WIlco Admiraal - In de buurt van inspiratie

28 februari 2013 |
WIlco Admiraal - In de buurt van inspiratie<

De winter is voor de mobiele barista hoogseizoen. Een uitdagende periode met werk tijdens beurzen, bedrijfsevents, trainingen en personeelsfeesten in binnen- en buitenland. Zo ontdek ik vaak nieuwe omgevingen en werelden: dit kan de wereld van een andere branche zijn, maar ook een bedrijfscultuur, landscultuur of werelden die anders voor mij gesloten bleven.

Vaak ben ik dan in de buurt van inspiratie in de meest uiteenlopende vormen. Ik vind het interessant te analyseren welke tendensen in de verschillende omgevingen de boventoon voeren. Door mijn ogen en oren goed open te houden en vragen te stellen kom ik meer te weten over trends, behoeften van consument of bedrijf of nieuwe ontwikkelingen. Ik probeer de rode draad te ontdekken om te ‘voorspellen’ waar de markt naar toe gaat. Hier speel ik op in door nieuwe concepten te ontwikkelen, met koffie als uitgangspunt. Ook kan ik (horeca)ondernemers inspireren en adviseren op basis van mijn inzichten en analyse.

In het crisisjaar 2013 zijn oprechtheid, productkwaliteit, samenwerking en vergaande gastvrijheid en dienstverlening belangrijke sleutelwoorden voor de horecaondernemer. De bewuste consument neemt geen genoegen meer met veel te dure, fantasieloos geserveerde producten vol chemische toevoegingen of als verzwakte versie van het origineel. De consument is ‘disloyal’ tegenwoordig: het vaste adresje van de ene dag kan zomaar worden vervangen wanneer er een aanbieder komt met een ‘oprechter’ alternatief.

Concreet bedoel ik: Salade Niçoise met vérse en verantwoord gevangen tonijn, zelfgemaakte mayonaise én een eitje met lopende dooier. Ambachtelijk gemaakte cappuccino met verse biologische melk, EKO-rietsuiker en zelfgebakken koekjes. Biologische frisdrank op basis van écht fruit, Nederlandse wijn en versgeperst vruchtensap. Ham van de biologische slager en kaas van de boerderij een dorp verderop. Getrainde ‘volwassen’ medewerkers die genoeg levenservaring hebben om de wensen van hun gasten te begrijpen. Spontane rondleidingen door de keuken en ingrediënten die mooi in het zicht gepresenteerd zijn. Versterkende samenwerking tussen lokale ondernemers die nieuwe markten aanboort. Ik weet zeker dat u dit allemaal ook bij u in de buurt kunt vinden. De inspiratie komt er waarschijnlijk vanzelf gratis bij!

Wilco Admiraal

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Wet- en regelgeving
Loondoorbetaling bij ziekte en re-integratie wordt en duidelijker

Veel werkgevers in de horeca hebben moeite met de verplichting om het loon door te betalen van zieke werknemers. Ook zijn zij verantwoordelijk voor de re-integratie, al zijn zij zich daar vaak niet van bewust. Om werkgevers te ontzorgen, komt er per 1 januari 2020 een nieuw pakket aan maatregelen...

Opening Koffie & thee
Betjeman & Barton Den Haag heropent vernieuwde theewinkel

De winkel van Theekopers Betjeman & Barton aan de Aert van der Goesstraat 1 in Den Haag heeft een metamorfose ondergaan. De volledig verbouwde winkel van het bekende Franse kwaliteitstheemerk zal op 16 november 2019 feestelijk worden heropend door de directeur van Betjeman & Barton Frankrijk...

Lekkerste Lunchroombroodje Awards
Villa Heidetuin heeft het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland

Het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland vind je dit jaar in Bergen op Zoom. De inzending van Villa Heidetuin gooide hoge ogen bij alle juryleden. Het winnende broodje heet ‘Gegrilde Aubergineburger’ en kan naar wens als vegetarisch gerecht besteld worden. De mystery jury was vol ...

Awards
SVH presenteert de Top 10 van de wedstrijd Beste Leerbedrijf Horeca  

Op vrijdag 8 november heeft SVH de top 10 van de wedstrijd Beste Leerbedrijf Horeca bekend gemaakt. Voor deze jaarlijkse wedstrijd werden dit jaar 150 leerbedrijven genomineerd. Tot maandag 4 november zijn deelnemende leerbedrijven met elkaar de strijd aangegaan om de eerste mijlpaal van de wedstrij...

trends
Vijf trends op het gebied van (voedsel)verpakkingen

Er zijn een hoop ontwikkelingen gaande op het gebied van food verpakkingen. De consument kiest steeds meer voor gemak. Zij wensen betere en meer productinformatie, willen to- go verpakkingen en minder plastic verpakkingen. De consument bepaalt in grote mate de trends en ontwikkelingen voor food verp...

Koffie & thee
De red cups zijn terug bij Starbucks

De dagen worden korter, de temperatuur daalt gestaag en na het lange wachten is het vanaf vandaag eindelijk zo ver: de red cup is weer verkrijgbaar bij Starbucks! Het is de perfecte tijd om lekker warm binnen te zitten en samen met je vrienden en familie te genieten van de knusse wintermaanden. De s...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: