A'DAM Toren gaat open in voormalige Shelltoren

8 april 2016 |
A'DAM Toren gaat open in voormalige Shelltoren<

Amsterdam is een nieuw icoon rijker. Medio lente opent de A’DAM Toren – de voormalige Shelltoren – zijn deuren. A’DAM telt 22 verdiepingen met maar
liefst 9 horeca-outlets waaronder een observatiedek, een nachtclub, een ronddraaiend restaurant, een hotel en diverse bars. A’DAM is 24 uur per dag geopend voor horecaliefhebbers en muziekpioniers. Bierbrouwer Heineken is de komende 10 jaar de brandpartner van A’DAM en zal naast het leveren van haar bieren ook verschillende merkactiviteiten met de ondernemers ontplooien.

Unieke bar
Heineken en A’DAM werken sinds het begin al actief samen aan de profilering en invulling van de unieke horecaconcepten. Zo denkt Heineken mee over het interieur, passende productkeuzes, de gewenste uitstraling, gezamenlijke events en een effectief marketingbeleid. Eén van de projecten waar beide partijen trots op zijn, is de realisatie van een unieke bar in de stijl van Heineken® op het dak van LOOKOUT, met een adembenemend 360° panoramazicht over Amsterdam. Daarnaast kunnen bezoekers kiezen voor een exclusief combinatieticket met toegang tot A’DAM LOOKOUT en de Heineken Experience. Bezoekers worden hierbij op een rondvaartboot mét DJ van de ene naar de andere locatie gebracht en krijgen een exclusieve A’DAMxHeineken opener.

Geert Minnart, Directeur Horeca HEINEKEN Nederland over de samenwerking:
“Heineken, wiens oorsprong in Amsterdam ligt, staat voor ondernemerschap en aandacht voor kwaliteit. Bovendien gaan we al meer dan 150 jaar samenwerkingen aan met innovatieve ondernemers en unieke projecten. En dat is A’DAM bij uitstek. Het is meer dan een horecagelegenheid; A’DAM is een way of living. De kracht van grondleggers Sander Groet, Duncan Stutterheim, Hans Brouwer en Eric-Jan de Rooij om compleet nieuwe concepten te kunnen neerzetten, zal dit bijzondere project tot een succes maken. We zijn dan ook trots hier aan bij te mogen dragen.”

Brandpartner
“Heineken is onlosmakelijk met Amsterdam verbonden en staat voor kwaliteit en innovatie. De "Open Your World” campagne van Heineken past ook perfect bij het gedachtegoed van A’DAM. A’DAM opent een nieuwe wereld waar muziek en creativiteit samenkomen. Een wereld die verrast, inspireert en daarmee Amsterdam weer een beetje leuker maakt. Voor ons was het dan ook een logische keuze om voor Heineken als brandpartner te kiezen”, aldus Sander Groet, partner van A’DAM Toren.

Vanaf mei 2016 opent A’DAM de deuren voor publiek.

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Video
Op reportage: Eetcafé De Poort

Net buiten het centrum van Utrecht staat het gezellige eetcafé De Poort. Iedereen die in Utrecht woont kent dit café en komen er ook regelmatig. De Poort zorgt voor een uniek huiskamergevoel waar je kan uitrusten, bijkletsen en lekker eten en drinken. "Onze naam komt doordat ...

Video
Op Reportage: Brownies&downieS Harderwijk

Brownies&downieS... Een concept waar Pernilla Spijker uit Ermelo wel blij van werd. “Ik studeerde commerciële economie aan Windesheim in Zwolle. Ik had geen idee wat ik na de studie wilde doen. Een kantoorbaan is niks voor mij maar ik wilde graag iets voor mijzelf beginnen", aldu...

Video
Op Reportage: Panino di Pino

Simone Prestifilippo is samen met haar man Michael eigenaar van de lunchroom Panino di Pino. Panino di pino is een lunchroom waar de moderne Italiaanse sfeer samen met de heerlijke broodjes, Pasta’s en sorbetijs in het centraal staat. Panino di Pino is opgericht door de schoonvader van Sim...

Personalia Fastservice
Domino's krijgt Nederlandse CEO voor Europa

Domino's Pizza Enterprises Limited (ASX: DMP), moederorganisatie van Domino’s pizza Nederland publiceerde deze week haar halfjaarcijfers. In Europa realiseerde Domino’s een sterke omzetgroei van +9,4% tot €382,8m (+5,0% SSS) en een EBITDA €29,4m (+15,6%). Daarnaast opende D...

Video
Op Reportage: Het nieuwe Olivier

Brasserie Olivier in Bilthoven is met haar 37 jaar een van de oudste eetgelegenheden in het dorp. Sinds een half jaar is Olivier verhuisd naar een nieuwe locatie. En daar horen veranderingen bij. Eigenaresse Myrna Janssen vertelt trots haar verhaal. ‘’We zijn verhuisd naar de meest ce...

Bezorgen Achtergronden
Brabanders eten vooral kip met carnaval 

Brabantse carnavalsvierders eten graag kip. Dat blijkt uit cijfers van maaltijdplatform Deliveroo. Op basis van data van de carnavalsdagen afgelopen jaren bekeek het bedrijf waar zij tijdens carnaval een piek in bestellingen kunnen verwachten, en waar de feestgangers per stad het meest zin in hebben...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: