U heeft gezocht op : loyaliteit

29 december 2020 Ondernemen Longread Digitaal Ondernemen
De voordelen van loyaliteitsprogramma's 

Loyaliteitsprogramma's zijn van alle tijden. Van het plakje worst bij de slager tot de zegeltjes bij de supermarkt en het sparen via de Starbucks-app voor gratis extra espressoshots in de Caffe Latte. Loyaliteitsprogramma lonen, ook in de horeca. In dit artikel lees je hoe en waarom. in 2017 ...

21 december 2020 Interview Digitaal Ondernemen
Lunchroomgast hecht waarde aan loyaltyprogramma

Meer dan 95 procent van je beslissingen worden in het onderbewustzijn genomen. De klant is dus al betrokken bij hetgeen je biedt, alleen je moet wel communiceren om deze betrokkenheid te stimuleren en onder de aandacht te blijven. Arjan Kok, CEO van Loyalty Makers, vertelt over succesvolle manieren ...

24 november 2020 Digitaal Ondernemen
Alles over digitaal ondernemen in je lunchzaak

De horeca is dicht. Dat betekent niet dat er niets gebeurt. Afhalen, bezorgen, pakketten samenstellen, online kookcursussen en bierproeverijn organiseren: De horeca staat verre van stil. Het digitale landschap geeft de horeca op dit moment de tools in handen om omzet te genereren. Nu fysiek conta ...

11 augustus 2020 Columns
Knibbel, knabbel, knuisje, wie knabbelt er aan jouw huisje?

Vol is vol, kopte de krant laatst. Het gaat over hoe vol de campings, bungalowparken en hotels wel niet zijn in eigen land. In maart was de annuleringenstroom niet bij te houden en deze zomer staat de telefoon roodgloeiend om een felbegeerd plekje onder onze eigen zon te bemachtigen. Tenminste als j ...

21 februari 2020 Fastservice
Domino's krijgt Nederlandse CEO voor Europa

Domino's Pizza Enterprises Limited (ASX: DMP), moederorganisatie van Domino’s pizza Nederland publiceerde deze week haar halfjaarcijfers. In Europa realiseerde Domino’s een sterke omzetgroei van +9,4% tot €382,8m (+5,0% SSS) en een EBITDA €29,4m (+15,6%). Daarnaast opende D ...

4 juli 2018 Fastservice
Julia’s en Bagels & Beans worden hoog gewaardeerd

Uit het GfK Formule Rapport 2018 blijkt dat Julia’s, Bagels & Beans, Spar en Hutten de best gewaardeerde Out of Home Formules zijn. Deze formules worden elk in hun eigen segment Fastservice, Coffee & Lunch, On the Move en At Work als beste gewaardeerd door hun eigen gasten. In totaal z ...

3 juni 2018 Achtergronden F&B Longread
Een sterk F&B-concept vertelt een sterk verhaal

Enthousiaste gasten, een solide concurrentiepositie, groeiende winstcijfers, trotse medewerkers en gratis publiciteit. Welke hotelier of ondernemer wil dit niet? De sleutel tot blijvend succes in de huidige verdringingsmarkt is anders durven te zijn met een authentiek en niet te kopiëren busine ...

19 december 2017 Achtergronden
Betaalinnovaties voor de horeca

Gasten grijpen nieuwe betaalmogelijkheden grif aan, zo blijkt uit de laatste cijfers over contactloos betalen: meer dan de helft van alle pintransacties in de horeca is contactloos. Dat belooft wat als betalen via de app doorbreekt. Wat kan er allemaal met smartphone en tablet? DOWNLOAD GRATIS DE ...

28 juli 2017 Columns
Robots in de keuken: zo groeien Nederlandse restaurateurs nog sneller

Nederland eet steeds meer buiten de deur. Restaurateurs die daarvan willen profiteren, spelen in op de vraag naar ‘affordable luxury’. En denken goed na over innovatieve manieren om hun aanbod sneller, overzichtelijker, goedkoper én aantrekkelijker te ontsluiten. Het consumente ...

22 november 2016
Hutten uitgeroepen tot beste bedrijfscateraar

Hutten is door Foodstep uitgeroepen tot beste bedrijfscateraar in het Nationaal Catering Onderzoek. De dienstverlening van Hutten krijgt van de gasten een gemiddelde waardering van 7,8. Aan het Nationaal Catering Onderzoek 2016-2017 van Foodstep werkten ruim 12.500 consumenten mee. Hutten beschik ...

31 mei 2016
Robèr Willemsen is nieuwe voorzitter KHN

De Ledenraad van Koninklijke Horeca Nederland (KHN) heeft per vandaag horecaondernemer Robèr Willemsen gekozen tot nieuwe landelijk voorzitter van de vereniging. Hij volgt hotelier Toon Naber op die de maximale zittingsduur als voorzitter heeft bereikt. De Ledenraad is het hoogste orgaan van de ve ...

28 april 2016
Starbucks boekt meer omzet en winst

Starbucks heeft zijn omzet in het tweede kwartaal van zijn gebroken boekjaar zien toenemen tot bijna vijf miljard dollar. Dat is een groei van negen procent ten opzichte van vorig jaar. China Ook de winst van de koffieketen steeg, van ruim 495 naar 575 miljoen dollar. Vooral in China groeide S ...

18 maart 2016
Nederland waterland

Hoewel ik me realiseer dat deze column me een ijskoude douche oplevert, wil ik mij toch nog een keer mengen in de waterdiscussie. Wat is er toch aan de hand in de Nederlandse horeca? Als gast krijg ik zonder blikken of blozen een fles water op tafel voor de prijs van een goede fles wijn, maar als i ...

29 februari 2016
Rabobank: horeca verliest grip op consument

Of het nu Albert Heijn is via de Restaurantactie of Jumbo die La Place inlijft, foodretailers kloppen steeds nadrukkelijker op de deur van de foodservicemarkt. Big data zet de markt op zijn kop. Rabobank voorspelt dat branchevreemde partijen de foodservice zullen betreden. Over 10 tot 15 jaar ...

25 februari 2016
Starbucks vernieuwt loyaliteitsprogramma

Starbucks gaat in april van start met een nieuwe opzet van zijn loyaliteitsprogramma. Een aantal aanpassingen moeten er voor zorgen dat het programma makkelijker in gebruik wordt. 11 miljoen gebruikers Het huidige model is met elf miljoen actieve gebruikers één van de grootste loyaliteitsprog ...

29 juli 2015
550.000 leden voor La Place Extra's

Foodketen La Place is erg populair. Dit blijkt uit de maar liefst 550.000 mensen die zich hebben aangemeld voor het loyaltyprogramma van deze keten. Dit, terwijl begin dit jaar retailexpert Rupert Parker Brady zijn zorgen over de keten uitte. Kaart en app Binnen een jaar na de lancering van La ...

26 juni 2015
Bagels & Beans heeft beste formule

Keten Bagels & Beans ontving gisteren opnieuw de GfK Out of Home Award in de categorie shopperhoreca. Ruim 8.000 consumentenbeoordelingen wezen Bagels & Beans aan als ideale gelegenheid voor een ontspannen en smaakvolle beleving. Hiermee liet de keten mede-genomineerde Ikea en Doppio Espresso acht ...

30 juni 2014
Awards voor fastservice formules

BP, Plaza Food for All, Douwe Egberts Café, Hutten en Toverland winnen de GfK Out of Home Formule Awards in respectievelijk de categorieën 'On the Move', 'Fastservice', 'Shopper', 'Catering' en 'Leisure'. De GfK Out of Home Formule Awards zijn prijzen voor organisaties die zowel op beleving & ga ...

16 april 2014
Horecamedewerkers verdienen weinig

Het gemiddeld bruto uurloon voor horecamedewerkers bleef in 2013 ongeveer gelijk en kwam uit op €10,40. Het loon daalde vorig jaar met €0,10 (-1%). Vergeleken met andere werknemers, verdienen horecamedewerkers fors minder. Dat blijkt uit de derde Loonwijzer/Monsterboard Wage Index, een rapport ...

2 april 2014
Succesvol crowdfunding platform horeca

Slechts 3 maanden na de officiële lancering van het eerste horeca crowdfunding platform, is ruim 250.000 euro gefund. Horeca Crowdfunding Nederland lanceerde het platform omdat de kredietverstrekking vanuit banken en brouwerijen naar eigen zeggen was opgedroogd. ''Professionele ondernemers moeten ...

5 april 2013
Gast wil niet betalen voor kraanwater

De horeca ligt onder vuur. Gasten vinden dat ze teveel voor kraanwater betalen. Zelfs de politiek bemoeit zich ermee. Maar ondernemers zijn toch vrij om hun prijsbeleid te bepalen? Hoe eerlijk vinden gasten het eigenlijk om voor kraanwater te moeten betalen? Wat is men bereid te betalen? Hotelsch ...

19 januari 2012
Subway onderneemt ook sociaal

Met de opening van haar tweede vestiging van Subway in Valkenburg laat onderneemster Henny van Veen zien dat commercieel én sociaal ondernemen prima samengaan. De beide vestigingen waar Henny leiding aan geeft, in Landgraaf en straks ook in Valkenburg, bieden vooral werkgelegenheid aan mensen met ...

15 november 2010
Inspiratie te over op Equip’Hôtel 2010

Een foto zegt meer dan duizend woorden. Daarom een fotoverslag van de tweede beursdag van Equip’Hôtel 2010. De deuren werden al vroeg platgelopen. De ondertitel van deze beursgang was ‘boost your ideas!’ Dat moge deze foto’s hopelijk duidelijk maken. Nieuwe inrichtingsconcepten, lezingen ov ...

6 november 2010
Waarmaken is dé trend voor 2011

Het jaar 2011 gaat over waarmaken! Het is een alom aanwezig gevoel en een gevolg van alle ontwikkelingen binnen de maatschappij en de horeca. Enerzijds raakt de gast steeds beter op de hoogte van producten, ingrediënten, gerechten en bereidingswijzen. Anderzijds raakt men steeds verder verstrikt in ...

25 mei 2010
Op safari met Deli XL

Foodservice-groothandel Deli XL introduceerde in 2009 haar loyaliteits-programma Safari, waarmee klanten kans maakten op een safari en vele andere prijzen. Recent lanceerde de totaalleverancier voor horeca, catering en zorg de opvolger van dit programma. Onder dezelfde naam, maar een andere opzet en ...

Laad meer resultaten

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: