Nieuw horecaconcept op Schiphol

8 oktober 2014 |
Nieuw horecaconcept op Schiphol<

Horecaexploitant HMSHost opent de deuren van Silverscreen, haar nieuwste horecaconcept op de E-Pier van Amsterdam Airport Schiphol. Het concept ademt
jaren ’20 en ’30 en op de kaart staan iconische Amerikaanse gerechten met een Nederlandse twist.

Dicht bij de gate
Nooit eerder is een horecaconcept met zitgelegenheid zo dicht bij de gate gebouwd. HMSHost speelt met dit concept in op de behoefte van de ruim drie miljoen reizigers die jaarlijks aankomen en vertrekken van de E-Pier. Die reizigers hoeven niet meer van de gate terug naar de lounge om te gaan dineren.

Lights, camera, action!
De naam Silverscreen is gebaseerd op het gouden tijdperk van het witte doek. De bioscoop uit de jaren ’20 en ’30 in New York City speelt een grote rol in het decor. Het interieur bestaat uit retro meubilair met typische ronde tafels en leren banken. Aan ieder detail is gedacht om de beleving van de reizigers zo optimaal mogelijk te maken. Van de fluwelen vlinderdassen van de werknemers tot aan de typisch Amerikaanse popcornverpakkingen. Het gevarieerde menu bestaat uit Amerikaanse gerechten, zoals hamburgers, donuts en New York style Rubensandwich.

Op maat gemaakt
HMSHost staat bekend om het maken van concepten op maat. Silverscreen is de volgende in haar repertoire. “We proberen met onze concepten optimaal in te spelen op de wensen van de reiziger”, aldus Jan Willem Hilbron, General Manager van HMSHost Schiphol Airport. “Concepten worden van A tot Z uitgedacht en niet e?e?n concept zal e?e?n op e?e?n worden gekopieerd.” Er wordt bijvoorbeeld gelet op facetten als het land van bestemming, de plek op de luchthaven en trends en de gast staat centraal bij de ontwikkeling. “Omdat er vanuit deze pier vooral veel Amerikanen vliegen – jaarlijks zo’n achthonderdduizend – hebben we samen met Schiphol op deze plek gekozen voor een concept met een Amerikaans karakter.”

Over HMSHost
HMSHost, onderdeel van de Autogrill Group, is een van werelds meest toonaangevende vernieuwers op het gebied van luchthavenwinkels en -catering. HMSHost is actief op meer dan 100 luchthavens wereldwijd, waaronder 18 Europese luchthavens en de 30 drukste luchthavens van Noord-Amerika. De jaaromzet van de onderneming bedraagt meer dan USD 2,5 miljard en er werken ruim 34.000 medewerkers wereldwijd.

HMSHost International exploiteert restaurants op meer dan 20 luchthavens in Europa, Azie?, Australie? en Nieuw Zeeland waaronder Abu Dhabi, Amsterdam, Delhi, Dubai, Dublin, Ho Chi Minh, Istanbul, Kopenhagen, London Heathrow, St. Petersburg en Stockholm.

Schiphol
Schiphol verwelkomde vorig jaar 52,5 miljoen reizigers en is daarmee een van Europa's belangrijkste luchtvaart-gateways. HMSHost exploiteert ruim 70 restaurants en horecapunten op Schiphol, waaronder bread!, Dutch Kitchen & Bar, Cafe? Chocolat en Bubbles Seafood & Wine Bar. Mede hierdoor beschikt de luchthaven over een grote keus aan gastvrije horecagelegenheden.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Video
Reportage: Brasserie De Haven verbindt jong en oud 

De laatste jaren heeft er in de zorgsector een verschuiving plaats gevonden. Steeds meer mensen moeten langer thuis wonen. “Om die doelgroep in huis te krijgen, moet je ze op een of andere manier lokken en met ze verbinden", vertelt gastheer Arthur Karstens. Zorgcentrum De Haven in Bun...

Video
Op reportage: Eetcafé De Poort

Net buiten het centrum van Utrecht staat het gezellige eetcafé De Poort. Iedereen die in Utrecht woont kent dit café en komen er ook regelmatig. De Poort zorgt voor een uniek huiskamergevoel waar je kan uitrusten, bijkletsen en lekker eten en drinken. "Onze naam komt doordat ...

Video
Op Reportage: Brownies&downieS Harderwijk

Brownies&downieS... Een concept waar Pernilla Spijker uit Ermelo wel blij van werd. “Ik studeerde commerciële economie aan Windesheim in Zwolle. Ik had geen idee wat ik na de studie wilde doen. Een kantoorbaan is niks voor mij maar ik wilde graag iets voor mijzelf beginnen", aldu...

Video
Op Reportage: Panino di Pino

Simone Prestifilippo is samen met haar man Michael eigenaar van de lunchroom Panino di Pino. Panino di pino is een lunchroom waar de moderne Italiaanse sfeer samen met de heerlijke broodjes, Pasta’s en sorbetijs in het centraal staat. Panino di Pino is opgericht door de schoonvader van Sim...

Personalia Fastservice
Domino's krijgt Nederlandse CEO voor Europa

Domino's Pizza Enterprises Limited (ASX: DMP), moederorganisatie van Domino’s pizza Nederland publiceerde deze week haar halfjaarcijfers. In Europa realiseerde Domino’s een sterke omzetgroei van +9,4% tot €382,8m (+5,0% SSS) en een EBITDA €29,4m (+15,6%). Daarnaast opende D...

Video
Op Reportage: Het nieuwe Olivier

Brasserie Olivier in Bilthoven is met haar 37 jaar een van de oudste eetgelegenheden in het dorp. Sinds een half jaar is Olivier verhuisd naar een nieuwe locatie. En daar horen veranderingen bij. Eigenaresse Myrna Janssen vertelt trots haar verhaal. ‘’We zijn verhuisd naar de meest ce...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: