Zorgen bij maaltijdbezorgers om prijsverhoging Thuisbezorgd.nl

12 oktober 2017 | Roy Spijker

De Nederlandse Vereniging Van Maaltijdbezorgers (NLVVM) reageert vandaag op het persbericht van Takeaway.com, het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl, dat eerder deze week werd verspreid. In dit bericht werd kenbaar gemaakt dat Thuisbezorgd.nl de commissie voor restaurants wederom zal verhogen variërend van 8 tot 16%.

Martijn Jansen, voorzitter van de NLVVM vertelt: “Dit soort prijsverhogingen zijn voor leden van de NLVVM niet te dragen. Daarnaast ontvangt de NLVVM signalen van kleine ondernemers uit de markt die niet zonder Thuisbezorgd kunnen maar deze verhoging financieel niet meer kunnen ophoesten”.

Volgens Jansen is het verontrustend dat Thuisbezorgd aangeeft deze verhoging door te moeten voeren om aan de winstverwachting van aandeelhouders te kunnen voldoen: “In feite compenseren Nederlandse ondernemers op deze manier de verliezen van Thuisbezorgd in andere landen.”. Naast de restaurants zullen consumenten de prijsverhoging van Thuisbezorgd ook gaan merken “Deze verhoging zal uiteindelijk ook worden doorberekend aan hen”, licht de voorzitter van de NLVVM toe.

Marktpositie Thuisbezorgd
De NLVVM onderstreept dat Thuisbezorgd veel heeft betekend voor de ontwikkeling van de Nederlandse bezorgmarkt. Toch willen de aangesloten restaurants, die gezamenlijk een significant deel van de omzet van Thuisbezorgd.nl realiseren, duidelijkheid over de samenwerking waarbij eenzijdige prijsverhogingen niet passen. “Wij willen als brancheorganisatie daarom zo snel mogelijk met Thuisbezorgd om de tafel”, besluit Jansen.

De Nederlandse Vereniging Van Maaltijdbezorgers is een initiatief van Domino’s Pizza, de Beren, Spare Rib Express, Taco Mundo, New York Pizza, SushiPoint, Johnny’s Burger Company en FEBO. Deze 8 prominente bezorgketens vertegenwoordigen meer dan 500 vestigingen en 10.000 werknemers werkzaam in de maaltijdbezorgbranche. De belangrijkste doelstelling van de vereniging is het behartigen van de belangen van de bedrijven werkzaam in de branche. Daarnaast zet de NLVVM zich in voor professionalisering van deelnemende ketens.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Columns Starten in de horeca
Monique van Gevelt: gaat het nu werkelijk zo goed met de horeca?

Als ik de berichten in de media lees, dan zit de horeca in zijn gloriejaren. De omzet plust, kwartaal na kwartaal, en de bomen schijnen tot in de hemel te groeien. De cijfers van het CBS zijn dan ook lovend. Na de harde klap van 2008 zit de horeca ondertussen op het hoogst gemeten omzetniveau ooi...

Events Achtergronden
Groot succes voor horecavakbeurs HorecaEvenTT

De elfde editie van de horecavakbeurs HorecaEvenTT, die van 5 tot en met 7 februari in Assen werd gehouden, is op alle fronten een groot succes geweest. De beurs noteerde een bezoekersrecord – vooral op de maandag was het gigantisch druk – een deelnemersrecord en een beursoppervlakte die...

Regelgeving KHN
KHN stuurt brandbrief naar staatssecretaris VWS over verbod rookruimten in de horeca

De uitspraak van het gerechtshof Den Haag van 13 februari jl. betekent kort gezegd dat, op basis van een WHO-verdrag, rookruimten in horeca-inrichtingen niet langer zijn toegestaan. Dat zorgt voor grote onrust bij veel horecaondernemers, want de uitspraak heeft grote impact op de gastvrijheid e...

Food Achtergronden
Nieuw: Koreaans streetfood in Twentsche Foodhal

De Twentsche Foodhal opent in de komende weken drie nieuwe keukens, en breidt hiermee het aanbod in één klap flink uit. Vanaf dit weekend kun je als gast in de foodhal Koreaans streetfood bestellen. En in de eerste week van maart openen een Indiase keuken én een gloednieuw burge...

Interview KHN
De strijd tussen KHN en de marktleiders

In deze serie bespreekt De Restaurantkrant de hete hangijzers in de veranderlijke wereld van de horeca. In de eerste aflevering; de groeiende macht van Thuisbezorgd, IENS en Booking. De Koninklijke Horeca Nederland zet zich als brancheorganisatie in om een zo eerlijk mogelijk speelveld voor de hore...

Ontbijt Achtergronden
Croissantje onmisbaar bij Nederlands Valentijnsontbijt

De meeste Nederlanders worden op Valentijnsdag graag verrast met een klassiek croissantje, eitje en een glas sap. Dit blijkt uit een steekproef van slaapspecialist Bedden.nl onder 855 respondenten, waar werd gevraagd naar de Valentijnsgewoontes van Nederlandse koppels. Croissantje De absolute ...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: