A'DAM Toren gaat open in voormalige Shelltoren

8 april 2016 |
A'DAM Toren gaat open in voormalige Shelltoren<

Amsterdam is een nieuw icoon rijker. Medio lente opent de A’DAM Toren – de voormalige Shelltoren – zijn deuren. A’DAM telt 22 verdiepingen met maar
liefst 9 horeca-outlets waaronder een observatiedek, een nachtclub, een ronddraaiend restaurant, een hotel en diverse bars. A’DAM is 24 uur per dag geopend voor horecaliefhebbers en muziekpioniers. Bierbrouwer Heineken is de komende 10 jaar de brandpartner van A’DAM en zal naast het leveren van haar bieren ook verschillende merkactiviteiten met de ondernemers ontplooien.

Unieke bar
Heineken en A’DAM werken sinds het begin al actief samen aan de profilering en invulling van de unieke horecaconcepten. Zo denkt Heineken mee over het interieur, passende productkeuzes, de gewenste uitstraling, gezamenlijke events en een effectief marketingbeleid. Eén van de projecten waar beide partijen trots op zijn, is de realisatie van een unieke bar in de stijl van Heineken® op het dak van LOOKOUT, met een adembenemend 360° panoramazicht over Amsterdam. Daarnaast kunnen bezoekers kiezen voor een exclusief combinatieticket met toegang tot A’DAM LOOKOUT en de Heineken Experience. Bezoekers worden hierbij op een rondvaartboot mét DJ van de ene naar de andere locatie gebracht en krijgen een exclusieve A’DAMxHeineken opener.

Geert Minnart, Directeur Horeca HEINEKEN Nederland over de samenwerking:
“Heineken, wiens oorsprong in Amsterdam ligt, staat voor ondernemerschap en aandacht voor kwaliteit. Bovendien gaan we al meer dan 150 jaar samenwerkingen aan met innovatieve ondernemers en unieke projecten. En dat is A’DAM bij uitstek. Het is meer dan een horecagelegenheid; A’DAM is een way of living. De kracht van grondleggers Sander Groet, Duncan Stutterheim, Hans Brouwer en Eric-Jan de Rooij om compleet nieuwe concepten te kunnen neerzetten, zal dit bijzondere project tot een succes maken. We zijn dan ook trots hier aan bij te mogen dragen.”

Brandpartner
“Heineken is onlosmakelijk met Amsterdam verbonden en staat voor kwaliteit en innovatie. De "Open Your World” campagne van Heineken past ook perfect bij het gedachtegoed van A’DAM. A’DAM opent een nieuwe wereld waar muziek en creativiteit samenkomen. Een wereld die verrast, inspireert en daarmee Amsterdam weer een beetje leuker maakt. Voor ons was het dan ook een logische keuze om voor Heineken als brandpartner te kiezen”, aldus Sander Groet, partner van A’DAM Toren.

Vanaf mei 2016 opent A’DAM de deuren voor publiek.

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: ben jij al 'coronaproof' ingericht?

Na een verplichte sluiting van 10 weken mag de horeca aanstaande maandag dan eindelijk weer open. Terrasstoelen worden uit het plastic gehaald, tapsystemen worden schoongemaakt en alle reserveringen worden keurig in tabellen opgenomen. De horeca is klaar voor een herstart. Hoewel de mogelijkheden...

Columns
Column Monique van Gevelt: het nieuwe abnormaal

Voor velen van ons is het drukker dan ooit. Dat wil trouwens niet zeggen dat we geld verdienen. Nee, deze crisis is een financieel drama. We zien de reserves verdampen en staren naar de bodem van onze schatkist. En nu onze voordeur op een kier staat voor onze gasten, zijn we er nog lang niet. Hoe de...

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Koffie & thee Utrecht
30ml Coffee & Food maakt een feestje van de heropening op 1 juni

De afgelopen maanden was het rustig in de ‘huiskamers’ van 30ml. Alle vestigingen waren open voor TO GO, maar de gezelligheid die de zaken normaliter zo typeert hebben de medewerkers echt gemist. Gelukkig openen ook zij vanaf 1 juni om 12:00 uur weer de deuren voor het nuttigen ter plaat...

Economie Coronacrisis
Horeca al in eerste kwartaal zeer zwaar getroffen door de crisis

De horeca is een van de zwaarst getroffen sectoren door de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. De omzet nam in het eerste kwartaal van 2020 met 14 procent af ten opzichte van het voorgaande kwartaal, meldt het CBS. Dit was de eerste omzetdaling in 7 jaar tijd. Het volume, de voor...

Bezorgen Vega
Supergewassen, eitwitvervangers en plantaardige melk over tien jaar normaal

Maaltijdplatform Deliveroo deed onderzoek* onder tech-minded Nederlanders van 18 jaar en ouder over de toekomst van voeding gedreven door techniek, zoals supergewassen, kweekvlees, 3D-geprint voedsel en persoonlijke voeding op basis van het eigen DNA. Zij blijken een sterke voorkeur te hebben voor &...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: