren; glutenvrij, superfoods, goede vetten, oergranen en meer. Aan de ene kant ambachtelijk gegrilde hamburgers en hotdogs
op niveau en aan de andere kant groenteshakes, haverbrood en rawfood. En nu?

Meegaan met de trend
Midden tussen al die trends en het mediageweld rondom de nieuwste ‘hotspots’ moet je op zoek naar hoe de nieuwe menukaart eruit gaat zien. Al dan niet geholpen door een kok zal je een weg moeten vinden om én mee te gaan met de trend, én je gasten tevreden te houden, én de marge goed te krijgen én ervoor te zorgen dat de recepten werkbaar zijn.

Let op het totaalplaatje
Soms kan je door zoveel keuzes de weg kwijt raken voor het meest essentiële: Waar staat de zaak voor en waarvoor komen de gasten naar je toe. De gasten zullen niet (langdurig) naar je toe komen voor dat ene superfoodrecept. Zij komen omdat ze een fijne plek zoeken om wakker te worden, bij te praten of ontspannen te eten. Zij komen niet alleen voor de menukaart, maar voor het totaalplaatje; de gastvrijheid, het interieur, de muziek en de locatie.

Daarnaast is het ook belangrijk om niet alleen te kijken naar de huidige (vaste) gasten, maar ook naar de beoogde nieuwe doelgroepen die er voor gaan zorgen dat de zaak over drie jaar ook nog vol zit.

Ontzorgen
Bovenal komen de gasten naar de horeca om ‘ontzorgd’ te worden en te genieten. De gasten horen zorgeloos elk gerecht van de menukaart te kunnen kiezen omdat het onze taak én verantwoordelijkheid is om hen van goed, lekker en gezond eten te voorzien. Als wij onze gasten goed en gezond te eten geven zullen zij zich beter voelen en dat maakt onze gasten weer enthousiast over ons.

Superfoods?
Kies daarom voor gerechten die goed bij de zaak en de gasten passen en waar je zelf achter staat (lees: die je zelf ook elke dag zou willen eten). Stel combinaties samen die lekker én gezond zijn en waarvan je de oorsprong kent. Gebruik superfoods alleen als ze ook echt een functie hebben in een gerecht en bedenk dat spinazie, boerenkool en aardbeien ook superfoods zijn!

Biologisch
Bij Anne&Max kiezen we al tien jaar lang voor echte producten waarvan we de oorsprong kennen, bij voorkeur biologisch. Voor de menukaart werken we samen met Chefs die samen met ons recepten maken die goed smaken, voedzaam zijn en uiteraard snel en goed te bereiden in onze keukens. Zo kunnen onze franchisenemers zich richten op de operatie van hun Anne&Max zonder keuzestress voor de menukaart.

Over Anne&Max
Anne&Max is een Franchise Freshfood&Coffeecafé met vestigingen in verschillende steden. Bij Anne&Max ben je elke dag welkom; Voor ontbijt, koffie, lunch, een high tea of hartige hapjes in de middag. Wij werken met verse, authentieke en gezonde producten. Maar boven alles willen we een huiskamer in de stad zijn, een plek waar je elk moment van de dag thuis bent.

Anne&Max is een franchiseorganisatie. Wij zoeken betrokken, ervaren en enthousiaste ondernemers. Kijk voor de mogelijkheden op www.annemax.nl/franchise
Auteur: Wobbe van Zoelen, Anne&Max

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Opening
Insight Beach Brabant: ijzersterk horecaconcept in hartje Eindhoven

Een groep ambitieuze ondernemers presenteert deze zomer Insight Beach: een gloednieuw city beach concept dat de horeca en culturele sector bij elkaar brengt. De hardwerkende mensen in deze sectoren brengen leven in de brouwerij en moeten zo snel mogelijk weer aan de slag, vinden de initiatiefnemers....

Interview Longread Coronacrisis
Utrechtse horecaondernemers: "De run op de horeca blijft uit"

We zijn nu drie dagen onderweg sinds de 'heropening' van de horeca. Tijd om horecaondernemers te bezoeken en te vragen naar de ervaringen met het ondernemen met coronabeperkingen en de verwachting voor de toekomst. In Utrecht bezochten we daarom verschillende horecaondernemers en voelden vooral het ...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Opening Coronacrisis
Liveblog 2: Yessss! Wij gaan weer open!!

Niet alleen in Utrecht hoorde je een zucht van verlichting. Maar ook in en op andere plaatsen in Nederland slaakte de horeca een vreugdekreet(je). We mogen weer. We zijn er klaar voor en nu maar hopen dat de gasten komen. Want ook onder horecaondernemers is er de zorg of gasten niet eerst even de ka...

Coronacrisis
Liveblog 1: Yesss!! Wij gaan weer open!!

Liveblog. Wij hebben er zin! Wij zijn er klaar voor! Dat is wat Utrechtse horecaondernemers ons vanochtend vol enthousiasme vertelden. De redactie van Lunchroom, De RestaurantKrant en de CaféKrant is vandaag in het land en doet verslag van de eerste dag dat de horeca na maanden weer open mag. Ti...

Achtergronden Rotterdam
Baker&Moore lanceert TO GO picknickservice 'Baker's Box'

Baker&Moore, gevestigd op de Westblaak mag vanaf 1 juni net als de rest van de Nederlandse horeca haar deuren eindelijk weer openen. Tijdens de lockdown is er hard gewerkt aan een nieuw concept. Deze week lanceerde de heer Bakker (eigenaar Baker&Moore) het gloednieuwe concept, genaamd 'B...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: