A'DAM Toren gaat open in voormalige Shelltoren

8 april 2016
A'DAM Toren gaat open in voormalige Shelltoren

Amsterdam is een nieuw icoon rijker. Medio lente opent de A’DAM Toren – de voormalige Shelltoren – zijn deuren. A’DAM telt 22 verdiepingen met maar
liefst 9 horeca-outlets waaronder een observatiedek, een nachtclub, een ronddraaiend restaurant, een hotel en diverse bars. A’DAM is 24 uur per dag geopend voor horecaliefhebbers en muziekpioniers. Bierbrouwer Heineken is de komende 10 jaar de brandpartner van A’DAM en zal naast het leveren van haar bieren ook verschillende merkactiviteiten met de ondernemers ontplooien.

*Unieke bar*
Heineken en A’DAM werken sinds het begin al actief samen aan de profilering en invulling van de unieke horecaconcepten. Zo denkt Heineken mee over het interieur, passende productkeuzes, de gewenste uitstraling, gezamenlijke events en een effectief marketingbeleid. Eén van de projecten waar beide partijen trots op zijn, is de realisatie van een unieke bar in de stijl van Heineken® op het dak van LOOKOUT, met een adembenemend 360° panoramazicht over Amsterdam. Daarnaast kunnen bezoekers kiezen voor een exclusief combinatieticket met toegang tot A’DAM LOOKOUT en de Heineken Experience. Bezoekers worden hierbij op een rondvaartboot mét DJ van de ene naar de andere locatie gebracht en krijgen een exclusieve A’DAMxHeineken opener.

*Geert Minnart, Directeur Horeca HEINEKEN Nederland over de samenwerking:*
“Heineken, wiens oorsprong in Amsterdam ligt, staat voor ondernemerschap en aandacht voor kwaliteit. Bovendien gaan we al meer dan 150 jaar samenwerkingen aan met innovatieve ondernemers en unieke projecten. En dat is A’DAM bij uitstek. Het is meer dan een horecagelegenheid; A’DAM is een way of living. De kracht van grondleggers Sander Groet, Duncan Stutterheim, Hans Brouwer en Eric-Jan de Rooij om compleet nieuwe concepten te kunnen neerzetten, zal dit bijzondere project tot een succes maken. We zijn dan ook trots hier aan bij te mogen dragen.”

*Brandpartner*
“Heineken is onlosmakelijk met Amsterdam verbonden en staat voor kwaliteit en innovatie. De "Open Your World” campagne van Heineken past ook perfect bij het gedachtegoed van A’DAM. A’DAM opent een nieuwe wereld waar muziek en creativiteit samenkomen. Een wereld die verrast, inspireert en daarmee Amsterdam weer een beetje leuker maakt. Voor ons was het dan ook een logische keuze om voor Heineken als brandpartner te kiezen”, aldus Sander Groet, partner van A’DAM Toren.

Vanaf mei 2016 opent A’DAM de deuren voor publiek.

~Thijs Jacobs~

Overig nieuws