Kwalitaria haalt smaakgoeroe in huis

2 februari 2015 |
Kwalitaria haalt smaakgoeroe in huis<

Als je de allerlekkerste cafetaria van Nederland wilt zijn, moet je de allerlekkerste producten verkopen, zo simpel is het. "En 'lekker' gaat
over smaak, daar valt niet over te twisten", zegt Martijn Boone, marketing manager van ffc.

Smaakexpert in dienst
"Daarom hebben we ons marketingteam uitgebreid met een smaakexpert. Henk Wieland is als productspecialist in huis gehaald om de eigen label producten verder te ontwikkelen en de kwaliteit van alle producten continu te borgen. Kwalitaria wil met vernieuwende seizoensproducten haar gasten verrassen met de smaak van het seizoen. Maar ook alle overige hardlopers zoals maaltijden en brood worden komende periode onder de loep genomen. Duurzaamheid is daarbij een belangrijke onderscheidende waarde. Naast dat het lekker moet smaken, moet het ook goed voelen, zegt Martijn Boone. We zien in toenemende mate dat gasten geïnteresseerd zijn in de afkomst van de producten. We willen een goed en eerlijk verhaal kunnen vertellen zoals het feit dat een merendeel van onze kipproducten nu reeds plofkipvrij is."

Ontwikkelen van menu's
Henk Wieland werkte eerder als chef de cuisine in restaurant Vlaams Arsenaal in Nijmegen. Hij heeft ervaring opgedaan bij Center Parcs waar hij onder andere recepturen en menu’s voor heeft ontwikkeld. Wielands taak binnen FFC zal met name bestaan uit het ontwikkelen van nieuwe foodconcepten, het door-ontwikkelen van bestaande concepten en het borgen van de kwaliteit van de producten voor de formules van FFC. Kortom: Henk is het 'smaakgeweten'.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Video
Op reportage: Eetcafé De Poort

Net buiten het centrum van Utrecht staat het gezellige eetcafé De Poort. Iedereen die in Utrecht woont kent dit café en komen er ook regelmatig. De Poort zorgt voor een uniek huiskamergevoel waar je kan uitrusten, bijkletsen en lekker eten en drinken. "Onze naam komt doordat ...

Video
Op Reportage: Brownies&downieS Harderwijk

Brownies&downieS... Een concept waar Pernilla Spijker uit Ermelo wel blij van werd. “Ik studeerde commerciële economie aan Windesheim in Zwolle. Ik had geen idee wat ik na de studie wilde doen. Een kantoorbaan is niks voor mij maar ik wilde graag iets voor mijzelf beginnen", aldu...

Video
Op Reportage: Panino di Pino

Simone Prestifilippo is samen met haar man Michael eigenaar van de lunchroom Panino di Pino. Panino di pino is een lunchroom waar de moderne Italiaanse sfeer samen met de heerlijke broodjes, Pasta’s en sorbetijs in het centraal staat. Panino di Pino is opgericht door de schoonvader van Sim...

Personalia Fastservice
Domino's krijgt Nederlandse CEO voor Europa

Domino's Pizza Enterprises Limited (ASX: DMP), moederorganisatie van Domino’s pizza Nederland publiceerde deze week haar halfjaarcijfers. In Europa realiseerde Domino’s een sterke omzetgroei van +9,4% tot €382,8m (+5,0% SSS) en een EBITDA €29,4m (+15,6%). Daarnaast opende D...

Video
Op Reportage: Het nieuwe Olivier

Brasserie Olivier in Bilthoven is met haar 37 jaar een van de oudste eetgelegenheden in het dorp. Sinds een half jaar is Olivier verhuisd naar een nieuwe locatie. En daar horen veranderingen bij. Eigenaresse Myrna Janssen vertelt trots haar verhaal. ‘’We zijn verhuisd naar de meest ce...

Bezorgen Achtergronden
Brabanders eten vooral kip met carnaval 

Brabantse carnavalsvierders eten graag kip. Dat blijkt uit cijfers van maaltijdplatform Deliveroo. Op basis van data van de carnavalsdagen afgelopen jaren bekeek het bedrijf waar zij tijdens carnaval een piek in bestellingen kunnen verwachten, en waar de feestgangers per stad het meest zin in hebben...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: