Mexicaans restaurant organiseert chili pepper contest

11 mei 2017 | Roy Spijker
Mexicaans restaurant organiseert chili pepper contest<

Het Mexicaans streetfood restaurant Chiapas Taco Cartel in Amsterdam organiseert op Hemelvaartsdag, 25 mei 2017, een chili pepper contest. Hun befaamde taco’s maken deze middag plaats voor explosieve varianten. De taco’s worden voorzien van verschillende salsa’s, variërend met de mild pittige jalapeño peper tot aan de Carolina Reaper, één van de heetste peper ter wereld. Na afloop kunnen de smaakpupillen worden geblust in de nieuwe Chiapas Bar. De winnaar wint een borrel bij Chiapas Taco Cartel met een koelkastje vol verfrissende Corona biertjes die gezamenlijk met amigo’s mag worden leeggedronken. 

Hemelvaartsdag staat bij het Mexicaanse streetfood restaurant Chiapas Taco Cartel in het teken van een vurige beleving. Op donderdag 25 mei 2017 vanaf 16:00 uur organiseren zij de Chiapas Taco Cartel chili pepper contest. Tien dare devils kunnen hun smaakpupillen laten ontvlammen tijdens een tasting met spicy taco’s, voorzien van salsa’s met verschillende pepers. Elke ronde worden de taco’s pittiger om uiteindelijk af te sluiten met de Carolina Reaper, een van de heetste pepers ter wereld.

De heetheid van chilipepers wordt gemeten door middel van de Scovilleschaal. Oorspronkelijk werd de heetheid gemeten door de extracten van pepers te verdunnen. De hoeveelheid keer dat er verdund moet worden tot het moment dat er geen scherpte meer wordt waargenomen geeft de hoeveelheid Scoville Units aan. De jalapeño peper moet maximaal 8000 keer verdund worden om niet meer waargenomen te worden. De Carolina Reaper maar liefst 2.2 miljoen keer. Een gerecht wordt over het algemeen als heet ervaren bij een Scovillewaarde van 500-1000.

Blussen in de Chiapas bar
Na afloop van de chili pepper contest kunnen de smaakpupillen worden geblust in de nieuwe bar van Chiapas Taco Cartel. Deze nieuwe hangout is een heerlijke spot waar je een drankje combineert met nacho’s, burrito’s en taco’s. De winnaar van de chili pepper contest wint een borrel bij Chiapas Taco Cartel met een koelkastje vol verfrissende Corona biertjes die gezamenlijk met amigo’s mag worden leeggedronken.

Deelnemen
Wil je deelnemen aan deze chili pepper contest van Chiapas Taco Cartel? Stuur dan een mail naar info@tacocartel.com Wees er snel bij want er zijn slechts tien plaatsen beschikbaar. Bij een hoog aantal inschrijvingen wordt er geloot.

Overig nieuws

Food Tech
App helpt Amsterdamse horeca in strijd tegen voedselverspilling

Lunchie Market is een nieuwe app die buurtbewoners op een goedkope manier kennis laat maken met de exclusieve gerechten van restaurants in hun omgeving. Wie gebruik maakt van het bijzondere aanbod van de...

Koffie & thee
Doppio Arnhem trakteert op ijskoude verrassing

2012; Beatrix was nog gewoon koningin, Holleeder kwam op vrij voeten en Laura Dekker zeilde de wereld rond. Maar dit alles werd natuurlijk overschaduwd door het feit dat Doppio Espresso haar deuren opende in Arnhem. Op zaterdag 26 mei 2012 om precies te gaan, de snelle rekenaars zullen nu tot de ...

Economie Food
Franchising in horeca neemt toe in Nederland

De franchisesector heeft in 2016 een boost gekregen. Opvallend is de toename van het aantal medewerkers (+3,8%) en de omzet (+3,2%). De sector Detailhandel Food is met de meeste medewerkers en een omzet van maar liefst meer dan 14.1 miljard euro het meest opvallend. Dit is gerealiseerd met mind...

Food Awards
Beste hamburgermaker van Nederland wil prijzen winnen met kipburger

Tijdens National Hamburger Day op zondag 28 mei 2017 viert de Familie Ter Marsch haar hamburgersuccessen van de afgelopen jaren. Tevens blikt zij vooruit met een voorproefje op de World Food Championships in Alabama, Amerika, bij Café Ter Marsch. Op zondag 28 mei serveren zij voor bij de b...

Bezorgen
Eten bestellen via Facebook, een zegen voor restaurants?

In de Verenigde Staten test Facebook het bestellen van eten via het social media kanaal. Restaurants klagen al langer over de hoge kosten bij Thuisbezorgd, dus dit zou een 'game changer' kunnen zijn binnen de bezorgmarkt. Facebook rolt meer functionaliteiten uit, zoals het plaatsen van va...

Video
Video: waarom bezoekers de Europa League finale niet in de horeca bekijken

Irritante gasten, betweters, pseudo-kenners, negatievelingen en een barman die liever voetbal kijkt dan biertjes tapt... Voetbal kijken is leuk, maar soms kun je je ergeren aan de kleinste dingen wanneer de gemoederen hoog oplopen. In deze video zie je waarom bepaalde mensen de finale van de Euro...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang tweewekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2017 - Uitgeverij PS

Uitgave door: