WIlco Admiraal - In de buurt van inspiratie

28 februari 2013 |
WIlco Admiraal - In de buurt van inspiratie<

De winter is voor de mobiele barista hoogseizoen. Een uitdagende periode met werk tijdens beurzen, bedrijfsevents, trainingen en personeelsfeesten in binnen- en buitenland. Zo ontdek ik vaak nieuwe omgevingen en werelden: dit kan de wereld van een andere branche zijn, maar ook een bedrijfscultuur, landscultuur of werelden die anders voor mij gesloten bleven.

Vaak ben ik dan in de buurt van inspiratie in de meest uiteenlopende vormen. Ik vind het interessant te analyseren welke tendensen in de verschillende omgevingen de boventoon voeren. Door mijn ogen en oren goed open te houden en vragen te stellen kom ik meer te weten over trends, behoeften van consument of bedrijf of nieuwe ontwikkelingen. Ik probeer de rode draad te ontdekken om te ‘voorspellen’ waar de markt naar toe gaat. Hier speel ik op in door nieuwe concepten te ontwikkelen, met koffie als uitgangspunt. Ook kan ik (horeca)ondernemers inspireren en adviseren op basis van mijn inzichten en analyse.

In het crisisjaar 2013 zijn oprechtheid, productkwaliteit, samenwerking en vergaande gastvrijheid en dienstverlening belangrijke sleutelwoorden voor de horecaondernemer. De bewuste consument neemt geen genoegen meer met veel te dure, fantasieloos geserveerde producten vol chemische toevoegingen of als verzwakte versie van het origineel. De consument is ‘disloyal’ tegenwoordig: het vaste adresje van de ene dag kan zomaar worden vervangen wanneer er een aanbieder komt met een ‘oprechter’ alternatief.

Concreet bedoel ik: Salade Niçoise met vérse en verantwoord gevangen tonijn, zelfgemaakte mayonaise én een eitje met lopende dooier. Ambachtelijk gemaakte cappuccino met verse biologische melk, EKO-rietsuiker en zelfgebakken koekjes. Biologische frisdrank op basis van écht fruit, Nederlandse wijn en versgeperst vruchtensap. Ham van de biologische slager en kaas van de boerderij een dorp verderop. Getrainde ‘volwassen’ medewerkers die genoeg levenservaring hebben om de wensen van hun gasten te begrijpen. Spontane rondleidingen door de keuken en ingrediënten die mooi in het zicht gepresenteerd zijn. Versterkende samenwerking tussen lokale ondernemers die nieuwe markten aanboort. Ik weet zeker dat u dit allemaal ook bij u in de buurt kunt vinden. De inspiratie komt er waarschijnlijk vanzelf gratis bij!

Wilco Admiraal

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Yessss! Wij gaan weer open!!

Niet alleen in Utrecht hoorde je een zucht van verlichting. Maar ook in en op andere plaatsen in Nederland slaakte de horeca een vreugdekreet(je). We mogen weer. We zijn er klaar voor en nu maar hopen dat de gasten komen. Want ook onder horecaondernemers is er de zorg of gasten niet eerst even de ka...

Coronacrisis
Liveblog 1: Yesss!! Wij gaan weer open!!

Liveblog. Wij hebben er zin! Wij zijn er klaar voor! Dat is wat Utrechtse horecaondernemers ons vanochtend vol enthousiasme vertelden. De redactie van Lunchroom, De RestaurantKrant en de CaféKrant is vandaag in het land en doet verslag van de eerste dag dat de horeca na maanden weer open mag. Ti...

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: ben jij al 'coronaproof' ingericht?

Na een verplichte sluiting van 10 weken mag de horeca aanstaande maandag dan eindelijk weer open. Terrasstoelen worden uit het plastic gehaald, tapsystemen worden schoongemaakt en alle reserveringen worden keurig in tabellen opgenomen. De horeca is klaar voor een herstart. Hoewel de mogelijkheden...

Columns
Column Monique van Gevelt: het nieuwe abnormaal

Voor velen van ons is het drukker dan ooit. Dat wil trouwens niet zeggen dat we geld verdienen. Nee, deze crisis is een financieel drama. We zien de reserves verdampen en staren naar de bodem van onze schatkist. En nu onze voordeur op een kier staat voor onze gasten, zijn we er nog lang niet. Hoe de...

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Koffie & thee Utrecht
30ml Coffee & Food maakt een feestje van de heropening op 1 juni

De afgelopen maanden was het rustig in de ‘huiskamers’ van 30ml. Alle vestigingen waren open voor TO GO, maar de gezelligheid die de zaken normaliter zo typeert hebben de medewerkers echt gemist. Gelukkig openen ook zij vanaf 1 juni om 12:00 uur weer de deuren voor het nuttigen ter plaat...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: