Amerikaanse franchiseketen Wayback Burgers gaat uitbreiden in Nederland

4 augustus 2020 | Redactie

Sinds december 2018 is de Amerikaanse franchiseketen Wayback Burgers gevestigd in Nederland. Na ruim een jaar succesvol te hebben gedraaid, is Stefan Boers – Master Franchisehouder Nederland – klaar om de volgende stap te nemen in het realiseren van zijn
ambitie; 10 nieuwe full service restaurants openen in 2 jaar.

“Drie jaar geleden kwam ik in aanraking met Wayback Burgers via een advertentie. Na een nadere kennismaking in de Verenigde Staten was ik verkocht door de kwaliteit van het product, de entourage en de service. In 2017 ben ik Master Franchisehouder van Wayback Burgers Nederland geworden en na een jaar keihard werken opende wij ons vlaggenschip in Breda in december 2018.”

Vooralsnog is Breda de eerste en enige vestiging op het vaste land van Europa. Maar daar wil Stefan Boers snel verandering in brengen. Boers: “Na de opening van Breda hebben wij gewerkt aan het gereed maken voor uitbreiding middels franchise. Dit had nog enige voet in de aarde! Inmiddels kan ik met trots zeggen dat onze operatie gereed is voor uitbreiding. Zowel de inkoop, de logistiek en de franchise back office staan klaar voor grootschalige uitbreiding in Nederland en naar andere Europese landen.”

De door Wayback Burgers Nederland ontwikkelde producten, learnings en expertise worden nu al gebruikt in Ierland, Marokko en andere Wayback Burgers locaties in 36 landen over de wereld, maar binnen Europa ligt de markt hier nog volledig voor open. “Een fantastische kans waar wij graag op inspringen!” zegt Boers.

Ondanks de onstuimige economie is Boers er van overtuigd dat dit hét moment om de uitbreiding vorm te geven. Boers: “De bankencrisis van 2008 heeft laten zien dat burger concepten redelijk recessie-resistent zijn door hun toegankelijke en betaalbare aanbod. Daarnaast is de vraag naar kwaliteitsburgers in de afgelopen jaren sterk toegenomen. Daar ligt dan ook ons onderscheidend vermogen ten opzichte van andere quick service burger concepten.”

Sinds juli 2020 is Daniëlle Leeman aan boord gekomen als Chief Commercial Officer om de gestelde ambitie te realiseren. Boers: “Daniëlle heeft een sterke commerciële achtergrond en de juiste energie en passie voor Wayback Burgers om de groei te realiseren. Zij zal met name de sales en marketing strategie verder uitzetten en de juiste franchisenemers aanhaken bij de juiste locaties. Wij staan te springen om Wayback Burgers met nieuwe franchisenemers en andere partners uit te rollen in Nederland” ,sluit Boers af.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden
Schiphol continueert samenwerking met HMSHost International

Amsterdam Airport Schiphol zet haar samenwerking met HMSHost International, de wereldleider op het gebied van eten & drinken, de komende jaren voort. Speerpunt in de samenwerking is de vernieuwde food & beverage strategie van Schiphol. In de nieuwe strategie staan flexibiliteit, kwaliteit, d...

KHN Coronacrisis
Horeca eerder dicht? ''Buitenproportioneel!''

Koninklijke Horeca Nederland vindt het voornemen van het kabinet om horeca in de Randstad (in zes veiligheidsregio's waar het aantal besmettingen met het coronavirus snel stijgt) waardeloos. Dirk Beljaarts, directeur van KHN noemt het in het NOS Radio 1 Journaal 'buitenproportioneel' en ...

Personalia Restaurant
Nieuwe restaurantmanager voor Wayback Burgers Breda

Sinds 7 september staat er een nieuwe kapitein in het vlaggenschip van Wayback Burgers in Breda; Roxanne Willemse. Met haar achtergrond in de keuken en het succesvol runnen van haar eigen bedrijf heeft ze alle tools in handen om het restaurant volledig eigen te maken en de groei van het restaurant i...

KHN Coronacrisis
KHN vreest extra coronamaatregelen in grote steden

Gisterenavond bereikte Koninklijke Horeca Nederland (KHN) het signaal dat er in enkele Nederlandse regio’s extra coronamaatregelen worden ingevoerd, die mogelijk ook voor de horeca zullen gelden. Via verschillende bronnen heeft KHN vernomen dat een verplichte horecasluiting om 24:00 voor een a...

Nice 'n Easy
De verschillen tussen TGT en THT

De NVWA controleert of bedrijven die zich met eten bezig houden zich aan de wetten en regels houden. Op de website van dit overheidsorgaan legt de NVWA de verschillen uit tussen ‘ten minste houdbaar tot’ en ‘te gebruiken tot.’ In de meeste gevallen stelt de fabrikant van h...

Achtergronden Fastservice
5000 gratis patatjes voor jonge aardappelkenners

Medio september vindt de jaarlijkse aardappeloogst plaats, aldus het perfecte moment om stil te staan bij het verse product van Bram Ladage. Ter ere van de aardappeloogst, deelt de Rotterdamse patatkoning vanaf vandaag maar liefst 5000 patatjes uit aan jonge patatliefhebbers. Dit gebeurt echter niet...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: