Takeaway verwerkt 71 miljoen orders in eerste halfjaar 2019

31 juli 2019 |

Takeaway, het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl, heeft in de eerste maanden van 2019 71 miljoen orders verwerkt. daarmee groeide het aantal orders ten opzochte van het eerste halfjaar van 2018, met maar liefst 70 procent.

Met de flinke groei aan orders, groeide ook de omzet van 110 miljoen euro naar 185 miljoen. Ondanks deze rooskleurige cijfers draaide het bedrijf wel een verlies van 37 miljoen euro. Maar winst maken heeft voor CEO Jitse Groen op dit moment nog niet de prioriteit. "Takeaway.com zal duurzame groei blijven verkiezen boven winst".

In Nederland groeide het aantal orders met 18 procent en de omzet met 24 procent, resulterend in een regionale EBITDA (handelsresultaat) van 29 miljoen euro. Dat was 25 miljoen een jaar eerder. In Nederland kreeg het bedrijf 18 miljoen klantbestellingen te verwerken.

Takeaway.com is in gesprek met zijn Britse branchegenoot Just Eat over een overname, maar verdere details wil het Nederlandse bedrijf van oprichter Jitse Groen nog niet geven. 

Dominante positie

De gesprekken zijn al enige tijd aan de gang. Eerder vertelde Groen nog dat een dominante marktpositie innemen in Groot-Brittannië vrijwel ondenkbaar zou zijn, gezien de dominante positie van Just Eat aldaar. Uiterlijk op 24 augustus 17.00 Britse tijd moet takeaway.com een bod uitbrengen, want dat schrijven de Britse beursregels voor.

Dit voorjaar interviewden we CEO Jitse Groen. Het volledige interview met lees je hier. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Opening Rotterdam
Restaurant JAQ, dé hotspot in het Rotterdamse theaterdistrict

Op 12 december opent restaurant JAQ haar deuren in het theaterdistrict van Rotterdam, tegenover het Oude Luxor Theater en vlakbij het bruisende uitgaansgebied rondom het Hofplein. Het sfeervolle restaurant is dé plek om af te spreken voor een drankje tijdens of na het shoppen, voor een zakend...

Economie
Personeel houdt ondernemer uit zijn slaap

Ruim de helft (55%) van alle ondernemers uit het MKB ligt ’s nachts wel eens wakker van zorgen over de eigen onderneming. Met name het vinden en behouden van goed personeel zorgt voor slapeloze nachten. Daarnaast zijn niet betalende klanten en een verstoorde werk-privébalans veel voorko...

Interview Longread
Het succesverhaal van Brownies&downieS: 'Eind dit jaar hebben we 57 lunchzaken'

In zeven jaar tijd van twee naar vijfenvijftig vestigingen. Thijs Swinkels, oprichter van Brownies&downieS, geniet nog steeds van de olievlek die zich vanuit het Brabantse Veghel heeft weten te verspreiden naar de rest van Nederland. Een mooie prestatie voor iemand die eigenlijk alleen maar werk...

Vega
Nieuw vegetarisch keurmerk voor restaurants

Dinsdag 12 november is het eerste echte vegetarische keurmerk voor restaurants gelanceerd. Het LEKKER VEGA Keurmerk is een initiatief van de Vegetariërsbond en doet met zijn indeling in niveaus recht aan het veelzijdige vega-aanbod in de Nederlandse horeca. Een win-win situatie voor restaurant ...

Koffie & thee Achtergronden
App spaarder 'wint' reis naar Italië bij Doppio Espresso

In september 2018 was de lancering van de Mijn Doppio App. Gasten van Doppio Espresso kunnen middels de app sparen voor gratis koffie, patisserie, lunch en als ultieme spaardoel een reis naar Milaan. In 2019 is het zover, de eerste gasten hebben 5000 punten bij elkaar gespaard. De trouwe gast van...

Opening Den Haag
STAN&CO Den Haag gaat bijna open

Na een rigoureuze verbouwing van een jaar is STAN&CO Den Haag bijna klaar voor de opening. In het pand aan het Buitenhof wordt de laatste hand gelegd aan een bar-restaurant waar gasten gedurende de hele dag en avond terecht kunnen voor ontbijt, lunch, borrel en diner. De nieuwe gevel is voorzien...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: