Zo kwam Anne&Max door de afgelopen periode heen

30 juni 2020 | Thijs Jacobs

Wobbe van Zoelen, eigenaar en oprichter van de bekende lunch- en koffieketen Anne&Max, vertelt over de afgelopen periode, die voor de horeca onwerkelijk was:
"Door simpelweg te kijken naar wat we wél konden leveren in de Covid-19 periode waren we in staat om ons businessmodel deels aan te passen, te verbeteren en potentiele omzet voor onze franchisenemers toe te voegen."

"Nadat je bekomen bent van de onwerkelijke schrik heb je twee keuzes, bij de pakken neer gaan zitten of je energie bij elkaar rapen en het beste ervan maken. Bij ons was de keuze snel gemaakt; schouders eronder en gaan! Naar mijn inzicht is het beste van de afgelopen periode dat de tijdelijke focus heel helder en relatief simpel was; Hoe kunnen we onder de huidige omstandigheden toch nog omzet blijven behalen, waarbij elke euro meegenomen is? De oplossingen dienden typisch Anne&Max te zijn, direct bij te dragen aan de omzet (van de franchisenemer), makkelijk implementeerbaar, aan te sluiten op onze normen en waarden en bij te dragen aan onze lange termijnstrategie."

Webshop kwam op tijd

"Achteraf (achteraf is het meestal eenvoudig) bleek de keuze makkelijk. Al jaren vroegen onze gasten om ontbijtjes voor thuis, een High tea op locatie of een lunch voor een speciale gelegenheid. Daarnaast was het voor Anne&Max een lang gekoesterde wens om ‘een online webshop’ toe te voegen aan ons concept. De mooie producten, maar dan thuis (bezorgd) en online te bestellen om op een gewenst tijdstip af te halen."

"De absolute favoriete producten van onze gasten zijn (naast onze club sandwich) de ontbijt- lunch- en High tea planken. Hierbij ontwikkelden wij verschillende boxen waarin we deze producten mooi konden presenteren en zo de Anne&Max beleving die wij nu niet konden geven in onze vestigingen, nu ook thuis ervaren kon worden ervaren. Dit bleek een geweldig succes en zo ontstond in korte tijd een nieuwe productgroep en onderdeel van ons bedrijf; de Anne&Max boxen. Niet alleen worden de boxen nu besteld om te bezorgen, maar ook worden ze afgehaald en worden ze zelfs besteld door bedrijven."

"Een idee ontwikkelen is stap één, deze uitvoerbaar maken is een tweede. Door de expertise in te zetten van een aantal van onze samenwerkingspartners hebben wij onze droom laten uitkomen. Zonder website geen webshop, de mannen van Duet hebben ervoor gezorgd dat website gebruiksvriendelijk en uniek is geworden en dat de routing duidelijk is voor onze bezoekers."

"Zonder webshop geen online bestellingen, het platform Jamezz heeft ons de mogelijkheid geboden voor een platform waar onze gasten online bestellingen kunnen plaatsen. Zonder boxen geen bestellingen die wij kunnen vervoeren. HSB Haaften is onze leverancier in customized drukwerk en zo worden de bestellingen in de mooiste boxen naar de gast gebracht."

Ook na de Covid-19 crisis zal Anne&Max haar plannen voortzetten om verder te groeien met bijzondere producten, prachtige locaties en professionele franchisenemers

Misschien interessant voor onze lezers: Op dit moment is er een prachtige locatie beschikbaar in Den Haag. Kijk voor de mogelijkheden op www.annemax.nl/franchise/

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Opening
Amerikaanse franchiseketen Wayback Burgers gaat uitbreiden in Nederland

Sinds december 2018 is de Amerikaanse franchiseketen Wayback Burgers gevestigd in Nederland. Na ruim een jaar succesvol te hebben gedraaid, is Stefan Boers – Master Franchisehouder Nederland – klaar om de volgende stap te nemen in het realiseren van zijn ambitie; 10 nieuwe full service ...

Events
Horecava 2021 gaat hybride

Horecava verrijkt haar 65e editie, die plaatsvindt van 11 – 14 januari 2021 in RAI Amsterdam, met een online programma. Het evenement zal in aangepaste vorm face-2-face, volgens de COVID-19 richtlijnen, én virtueel live zijn. De vakbeurs, die foodservice professionals al jaren met elkaa...

Awards
Beachclub Lekker uit Vrouwenpolder Beste Paviljoen van 2020

Donderdag 30 juli werden de jaarlijkse prijzen voor het Beste Paviljoen en het Schoonste Strand van Nederland uitgereikt. De prijs voor het Schoonste Strand van Nederland ging naar Ameland. En voor het eerst mocht de jury zelfs een tien toekennen voor de schoonheid van dit strand. Friesland had met ...

Economie
McDonalds ziet omzet in 2019 verdriedubbelen

De omzet van McDonald’s bezorgservice McDelivery is in 2019 verdriedubbeld ten opzichte van 2018. Deze groei zet in 2020 verder door. Hiermee plukt McDonald’s de vruchten van haar strategie om in te spelen op de snelgroeiende bezorgmarkt. De uitrol van deze service is de afgelopen maa...

Bier
Opmerkelijk: aantal bierbrouwerijen in Nederland gestegen

Het aantal bierbrouwerijen in Nederland is opnieuw gestegen. Dit jaar kwamen er tot nu toe netto 13 brouwerijen bij. Opmerkelijke statistieken in deze tijd van corona. Volgens Bierista.nl is het hoogtepunt van de bierrevolutie bereikt. Vanaf nu zal het aantal bierbrouwerijen dalen, zo voorziet Alain...

Economie
UWV: vooral jongeren in de horeca doen beroep op TOFA

De afgelopen 5 weken konden flexwerkers, oproep- en uitzendkrachten met inkomstenverlies door corona een beroep doen op de Tijdelijke Overbruggingsregeling voor Flexibele Arbeidskrachten (TOFA). Ruim zeventig procent van de goedgekeurde aanvragen gaat naar werknemers tussen de 18 en 27 jaar. Veel va...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: