Takeaway verwerkt 71 miljoen orders in eerste halfjaar 2019

31 juli 2019 |

Takeaway, het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl, heeft in de eerste maanden van 2019 71 miljoen orders verwerkt. daarmee groeide het aantal orders ten opzochte van het eerste halfjaar van 2018, met maar liefst 70 procent.

Met de flinke groei aan orders, groeide ook de omzet van 110 miljoen euro naar 185 miljoen. Ondanks deze rooskleurige cijfers draaide het bedrijf wel een verlies van 37 miljoen euro. Maar winst maken heeft voor CEO Jitse Groen op dit moment nog niet de prioriteit. "Takeaway.com zal duurzame groei blijven verkiezen boven winst".

In Nederland groeide het aantal orders met 18 procent en de omzet met 24 procent, resulterend in een regionale EBITDA (handelsresultaat) van 29 miljoen euro. Dat was 25 miljoen een jaar eerder. In Nederland kreeg het bedrijf 18 miljoen klantbestellingen te verwerken.

Takeaway.com is in gesprek met zijn Britse branchegenoot Just Eat over een overname, maar verdere details wil het Nederlandse bedrijf van oprichter Jitse Groen nog niet geven. 

Dominante positie

De gesprekken zijn al enige tijd aan de gang. Eerder vertelde Groen nog dat een dominante marktpositie innemen in Groot-Brittannië vrijwel ondenkbaar zou zijn, gezien de dominante positie van Just Eat aldaar. Uiterlijk op 24 augustus 17.00 Britse tijd moet takeaway.com een bod uitbrengen, want dat schrijven de Britse beursregels voor.

Dit voorjaar interviewden we CEO Jitse Groen. Het volledige interview met lees je hier. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Interview Longread Coronacrisis
Utrechtse horecaondernemers: "De run op de horeca blijft uit"

We zijn nu drie dagen onderweg sinds de 'heropening' van de horeca. Tijd om horecaondernemers te bezoeken en te vragen naar de ervaringen met het ondernemen met coronabeperkingen en de verwachting voor de toekomst. In Utrecht bezochten we daarom verschillende horecaondernemers en voelden vooral het ...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Opening Coronacrisis
Liveblog 2: Yessss! Wij gaan weer open!!

Niet alleen in Utrecht hoorde je een zucht van verlichting. Maar ook in en op andere plaatsen in Nederland slaakte de horeca een vreugdekreet(je). We mogen weer. We zijn er klaar voor en nu maar hopen dat de gasten komen. Want ook onder horecaondernemers is er de zorg of gasten niet eerst even de ka...

Coronacrisis
Liveblog 1: Yesss!! Wij gaan weer open!!

Liveblog. Wij hebben er zin! Wij zijn er klaar voor! Dat is wat Utrechtse horecaondernemers ons vanochtend vol enthousiasme vertelden. De redactie van Lunchroom, De RestaurantKrant en de CaféKrant is vandaag in het land en doet verslag van de eerste dag dat de horeca na maanden weer open mag. Ti...

Achtergronden Rotterdam
Baker&Moore lanceert TO GO picknickservice 'Baker's Box'

Baker&Moore, gevestigd op de Westblaak mag vanaf 1 juni net als de rest van de Nederlandse horeca haar deuren eindelijk weer openen. Tijdens de lockdown is er hard gewerkt aan een nieuw concept. Deze week lanceerde de heer Bakker (eigenaar Baker&Moore) het gloednieuwe concept, genaamd 'B...

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: 1,5 meter-economie in de horeca

Maandag 1 juni, tweede pinksterdag 2020, stroomde de terassen in Nederland weer vol. Na een verplichte sluiting van tien weken, slaakte de horeca een zucht van verlichting. 'We mogen weer', was de tendens in een zonovergoten Nederland. Blij ondernemers verwelkomden hun gasten met een bre...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: