"Achter elk glas zit een verhaal"

10 januari 2020 | Britt Hoogenboom

Bij Guusjes is een warm en gezellig restaurant gelegen in de vogelenbuurt in Utrecht. Het is een ontmoetingsplek waar jong en oud samenkomen om te genieten van een bakje koffie, een heerlijk lunch, een borrel of een diner.

Het restaurant heeft een gevarieerde lunchkaart. Zo is er de bekende club sandwich: een opgestapeld broodje met kip en diverse salades, geserveerd met frietjes. Ook verkoopt het restaurant diverse andere broodjes, kipsaté en veel soorten tosti’s. “Wij zijn een kindvriendelijk restaurant”, vertelt bedrijfsleider Denise Essing. “Voor kinderen is er altijd wel iets lekkers op de kaart en wij hebben een hoekje in ons restaurant speciaal ingericht voor kinderen met wat speelgoed en spelletjes, zij weten dit altijd goed te vinden.”

Bierproeverijen

“De eigenaar van Guusjes is een enorme bierliefhebber, zo is ooit het idee ontstaan om bierproeverijen te gaan doen.” Op het moment hebben ze een ruim assortiment aan bieren, zo rond de 65. Bij een bierproeverij krijg je een aantal biertjes om te proeven, hier zit vaak ook een verhaal achter. “Bij een bierproeverij vertellen wij ook graag aan de mensen wat voor soort biertje het is en waar hij vandaan komt. Achter elk glas zit wel een verhaal en het is leuk om dat erbij te horen, zodat je meer krijgt dan alleen het biertje.”

Personeel in overvloed

Waar de meeste horecabedrijven kampen met personeelsproblemen, hebben ze daar bij Bij Guusjes geen last van. “Wij zitten erg breed in het personeel, voor mij is dat best wel een luxe, ik heb eerder te veel mensen lopen dan te weinig. Op het moment zijn we echt aan het bouwen naar een vast team, dat is ook voor het personeel veel fijner zodat iedereen precies weet wat hij of zij moet doen.”

Een restaurant voor de buurt

Het restaurant bevindt zich in de vogelenbuurt, buiten de binnenstad van Utrecht. Toch is dat geen probleem vertelt Denise “We hebben veel vaste gasten die hier voornamelijk uit de buurt komen, deze nemen regelmatig vrienden mee. Er zijn ook veel mensen die online iets hebben gezien over ons restaurant en speciaal daarvoor hierheen komen. Toch denk ik dat we het voornamelijk moeten hebben van buurtbewoners en mond-tot-mond reclame.” Het restaurant is van ’s ochtends vroeg tot laat open. “We vinden het belangrijk dat we er altijd voor de buurt zijn, door de ruime openingstijden houd je het toegankelijk voor de buurt zodat ze hier altijd terecht kunnen voor een kopje koffie of wat te eten.”

Deze crossmediale productie is gemaakt door Britt Hoogenboom, studente van NIMETO Utrecht (Media & Communicatie). Uitgeverij PS: bv is een erkend leerbedrijf en middels deze samenwerking kunnen de studenten hun opgedane vaardigheden in de praktijk brengen. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie
Horecaondernemers zijn positiever dan een jaar geleden

De horeca kijkt met vertrouwen naar 2020, zo blijkt uit het nieuwe SRA-BiZ-visierapport ‘2020 in Zicht, de verwachtingen van Nederlandse ondernemingen’. De consumentenbestedingen zullen waarschijnlijk op peil blijven en buitenlandse toeristen weten ons land nog steeds goed te vinden. Er ...

Bezorgen Achtergronden
Open brief TheFork naar aanleiding van ophef uitzending Rambam

Naar aanleiding van de Rambam-uitzending van januari wil TheFork reageren op beschuldigingen die tijdens de uitzending werden geuit. Hierbij delen we deze brief van TheFork, waarin ook de werkwijze van KHN richting de media wordt bekritiseerd. Om een gedetailleerd en volledig beeld te kunnen sch...

Koffie & thee Achtergronden
Starbucks vraagt teveel voor plantaardige melk

Als je bij Starbucks een cappuccino met havermelk bestelt betaal je 70 cent extra. Dit botst met hun eigen klimaatdoelstellingen, want de milieu-impact van plantaardige melk is gemiddeld meer dan de helft lager dan die van koemelk. ProVeg verzoekt daarom de toeslag op plantaardige melk te laten vall...

Food Advertorial
Food Waste Challenge: Best Practice

Nederlandse restaurants en hotels kunnen gezamenlijk jaarlijks 61 miljoen kilo voedselverspilling vermijden en daarmee 582 miljoen euro besparen. Dit is maandag 13 januari bekend gemaakt tijdens de slotdag van de Food Waste Challenge op de Horecava. De Food Waste Challenge is een door Rabobank georg...

Culinair Recepten
Wat zit er in de originele bolognesesaus?

De bolognesesaus is de allerbekendste Italiaanse pastasaus. In tegenstelling tot veel andere pastasauzen is deze behoorlijk rijk gevuld, doorgaans is het een saus op basis van gehakt, (gepelde) tomaten, wortel, selderie, knoflook en ui. Hieraan worden vaak nog meer ingrediënten aan toegevoegd, ...

Opening Internationaal
Deus Ex Machina brengt uniek retail- en restaurantconcept naar Nederland

Deus Ex Machina is meer dan alleen een merk. Het brengt een lifestyle voor alle riders, bikers, creatieven, foodfanaten en artistiekelingen tot leven. Met hun recent geopende ‘tempel’ genaamd The Wat of Why aan de Amsterdamse Herengracht start ook in de lage landen de jacht naar plezier....

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: