Zorgen bij maaltijdbezorgers om prijsverhoging Thuisbezorgd.nl

12 oktober 2017 | Roy Spijker

De Nederlandse Vereniging Van Maaltijdbezorgers (NLVVM) reageert vandaag op het persbericht van Takeaway.com, het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl, dat eerder deze week werd verspreid. In dit bericht werd kenbaar gemaakt dat Thuisbezorgd.nl de commissie voor restaurants wederom zal verhogen variërend van 8 tot 16%.

Martijn Jansen, voorzitter van de NLVVM vertelt: “Dit soort prijsverhogingen zijn voor leden van de NLVVM niet te dragen. Daarnaast ontvangt de NLVVM signalen van kleine ondernemers uit de markt die niet zonder Thuisbezorgd kunnen maar deze verhoging financieel niet meer kunnen ophoesten”.

Volgens Jansen is het verontrustend dat Thuisbezorgd aangeeft deze verhoging door te moeten voeren om aan de winstverwachting van aandeelhouders te kunnen voldoen: “In feite compenseren Nederlandse ondernemers op deze manier de verliezen van Thuisbezorgd in andere landen.”. Naast de restaurants zullen consumenten de prijsverhoging van Thuisbezorgd ook gaan merken “Deze verhoging zal uiteindelijk ook worden doorberekend aan hen”, licht de voorzitter van de NLVVM toe.

Marktpositie Thuisbezorgd
De NLVVM onderstreept dat Thuisbezorgd veel heeft betekend voor de ontwikkeling van de Nederlandse bezorgmarkt. Toch willen de aangesloten restaurants, die gezamenlijk een significant deel van de omzet van Thuisbezorgd.nl realiseren, duidelijkheid over de samenwerking waarbij eenzijdige prijsverhogingen niet passen. “Wij willen als brancheorganisatie daarom zo snel mogelijk met Thuisbezorgd om de tafel”, besluit Jansen.

De Nederlandse Vereniging Van Maaltijdbezorgers is een initiatief van Domino’s Pizza, de Beren, Spare Rib Express, Taco Mundo, New York Pizza, SushiPoint, Johnny’s Burger Company en FEBO. Deze 8 prominente bezorgketens vertegenwoordigen meer dan 500 vestigingen en 10.000 werknemers werkzaam in de maaltijdbezorgbranche. De belangrijkste doelstelling van de vereniging is het behartigen van de belangen van de bedrijven werkzaam in de branche. Daarnaast zet de NLVVM zich in voor professionalisering van deelnemende ketens.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Wet- en regelgeving
Loondoorbetaling bij ziekte en re-integratie wordt en duidelijker

Veel werkgevers in de horeca hebben moeite met de verplichting om het loon door te betalen van zieke werknemers. Ook zijn zij verantwoordelijk voor de re-integratie, al zijn zij zich daar vaak niet van bewust. Om werkgevers te ontzorgen, komt er per 1 januari 2020 een nieuw pakket aan maatregelen...

Opening Koffie & thee
Betjeman & Barton Den Haag heropent vernieuwde theewinkel

De winkel van Theekopers Betjeman & Barton aan de Aert van der Goesstraat 1 in Den Haag heeft een metamorfose ondergaan. De volledig verbouwde winkel van het bekende Franse kwaliteitstheemerk zal op 16 november 2019 feestelijk worden heropend door de directeur van Betjeman & Barton Frankrijk...

Lekkerste Lunchroombroodje Awards
Villa Heidetuin heeft het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland

Het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland vind je dit jaar in Bergen op Zoom. De inzending van Villa Heidetuin gooide hoge ogen bij alle juryleden. Het winnende broodje heet ‘Gegrilde Aubergineburger’ en kan naar wens als vegetarisch gerecht besteld worden. De mystery jury was vol ...

Awards
SVH presenteert de Top 10 van de wedstrijd Beste Leerbedrijf Horeca  

Op vrijdag 8 november heeft SVH de top 10 van de wedstrijd Beste Leerbedrijf Horeca bekend gemaakt. Voor deze jaarlijkse wedstrijd werden dit jaar 150 leerbedrijven genomineerd. Tot maandag 4 november zijn deelnemende leerbedrijven met elkaar de strijd aangegaan om de eerste mijlpaal van de wedstrij...

trends
Vijf trends op het gebied van (voedsel)verpakkingen

Er zijn een hoop ontwikkelingen gaande op het gebied van food verpakkingen. De consument kiest steeds meer voor gemak. Zij wensen betere en meer productinformatie, willen to- go verpakkingen en minder plastic verpakkingen. De consument bepaalt in grote mate de trends en ontwikkelingen voor food verp...

Koffie & thee
De red cups zijn terug bij Starbucks

De dagen worden korter, de temperatuur daalt gestaag en na het lange wachten is het vanaf vandaag eindelijk zo ver: de red cup is weer verkrijgbaar bij Starbucks! Het is de perfecte tijd om lekker warm binnen te zitten en samen met je vrienden en familie te genieten van de knusse wintermaanden. De s...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: