Opent 30ml Coffee Roasters straks vierde vestiging in Utrecht?

20 februari 2019 | Thijs Jacobs
Opent 30ml Coffee Roasters straks vierde vestiging in Utrecht?

Vrijdag 22 februari om 14:00 uur start een crowdfunding-actie, waarmee 30ml haar 4e vestiging in Utrecht wil openen. Het is de bedoeling dat de specialty coffee bar medio april haar deuren opent aan de Nachtegaalstraat 61.

Al langere tijd loopt barista Michel Tijdgat rond met het idee om een eigen zaak te beginnen. Hij is gek op koffie en werkt nu 1,5 jaar in de 30ml-vestiging aan het Vredenburg. Samen met de eigenaren/oprichters van de 30ml-formule, Frans en Wendy Kooijman, ging hij op zoek naar de mogelijkheden om voor zichzelf te starten. Tijdgat: “Ik werk al 8 jaar in de horeca. Toen ik de koffie van 30ml voor het eerst proefde wist ik: dit is échte koffie. Het was het lekkerste bakkie dat ik tot op dat moment gedronken had! Met veel plezier schotel ik mijn gasten nu zelf de mooiste kopjes koffie voor, gemaakt van door ons zelf gebrande bonen.”

Op slag verliefd

Toen het pand aan de Nachtegaalstraat vrijkwam, was hij op slag verliefd: “Een lichte zaak met karakteristieke gevel, op een hoekje in de gezellige Nachtegaalstraat. Ik zag het meteen voor me!”.

Daarna ging het snel. Ideeën zijn omgezet in concrete plannen en alle voorbereidingen zijn getroffen. Om het één en ander ook financieel mogelijk te maken, is vanochtend een Crowdfunding-actie gestart via Capital Circle. Er wordt een bedrag van € 125.000,- ingezameld, waarmee de huidige inventaris overgekocht wordt en de zaak verbouwd kan worden tot de ‘huiskamer’ die 30ml graag wil zijn. Iedereen die ten minste € 500,- investeert, ontvangt een aantrekkelijke rente en een strippenkaart voor 10 koppen koffie.

Als alles volgens planning verloopt, worden de eerste ‘specialty koffies’ van 30ml Nachtegaalstraat nog vóór de Pasen geserveerd.

Over 30ml Coffee Roasters

In 2009 opende de eerste 30ml-vestiging aan de Mariastraat in Utrecht. Inmiddels zijn er drie vestigingen in Utrecht en één in Amsterdam. Later dit jaar volgen nog Rotterdam en Hoorn. In de koffiebars/lunchrooms worden alleen ‘specialty coffees’ bereid: gezet van bonen met een ‘cupping score’ van ten minste 80 uit de 100 punten die verdeeld worden. De bonen worden in eigen beheer gebrand. Kenmerkend voor 30ml zijn verder de kaart met een ‘All day breakfast’, zelfgebakken taarten en de huiselijke sfeer. De koffiebonen kunnen ook voor thuisgebruik gekocht worden.

Crowdfunden kan via deze link: https://www.capitalcircle.nl/investeren/360-30ml-nachtegaalstraat-

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden Fastservice
Wayback Burgers opent haar derde vestiging in Winschoten

Eind maart kondigde Wayback Burgers Nederland de opening van haar tweede vestiging in Nederland en eerste delivery vestiging ter wereld, die gerealiseerd wordt in Tilburg. Op maandag 19 april zal Tilburg geopend worden en daarna trekt de bouwkaravaan door naar het hoge noorden, namelijk naar Winscho ...

Achtergronden
Paskal Jakobsen doet eetcafé van de hand

De streetfoodbistro 'Hard en Ziel' van Bløf-zanger Paskal Jakobsen en zijn vrouw Door, die werd geopend in oktober 2018, gaat sluiten. Jakobsen en zijn vrouw runden Hard en Ziel met topchef Edwin Vinke van sterrenrestaurant De Kromme Watergang. Het Middelburgse eetcafé kende ze ...

Achtergronden Corona
Ingewijden: kabinet positiever over heropening terrassen

Het kabinet lijkt positiever gestemd over de mogelijkheid om op 28 april de terrassen te kunnen openen en de avondklok af te schaffen. Volgens ingewijden zijn de cijfers van de afgelopen dagen positiever dan verwacht. Het kabinet heeft besloten de cijfers daarom nog nauwgezet in de gaten te houden d ...

Achtergronden
8 jaar geleden in Lunchroom: Lunchroom Le Stelle, Haren

Lunchroom is dit jaar volwassen en bestaat 21 jaar. Tijd om terug te blikken en een greep te doen uit de welhaast onuitputtelijke voorraad interviews en achtergrondverhalen die in het vakblad voor de lunchroombranche hebben gestaan gedurende deze periode. Wekelijks presenteren we je zo'n verh ...

Interview Longread
Mens, Bedrijf & Visie: Peter Hein van Mulligen (CBS)

In de rubriek Mens, Bedrijf & Visie portretteert de redactie van Lunchroom vooraanstaande personen in en rondom de horecabranche. De coronacrisis dendert als een donderwolk door de sector. In deze rubriek zetten we de mens, de visie en het bedrijf centraal. In deze aflevering een gesprek met ...

Corona
Fieldlab Cafés van start

Het Fieldlab evenement voor de horeca is vandaag van start gegaan in Utrecht. Vijf cafés in de Domstad doen mee aan het proefevenement, waarbij TNO kijkt of en hoe de gasten en het personeel zich houden aan de maatregelen en afspraken. Het proefevenement duurt tot en met aanstaande zaterdag ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: