Bagels & Beans zamelt €19.000 in voor Muziekids

12 maart 2020 | Thijs Jacobs

Van 2 december tot en met 8 maart zamelde Bagels & Beans geld in voor Stichting Muziekids, die muziekstudio’s bouwt en onderhoudt voor kinderen in ziekenhuizen. Bagelliefhebbers doneerden automatisch wanneer ze iets bestelden van de Winter Delight-menukaart. Daarmee haalden de bagelbengels bij elkaar een bedrag op van €19.000. Maandagmiddag 16 maart overhandigt Bagels & Beans de cheque in het Emma Kinderziekenhuis (AMC Amsterdam).  

UPDATE VAN BAGELS & BEANS: 'De officiële overhandiging van de cheque van Bagels & Beans aan Stichting Muziekids op maandag 16 maart zal worden uitgesteld. We houden ons aan de richtlijnen van het RIVM, GGD en het Emma Kinderziekenhuis en daarom gaan we op zoek naar een nieuw, geschikt moment. We zullen je hier uiteraard van op de hoogte stellen. Tot bagels!'

Met de inzamelingsactie draagt Bagels & Beans bij aan de prachtige droom van Muziekids: een muziekstudio in ieder ziekenhuis van Nederland. En daarmee een plek voor zieke kinderen om muziek te maken, te dansen, zingen, spelen, ontspannen en vooral: even niet ziek te zijn.  

Nieuwe Muziekids Studio in Amsterdam  

De locatie van de uitreiking is niet toevallig gekozen. Tijdens de bijeenkomst op 16 maart zal Muziekids de toekomstige opening van een nieuwe tijdelijke pop-up Muziekids Studio bekendmaken. Deze zal op de poli in de Kinderopvang van het Emma Kinderziekenhuis komen. Dit wordt de eerste studio van Muziekids in Amsterdam. Een aantal kinderen die in het ziekenhuis liggen, zullen de cheque namens Bagels & Beans overhandigen. Totdat de pop-up studio is gerealiseerd, zal een Muziekids Troubadour met Trolley de kinderen op de poli gaan voorzien van muzikale afleiding. Deze speciale trolley is gevuld met diverse prachtige en klankrijke instrumenten.  

Het geld dat Bagels & Beans met de Winter Delight-menukaart en hulp van de lieve gasten ophaalde, draagt bij aan het ontwikkelen en uitvoeren van deze plannen. Op de tijdelijke kaart stond een aantal unieke gerechten, waaronder de frisse en tegelijkertijd warme Orange Latte, alcoholvrije gloeiwijn met chai, een verse speculaasmuffin en de bagel pompoenhummus met paprika. Bagelliefhebbers die meer wilden doneren aan het muzikale initiatief, of iets anders bestelden en toch wilden bijdragen aan de actie, deden dat door een QR-code op het informatiekaartje van Bagels & Beans te scannen. Daarmee kregen ze een Tikkie-link, waarmee ze een bedrag naar keuze doneerden.  

Bekende namen 

De studio in het Emma Kinderziekenhuis, Amsterdam UMC wordt de zevende studio van Muziekids. De andere zes studio’s van de stichting, waaronder de Ali B Muziekids Studio, de Guus Meeuwis Muziekids Studio en de Armin van Buuren Muziekids Studio, maken deel uit van ziekenhuizen in Almere, Beverwijk, Blaricum, Hilversum, Tilburg en Utrecht. Bij de bekendmaking van deze uitbreiding zal niemand minder dan Muziekids-ambassadeur en muziekproducent John Ewbank als toekomstige naamgever van de Pop-up Muziekids Studio, aanwezig zijn. De bekendmaking en cheque-uitreiking vindt plaats op maandag 16 maart in het Emma Kinderziekenhuis (Meibergdreef 9, 1105 AZ Amsterdam-Zuidoost) en zal duren van 13.30 tot 15.00 uur.  

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Lekkerste Lunchroombroodje Awards
Meld je aan voor het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland 2020

In verband met de maatregelen om de verdere verspreiding van het coronavirus een halt toe te roepen, zijn horecagelegenheden gesloten geweest. Dat is heel vervelend voor jou als lunchroomondernemer, maar wat kun je beter doen om je naamsbekendheid en omzetkansen te vergroten dan meedoen met de wedst...

Economie Achtergronden
Inkomsten restaurants en cafés in juli nog ruim 10% lager dan vorig jaar

Restauranthouders kregen in juli gemiddeld 11% minder inkomsten bijgeschreven dan in dezelfde maand een jaar eerder. Bij café-eigenaren was dit 13%. Dit blijkt uit onderzoek van Knab. De online bank analyseerde geanonimiseerde transactiedata van 167.000 zakelijke klanten. Ondanks de vers...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Contactgegevens van horecagasten moeten na 14 dagen verwijderd worden

De contactgegevens van gasten, waar horecabedrijven sinds maandag verplicht om moeten vragen, moeten na veertien dagen vernietigd worden. Dat stelt brancheverenging Koninklijke Horeca Nederland (KHN). Dit lazen we in een artikel op NU.nl. Het telefoonnummer en e-mailadres van alle gasten moet op...

Wet- en regelgeving
Lachgasverbod: mag je het straks nog wel kopen voor in je keuken?

Het gebruik van lachgaspatronen als drugs in plaats van gastronomisch of technisch hulpmiddel is de laatste jaren flink toegenomen. Zoveel zelfs dat (door staatssecretaris Blokhuis en minister Grapperhaus) een voorstel is gedaan om lachgas in het hele land te gaan verbieden. Met het landelijk verbod...

Columns
Knibbel, knabbel, knuisje, wie knabbelt er aan jouw huisje?

Vol is vol, kopte de krant laatst. Het gaat over hoe vol de campings, bungalowparken en hotels wel niet zijn in eigen land. In maart was de annuleringenstroom niet bij te houden en deze zomer staat de telefoon roodgloeiend om een felbegeerd plekje onder onze eigen zon te bemachtigen. Tenminste als j...

KHN
KHN reageert op maatregelen: "Te veel nadruk op horeca"

De Koninklijke Horeca Nederland begrijpt dat, als het aantal besmettingen toeneemt, de overheid maatregelen moet nemen om die groei een halt toe te roepen. Echter verbaast het de brancheorganisatie dat de horeca telkens het boetekleed aan moet trekken. Op de website reageert KHN op de genomen maatre...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: