Nieuw horecaconcept op Schiphol

8 oktober 2014 |
Nieuw horecaconcept op Schiphol<

Horecaexploitant HMSHost opent de deuren van Silverscreen, haar nieuwste horecaconcept op de E-Pier van Amsterdam Airport Schiphol. Het concept ademt
jaren ’20 en ’30 en op de kaart staan iconische Amerikaanse gerechten met een Nederlandse twist.

Dicht bij de gate
Nooit eerder is een horecaconcept met zitgelegenheid zo dicht bij de gate gebouwd. HMSHost speelt met dit concept in op de behoefte van de ruim drie miljoen reizigers die jaarlijks aankomen en vertrekken van de E-Pier. Die reizigers hoeven niet meer van de gate terug naar de lounge om te gaan dineren.

Lights, camera, action!
De naam Silverscreen is gebaseerd op het gouden tijdperk van het witte doek. De bioscoop uit de jaren ’20 en ’30 in New York City speelt een grote rol in het decor. Het interieur bestaat uit retro meubilair met typische ronde tafels en leren banken. Aan ieder detail is gedacht om de beleving van de reizigers zo optimaal mogelijk te maken. Van de fluwelen vlinderdassen van de werknemers tot aan de typisch Amerikaanse popcornverpakkingen. Het gevarieerde menu bestaat uit Amerikaanse gerechten, zoals hamburgers, donuts en New York style Rubensandwich.

Op maat gemaakt
HMSHost staat bekend om het maken van concepten op maat. Silverscreen is de volgende in haar repertoire. “We proberen met onze concepten optimaal in te spelen op de wensen van de reiziger”, aldus Jan Willem Hilbron, General Manager van HMSHost Schiphol Airport. “Concepten worden van A tot Z uitgedacht en niet e?e?n concept zal e?e?n op e?e?n worden gekopieerd.” Er wordt bijvoorbeeld gelet op facetten als het land van bestemming, de plek op de luchthaven en trends en de gast staat centraal bij de ontwikkeling. “Omdat er vanuit deze pier vooral veel Amerikanen vliegen – jaarlijks zo’n achthonderdduizend – hebben we samen met Schiphol op deze plek gekozen voor een concept met een Amerikaans karakter.”

Over HMSHost
HMSHost, onderdeel van de Autogrill Group, is een van werelds meest toonaangevende vernieuwers op het gebied van luchthavenwinkels en -catering. HMSHost is actief op meer dan 100 luchthavens wereldwijd, waaronder 18 Europese luchthavens en de 30 drukste luchthavens van Noord-Amerika. De jaaromzet van de onderneming bedraagt meer dan USD 2,5 miljard en er werken ruim 34.000 medewerkers wereldwijd.

HMSHost International exploiteert restaurants op meer dan 20 luchthavens in Europa, Azie?, Australie? en Nieuw Zeeland waaronder Abu Dhabi, Amsterdam, Delhi, Dubai, Dublin, Ho Chi Minh, Istanbul, Kopenhagen, London Heathrow, St. Petersburg en Stockholm.

Schiphol
Schiphol verwelkomde vorig jaar 52,5 miljoen reizigers en is daarmee een van Europa's belangrijkste luchtvaart-gateways. HMSHost exploiteert ruim 70 restaurants en horecapunten op Schiphol, waaronder bread!, Dutch Kitchen & Bar, Cafe? Chocolat en Bubbles Seafood & Wine Bar. Mede hierdoor beschikt de luchthaven over een grote keus aan gastvrije horecagelegenheden.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Columns Blog
Grijp eerst dat laaghangend fruit

Horecamensen houden van knallen. Een mooie avond draaien met je team waarbij alles klopt. Waar de service soepel loopt, de gasten happy zijn en een goede omzet wordt gedraaid. Horecamensen vinden stille momenten in de zaak echter een gruwel. Wachten op klandizie en ‘wortelschieten’ is...

Events
Jubileumeditie BBB Maastricht groot succes

De 65e editie van BBB Maastricht was een groot succes en laat consistentie in groei zien. Meer dan 400 exposanten zorgden voor een beursvloer bomvol inspiratie op het gebied van (non)food, drinks en gastronomie. Maar er was vooral aandacht voor innovatie en culinair talent. De toon is gezet voor de ...

Bezorgen
Takeaway.com kreeg 87 procent meer bestellingen te verwerken

Takeaway.com publiceerde zojuist een 'orderupdate' voor het derde kwartaal van 2019. De zaken gaan goed voor het Nederlandse bedrijf: er werd 'overall' 87 procent meer besteld in het derde kwartaal. Duitsland spant de kroon: daar werd maar liefst 136 procent meer besteld! Verklari...

Lekkerste Lunchroombroodje
Dit zijn de vijf finalisten voor de award voor het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland

De jury heeft besloten. Na een uitvoerige inventarisatie van de talloze inzendingen zijn dit de vijf broodjes die het hoogst werden gewaardeerd door de jury. De mystery jury gaat de komende periode op pad om de broodjes van de finalisten te proeven, waarna op vrijdag 8 november de winnaar bekend wor...

Lekkerste Lunchroombroodje
Genomineerde nummer 5: Broodje Beiroet

Vol trots presenteren we je de vijfde, en laatste, genomineerde voor de award van Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland 2019. Dit is 'Broodje Beiroet' van Lunchroom De Kofffiepot in Hardenberg. In totaal dingen in de laatste ronde vijf broodjes mee naar de award. Deze vijf genomineerde...

Lekkerste Lunchroombroodje
Genomineerde nummer 4: Sandwich gerookte kip

Vol trots presenteren we je de vierde genomineerde voor de award van Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland 2019. Dit is 'Sandwich gerookte kip' van Grand café Plaza op Schiphol. In totaal dingen in de laatste ronde vijf broodjes mee naar de award. Deze vijf genomineerden worden...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: