Je hebt gezocht op: loyaliteit

HEMA populairst voor koffie en lunch
9 april 2024Nieuws

HEMA populairst voor koffie en lunch

HEMA is de populairste keten voor koffie en lunch in Nederland. Nederlanders halen ruim een kwart (27 procet) van de bestellingen af bij koffie- en lu...

1,1 miljard euro besteed bij koffie- en lunchketens
4 januari 2024Nieuws

1,1 miljard euro besteed bij koffie- en lunchketens

Nederlanders besteedden het afgelopen jaar 1,1 miljard euro bij koffie- en lunchketens in Nederland. De gemiddelde besteding per bezoek is 15 euro. Ne...

Themamaand Rendement: Verhoog het rendement van thuisbezorgen
14 december 2023Nieuws

Themamaand Rendement: Verhoog het rendement van thuisbezorgen

Horecaondernemers ervaren de marges die zij moeten afstaan aan de bezorgplatforms als een uitdaging. Daarom zocht de redactie van deze vaksite uit hoe...

Themamaand Rendement: Hoe verhoog ik het rendement van mijn lunchroom in de winter?
5 december 2023Nieuws

Themamaand Rendement: Hoe verhoog ik het rendement van mijn lunchroom in de winter?

Met lagere temperaturen en de vroeg invallende duisternis brengt de winter voor horecaondernemers meer uitdagingen met zich mee dan warme zomeravonden...

Themamaand Bier: Met bierpairing de smaakbeleving versterken en de omzet verhogen
14 september 2023Nieuws

Themamaand Bier: Met bierpairing de smaakbeleving versterken en de omzet verhogen

Bierpairing is een trend die steeds populairder wordt in horecagelegenheden over de hele wereld. Het combineren van bier met de gerechten die op het m...

Starten en groeien in de horeca: De crúciale rol van lunchroompersoneel
22 juni 2023Nieuws

Starten en groeien in de horeca: De crúciale rol van lunchroompersoneel

Het avontuur van het starten en laten groeien van een horecaonderneming is spannend en zit vol uitdagingen. Eén van de belangrijkste sleutels t...

Column Bart van der Schoot: Pompen of verzuipen…
15 mei 2023Nieuws

Column Bart van der Schoot: Pompen of verzuipen…

Met de stijgende kosten ontstaat er in een razendsnel tempo een soort van squeeze in je bedrijf. Nog net bekomen van alle coronaperikelen en de volgen...

Column Lucas Vermeulen: De bakker zonder klanten, enkel fans
5 april 2023Nieuws

Column Lucas Vermeulen: De bakker zonder klanten, enkel fans

Iedere ondernemer probeert zijn klanten of gasten op een manier aan zich te binden. Het is namelijk erg fijn als ze vaker terugkomen en daar zijn dive...

Chocolademoussedag: Een zoete (veganistische) traktatie voor de horecagast
23 maart 2023Nieuws

Chocolademoussedag: Een zoete (veganistische) traktatie voor de horecagast

Als horecaondernemer is het belangrijk om op de hoogte te zijn van de nieuwste trends en ontwikkelingen in de voedingsindustrie. Een geliefd dessert i...

Themamaand Betalen: Wat voor kassasystemen zijn er voor lunchrooms?
21 maart 2023Nieuws

Themamaand Betalen: Wat voor kassasystemen zijn er voor lunchrooms?

Kassasystemen voor de horeca bieden tegenwoordig veel meer dan alleen het bijhouden van bestellingen. Softwaretoepassingen kunnen het de uitbater en h...

Exclusief interview Marijke Vuik, nieuwe voorzitter KHN: "Zichtbaar zijn en verbinding maken"
17 maart 2023Nieuws

Exclusief interview Marijke Vuik, nieuwe voorzitter KHN: "Zichtbaar zijn en verbinding maken"

De Delfste horecaondernemer Marijke Vuik volgde afgelopen 7 maart Robèr Willemsen officieel op als voorzitter van Koninklijke Horeca Nederland....

Lunchroompanel: Heb jij een loyaliteitsprogramma?
8 maart 2023Nieuws

Lunchroompanel: Heb jij een loyaliteitsprogramma?

In de rubriek ‘Het Lunchroompanel’ worden actuele ondernemersvraagstukken beantwoord door ondernemers in horecadagzaken uit het hele land....

Nominaties GfK Out of Home Formulerapport 2022 in segment Coffee & Lunch bekend
28 oktober 2022Nieuws

Nominaties GfK Out of Home Formulerapport 2022 in segment Coffee & Lunch bekend

De verschillende kanshebbers voor de titel ‘Winnaar van het GfK Formule Rapport Out of Home’ binnen het segment Coffee & Lunch zijn be...

Dynamic pricing in de horeca
16 juni 2022Nieuws

Dynamic pricing in de horeca

Omarmen doet de horeca het nog niet. Maar ‘dynamic pricing’ kan een oplossing zijn om een hoger rendement te behalen. De prijzen laten afh...

Broodzaak lanceert een koffie to-go abonnement in Nederland
7 juni 2022Nieuws

Broodzaak lanceert een koffie to-go abonnement in Nederland

HMSHost Nederland, marktleider in de food- en hospitality branche voor reizigers onderweg, lanceert vanaf vandaag het Koppie Koppie koffie abonnement...

Loyaliteitsprogramma's in de horeca. Wat loont?
14 maart 2022Nieuws

Loyaliteitsprogramma's in de horeca. Wat loont?

Loyaliteitsprogramma’s lonen. Een frequente bezoeker wordt gast en een frequente gast wordt ambassadeur. In dit artikel zetten we succesvolle lo...

In maart lees je alles over innovatie in de horeca
1 maart 2022Nieuws

In maart lees je alles over innovatie in de horeca

De horeca is weer volledig open. Volle terrassen, lachende gasten, stomende koffiemachines en stromenden tapkranen vormen weer het beeld van de branch...

'Meer digitale flexibiliteit is gewenst in de horeca, ook na corona'
31 januari 2022Nieuws

'Meer digitale flexibiliteit is gewenst in de horeca, ook na corona'

Het laten thuisbezorgen en zelf afhalen van eten bij de horeca heeft een enorme vlucht genomen sinds de coronapandemie en de daarmee gepaarde lockdown...

Horecaondernemers sturen open brief aan Utrechtse burgemeester
14 januari 2022Nieuws

Horecaondernemers sturen open brief aan Utrechtse burgemeester

Beste Sharon, Vandaag is opnieuw een dag dat er, vooruitlopend op de persconferentie van het Kabinet, allerhande ideetjes in de media worden &lsquo...

''Ik zie een versnelling van de digitalisering in de horeca''
9 juli 2021Nieuws

''Ik zie een versnelling van de digitalisering in de horeca''

In de rubriek Mens, Bedrijf & Visie portretteert de redactie van Lunchroom vooraanstaande personen in en rondom de horecabranche. De coronacr...

Sligro breidt Slim Ondernemen nog verder uit
28 juni 2021Nieuws

Sligro breidt Slim Ondernemen nog verder uit

Sinds medio 2020 helpt Sligro met ‘Slim Ondernemen’ klanten om meer uit hun zaak te halen. Hierbij gaat het om oplossingen op een breder v...

De voordelen van loyaliteitsprogramma's 
29 december 2020Nieuws

De voordelen van loyaliteitsprogramma's 

Loyaliteitsprogramma's zijn van alle tijden. Van het plakje worst bij de slager tot de zegeltjes bij de supermarkt en het sparen via de Starbucks-...

Lunchroomgast hecht waarde aan loyaltyprogramma
21 december 2020Nieuws

Lunchroomgast hecht waarde aan loyaltyprogramma

Meer dan 95 procent van je beslissingen worden in het onderbewustzijn genomen. De klant is dus al betrokken bij hetgeen je biedt, alleen je moet wel c...

Alles over digitaal ondernemen in je lunchzaak
24 november 2020Nieuws

Alles over digitaal ondernemen in je lunchzaak

De horeca is dicht. Dat betekent niet dat er niets gebeurt. Afhalen, bezorgen, pakketten samenstellen, online kookcursussen en bierproeverijn organise...

Knibbel, knabbel, knuisje, wie knabbelt er aan jouw huisje?
11 augustus 2020Nieuws

Knibbel, knabbel, knuisje, wie knabbelt er aan jouw huisje?

Vol is vol, kopte de krant laatst. Het gaat over hoe vol de campings, bungalowparken en hotels wel niet zijn in eigen land. In maart was de annulering...

Domino's krijgt Nederlandse CEO voor Europa
21 februari 2020Nieuws

Domino's krijgt Nederlandse CEO voor Europa

Domino's Pizza Enterprises Limited (ASX: DMP), moederorganisatie van Domino’s pizza Nederland publiceerde deze week haar halfjaarcijfers. In...

Julia’s en Bagels & Beans worden hoog gewaardeerd
4 juli 2018Nieuws

Julia’s en Bagels & Beans worden hoog gewaardeerd

Uit het GfK Formule Rapport 2018 blijkt dat Julia’s, Bagels & Beans, Spar en Hutten de best gewaardeerde Out of Home Formules zijn. Deze for...

Een sterk F&B-concept vertelt een sterk verhaal
3 juni 2018Nieuws

Een sterk F&B-concept vertelt een sterk verhaal

Enthousiaste gasten, een solide concurrentiepositie, groeiende winstcijfers, trotse medewerkers en gratis publiciteit. Welke hotelier of ondernemer wi...

Betaalinnovaties voor de horeca
19 december 2017Nieuws

Betaalinnovaties voor de horeca

Gasten grijpen nieuwe betaalmogelijkheden grif aan, zo blijkt uit de laatste cijfers over contactloos betalen: meer dan de helft van alle pintransacti...

Robots in de keuken: zo groeien Nederlandse restaurateurs nog sneller
28 juli 2017Nieuws

Robots in de keuken: zo groeien Nederlandse restaurateurs nog sneller

Nederland eet steeds meer buiten de deur. Restaurateurs die daarvan willen profiteren, spelen in op de vraag naar ‘affordable luxury’. En...

Hutten uitgeroepen tot beste bedrijfscateraar
22 november 2016Nieuws

Hutten uitgeroepen tot beste bedrijfscateraar

Hutten is door Foodstep uitgeroepen tot beste bedrijfscateraar in het Nationaal Catering Onderzoek. De dienstverlening van Hutten krijgt van de gasten...

Robèr Willemsen is nieuwe voorzitter KHN
31 mei 2016Nieuws

Robèr Willemsen is nieuwe voorzitter KHN

De Ledenraad van Koninklijke Horeca Nederland (KHN) heeft per vandaag horecaondernemer Robèr Willemsen gekozen tot nieuwe landelijk voorzitter van d...

Starbucks boekt meer omzet en winst
28 april 2016Nieuws

Starbucks boekt meer omzet en winst

Starbucks heeft zijn omzet in het tweede kwartaal van zijn gebroken boekjaar zien toenemen tot bijna vijf miljard dollar. Dat is een groei van negen...

Nederland waterland
18 maart 2016Nieuws

Nederland waterland

Hoewel ik me realiseer dat deze column me een ijskoude douche oplevert, wil ik mij toch nog een keer mengen in de waterdiscussie. Wat is er toch aan...

Rabobank: horeca verliest grip op consument
29 februari 2016Nieuws

Rabobank: horeca verliest grip op consument

Of het nu Albert Heijn is via de Restaurantactie of Jumbo die La Place inlijft, foodretailers kloppen steeds nadrukkelijker op de deur van de foodse...

Starbucks vernieuwt loyaliteitsprogramma
25 februari 2016Nieuws

Starbucks vernieuwt loyaliteitsprogramma

Starbucks gaat in april van start met een nieuwe opzet van zijn loyaliteitsprogramma. Een aantal aanpassingen moeten er voor zorgen dat het programma...

550.000 leden voor La Place Extra's
29 juli 2015Nieuws

550.000 leden voor La Place Extra's

Foodketen La Place is erg populair. Dit blijkt uit de maar liefst 550.000 mensen die zich hebben aangemeld voor het loyaltyprogramma van deze keten. D...

Bagels & Beans heeft beste formule
26 juni 2015Nieuws

Bagels & Beans heeft beste formule

Keten Bagels & Beans ontving gisteren opnieuw de GfK Out of Home Award in de categorie shopperhoreca. Ruim 8.000 consumentenbeoordelingen wezen Bagel...

Awards voor fastservice formules
30 juni 2014Nieuws

Awards voor fastservice formules

BP, Plaza Food for All, Douwe Egberts Café, Hutten en Toverland winnen de GfK Out of Home Formule Awards in respectievelijk de categorieën 'On the M...

Horecamedewerkers verdienen weinig
16 april 2014Nieuws

Horecamedewerkers verdienen weinig

Het gemiddeld bruto uurloon voor horecamedewerkers bleef in 2013 ongeveer gelijk en kwam uit op €10,40. Het loon daalde vorig jaar met €0,10 (-1%)....