Zorgen bij maaltijdbezorgers om prijsverhoging Thuisbezorgd.nl

12 oktober 2017 | Roy Spijker

De Nederlandse Vereniging Van Maaltijdbezorgers (NLVVM) reageert vandaag op het persbericht van Takeaway.com, het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl, dat eerder deze week werd verspreid. In dit bericht werd kenbaar gemaakt dat Thuisbezorgd.nl de commissie voor restaurants wederom zal verhogen variërend van 8 tot 16%.

Martijn Jansen, voorzitter van de NLVVM vertelt: “Dit soort prijsverhogingen zijn voor leden van de NLVVM niet te dragen. Daarnaast ontvangt de NLVVM signalen van kleine ondernemers uit de markt die niet zonder Thuisbezorgd kunnen maar deze verhoging financieel niet meer kunnen ophoesten”.

Volgens Jansen is het verontrustend dat Thuisbezorgd aangeeft deze verhoging door te moeten voeren om aan de winstverwachting van aandeelhouders te kunnen voldoen: “In feite compenseren Nederlandse ondernemers op deze manier de verliezen van Thuisbezorgd in andere landen.”. Naast de restaurants zullen consumenten de prijsverhoging van Thuisbezorgd ook gaan merken “Deze verhoging zal uiteindelijk ook worden doorberekend aan hen”, licht de voorzitter van de NLVVM toe.

Marktpositie Thuisbezorgd
De NLVVM onderstreept dat Thuisbezorgd veel heeft betekend voor de ontwikkeling van de Nederlandse bezorgmarkt. Toch willen de aangesloten restaurants, die gezamenlijk een significant deel van de omzet van Thuisbezorgd.nl realiseren, duidelijkheid over de samenwerking waarbij eenzijdige prijsverhogingen niet passen. “Wij willen als brancheorganisatie daarom zo snel mogelijk met Thuisbezorgd om de tafel”, besluit Jansen.

De Nederlandse Vereniging Van Maaltijdbezorgers is een initiatief van Domino’s Pizza, de Beren, Spare Rib Express, Taco Mundo, New York Pizza, SushiPoint, Johnny’s Burger Company en FEBO. Deze 8 prominente bezorgketens vertegenwoordigen meer dan 500 vestigingen en 10.000 werknemers werkzaam in de maaltijdbezorgbranche. De belangrijkste doelstelling van de vereniging is het behartigen van de belangen van de bedrijven werkzaam in de branche. Daarnaast zet de NLVVM zich in voor professionalisering van deelnemende ketens.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Awards Onderwijs
Heb jij het Beste Leerbedrijf Horeca?

Het is weer zover. De volgende editie van Beste Leerbedrijf Horeca gaat weer van start! Stichting Vakbekwaamheid Horeca (SVH) organiseert namens de branche de wedstrijd voor de 4e keer. Leerlingen en docenten kunnen vanaf 18 juni de leerbedrijven, waarvan zij vinden dat ze kans maken op de titel, no...

Koffie & thee Advertorial
Profiteer nu van een gratis Lonka Professional proefpakket

Om je kennis te laten maken met de overheerlijke en per stuk verpakte Lonka Professional Fudge en Soft Nougat, en om zelf te ervaren hoe heerlijk deze lekkernijen smaken bij koffie en thee, heeft Lonka een proefpakket samengesteld. Vul het aanvraagformulier in en ontvang geheel vrijblijvend een ...

Achtergronden Culinair Fastfood
Lekker of smerig? Domino’s komt met chocolade pizza

Op zaterdag 16 juni onthulde Domino’s haar nieuwste pizza. De choco-lotta pizza gemaakt met echte Belgische chocolade van het merk Callebaut. Het is de eerste zoete pizza op het menu van Domino’s. De pizza is vanaf 9 juli in alle vestigingen verkrijgbaar. Feestelijke pizza De choco...

Amsterdam Opening Culinair
Chef Sidney Schutte opent brasserie

Een plek waar je altijd aan kunt schuiven, meteen vanuit kantoor of rechtstreeks vanuit huis. Geen dresscode, wel goed eten. Geen poespas, wel kwaliteit. Café Cliché is een nieuw initiatief van chef Sidney Schutte dat eind augustus haar deuren opent aan de Middenweg 35 in Amsterdam. He...

Lekkerste Lunchroombroodje Video
Video: heb jij het Lekkerste Lunchroombroodje van 2018?

Het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland. Dat broodje staat misschien al ergens op de kaart, maar waar? Tot 5 oktober 2018 kunnen medewerkers en eigenaren van dagzaken en lunchrooms in Nederland hun creatie inzenden via thijs.jacobs@uitgeverijps.nl. De voorwaarden vind je hier: https://www.lunch...

Fonte Frappés: veganistisch, minder suikers en razend populair

Als horeca ondernemer ben je steeds op zoek naar een hogere omzet en rendementmakers. Frappé is zo’n rendementmaker. Profiteer van de bekendheid en populariteit die de Frappuccino van Starbucks door de jaren heen heeft opgebouwd. De Frappuccino is een espresso, ijsklontjes, melk, suiker...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: