Nieuw horecaconcept op Schiphol

8 oktober 2014 |
Nieuw horecaconcept op Schiphol<

Horecaexploitant HMSHost opent de deuren van Silverscreen, haar nieuwste horecaconcept op de E-Pier van Amsterdam Airport Schiphol. Het concept ademt
jaren ’20 en ’30 en op de kaart staan iconische Amerikaanse gerechten met een Nederlandse twist.

Dicht bij de gate
Nooit eerder is een horecaconcept met zitgelegenheid zo dicht bij de gate gebouwd. HMSHost speelt met dit concept in op de behoefte van de ruim drie miljoen reizigers die jaarlijks aankomen en vertrekken van de E-Pier. Die reizigers hoeven niet meer van de gate terug naar de lounge om te gaan dineren.

Lights, camera, action!
De naam Silverscreen is gebaseerd op het gouden tijdperk van het witte doek. De bioscoop uit de jaren ’20 en ’30 in New York City speelt een grote rol in het decor. Het interieur bestaat uit retro meubilair met typische ronde tafels en leren banken. Aan ieder detail is gedacht om de beleving van de reizigers zo optimaal mogelijk te maken. Van de fluwelen vlinderdassen van de werknemers tot aan de typisch Amerikaanse popcornverpakkingen. Het gevarieerde menu bestaat uit Amerikaanse gerechten, zoals hamburgers, donuts en New York style Rubensandwich.

Op maat gemaakt
HMSHost staat bekend om het maken van concepten op maat. Silverscreen is de volgende in haar repertoire. “We proberen met onze concepten optimaal in te spelen op de wensen van de reiziger”, aldus Jan Willem Hilbron, General Manager van HMSHost Schiphol Airport. “Concepten worden van A tot Z uitgedacht en niet e?e?n concept zal e?e?n op e?e?n worden gekopieerd.” Er wordt bijvoorbeeld gelet op facetten als het land van bestemming, de plek op de luchthaven en trends en de gast staat centraal bij de ontwikkeling. “Omdat er vanuit deze pier vooral veel Amerikanen vliegen – jaarlijks zo’n achthonderdduizend – hebben we samen met Schiphol op deze plek gekozen voor een concept met een Amerikaans karakter.”

Over HMSHost
HMSHost, onderdeel van de Autogrill Group, is een van werelds meest toonaangevende vernieuwers op het gebied van luchthavenwinkels en -catering. HMSHost is actief op meer dan 100 luchthavens wereldwijd, waaronder 18 Europese luchthavens en de 30 drukste luchthavens van Noord-Amerika. De jaaromzet van de onderneming bedraagt meer dan USD 2,5 miljard en er werken ruim 34.000 medewerkers wereldwijd.

HMSHost International exploiteert restaurants op meer dan 20 luchthavens in Europa, Azie?, Australie? en Nieuw Zeeland waaronder Abu Dhabi, Amsterdam, Delhi, Dubai, Dublin, Ho Chi Minh, Istanbul, Kopenhagen, London Heathrow, St. Petersburg en Stockholm.

Schiphol
Schiphol verwelkomde vorig jaar 52,5 miljoen reizigers en is daarmee een van Europa's belangrijkste luchtvaart-gateways. HMSHost exploiteert ruim 70 restaurants en horecapunten op Schiphol, waaronder bread!, Dutch Kitchen & Bar, Cafe? Chocolat en Bubbles Seafood & Wine Bar. Mede hierdoor beschikt de luchthaven over een grote keus aan gastvrije horecagelegenheden.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie Bezorgen
Thuisbezorgd laat restaurants opbieden om een hogere ranking te krijgen

Thuisbezorgd past haar verdienmodel aan en gaat restaurants een hogere plek op de ranglijst laten kopen. De horecaondernemer moet hiervoor tussen de vijftig cent tot negen euro per order neertellen. Ondernemers spreken al voorzichtig over machtsmisbruik. Het 'opbieden' is nog in de testfase,...

Columns Blog
Column Sico de Moel: cadeaukaart

Meneer wilde afrekenen met een stapeltje van 6 cadeaukaarten. Bij mij kun je betalen met een cadeaukaart, maar niet met zes. Gasten met een cadeaukaart zijn soms wat angstig, ze melden het atijd al bij hun reservering, bij aankomst vragen ze nog een keer of ze echt wel met hun cadeaukaart kunnen ...

trends Bier
Onderzoek: Laag alcoholische bieren steeds populairder

De Nederlandse consument staat open voor het groeiende aantal nieuwe biersoorten dat verkrijgbaar is in de horeca en supermarkt. Maar als men dan kiest, zijn een bekende smaak en een al eerder gedronken merk doorslaggevend. De bierdrinker zoekt vanuit die zekerheid naar nieuwe ervaringen. Dit en ...

Opening
Opening Franklin: Zeeuwse charme in Middelburg [foto's]

In een monumentaal pand uit 1752 in de oude binnenstad van Middelburg heeft Brasserie Franklin recentelijk haar deuren geopend. De brasserie is onderdeel van Boutique Hotel Franklin die samen met de eerste cocktailbar van Zeeland, Sir Franklin, op 10 augustus 2019 wordt geopend. In dit nieuwe bou...

Koffie & thee Interview
Interview met een theesommelier: Is thee een belevingsproduct?

Aandacht maakt succes. Theesommelier Karin Kamstra is ervan overtuigd. Maar zie je dit ook terug in de manier waarop thee wordt geserveerd? Het drankje is inmiddels meer dan 7000 jaar oud en nog steeds is het overal te verkrijgen. Van een bekertje op het tankstation tot aan een uitgebreide high tea,...

Columns Blog
Horecaondernemer, kijk uit voor stress!

Het is hollen of stilstaan. Het ene moment is het loei druk en kun je het niet bijbenen en het volgende moment kun je een kanon afschieten. De horeca in een bedrijfstak waar de vraag naar diensten fluctueert. Mensen gaan rond dezelfde periode op vakantie, eten op vaste tijden en gaan het liefst uit ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: