Zo kwam Anne&Max door de afgelopen periode heen

30 juni 2020 | Thijs Jacobs

Wobbe van Zoelen, eigenaar en oprichter van de bekende lunch- en koffieketen Anne&Max, vertelt over de afgelopen periode, die voor de horeca onwerkelijk was:
"Door simpelweg te kijken naar wat we wél konden leveren in de Covid-19 periode waren we in staat om ons businessmodel deels aan te passen, te verbeteren en potentiele omzet voor onze franchisenemers toe te voegen."

"Nadat je bekomen bent van de onwerkelijke schrik heb je twee keuzes, bij de pakken neer gaan zitten of je energie bij elkaar rapen en het beste ervan maken. Bij ons was de keuze snel gemaakt; schouders eronder en gaan! Naar mijn inzicht is het beste van de afgelopen periode dat de tijdelijke focus heel helder en relatief simpel was; Hoe kunnen we onder de huidige omstandigheden toch nog omzet blijven behalen, waarbij elke euro meegenomen is? De oplossingen dienden typisch Anne&Max te zijn, direct bij te dragen aan de omzet (van de franchisenemer), makkelijk implementeerbaar, aan te sluiten op onze normen en waarden en bij te dragen aan onze lange termijnstrategie."

Webshop kwam op tijd

"Achteraf (achteraf is het meestal eenvoudig) bleek de keuze makkelijk. Al jaren vroegen onze gasten om ontbijtjes voor thuis, een High tea op locatie of een lunch voor een speciale gelegenheid. Daarnaast was het voor Anne&Max een lang gekoesterde wens om ‘een online webshop’ toe te voegen aan ons concept. De mooie producten, maar dan thuis (bezorgd) en online te bestellen om op een gewenst tijdstip af te halen."

"De absolute favoriete producten van onze gasten zijn (naast onze club sandwich) de ontbijt- lunch- en High tea planken. Hierbij ontwikkelden wij verschillende boxen waarin we deze producten mooi konden presenteren en zo de Anne&Max beleving die wij nu niet konden geven in onze vestigingen, nu ook thuis ervaren kon worden ervaren. Dit bleek een geweldig succes en zo ontstond in korte tijd een nieuwe productgroep en onderdeel van ons bedrijf; de Anne&Max boxen. Niet alleen worden de boxen nu besteld om te bezorgen, maar ook worden ze afgehaald en worden ze zelfs besteld door bedrijven."

"Een idee ontwikkelen is stap één, deze uitvoerbaar maken is een tweede. Door de expertise in te zetten van een aantal van onze samenwerkingspartners hebben wij onze droom laten uitkomen. Zonder website geen webshop, de mannen van Duet hebben ervoor gezorgd dat website gebruiksvriendelijk en uniek is geworden en dat de routing duidelijk is voor onze bezoekers."

"Zonder webshop geen online bestellingen, het platform Jamezz heeft ons de mogelijkheid geboden voor een platform waar onze gasten online bestellingen kunnen plaatsen. Zonder boxen geen bestellingen die wij kunnen vervoeren. HSB Haaften is onze leverancier in customized drukwerk en zo worden de bestellingen in de mooiste boxen naar de gast gebracht."

Ook na de Covid-19 crisis zal Anne&Max haar plannen voortzetten om verder te groeien met bijzondere producten, prachtige locaties en professionele franchisenemers

Misschien interessant voor onze lezers: Op dit moment is er een prachtige locatie beschikbaar in Den Haag. Kijk voor de mogelijkheden op www.annemax.nl/franchise/

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Food
Utrechtse Lijnmarkt blijft in trek: ook speciaalzaak Strovaii opent haar deuren

De Utrechtse Lijnmarkt blijft onverminderd populair onder eigenaren van speciaalzaken. Medio maart opent traiteur en streekwinkel Strovaii haar deuren aan Lijnmarkt 27. Het is de zoveelste foodspeciaalzaak die een winkelruimte huurt in de straat. Utrechter Rob van de Bergh, kok en eigenaar van Strov ...

De horeca naar de stembus deel vijf; D66

Op 17 maart gaat Nederland naar de stembus voor de Tweede Kamerverkiezingen. In aanloop naar die verkiezingen analyseert de redactie van Lunchroom wat de grote politiek partijen voor ondernemend Nederland in hun verkiezingsprogramma hebben staan. Het zijn roerige tijden voor horecaondernemers. B ...

Corona
Ruim de helft van Nederland vindt dat terrassen weer open kunnen

Uit onderzoek van I&O Research - in opdracht van de NOS - blijkt dat zes op de tien Nederlanders vindt dat de terrassen weer open kunnen. I&O Research doet regelmatig onderzoek naar het draagvlak van de coronomaatregelen. Uit het onderzoek blijkt dat de steun voor de maatregelen steeds verde ...

Interview Longread Themamaand energie
Lunchroomondernemers besparen op energie en maken zich op voor een tijdperk na corona

Besparen op vaste lasten is onvermijdelijk in deze uitdagende tijden. Een van de terugkerende posten is energie. Wanneer je het energieverbruik kunt laten dalen in de lunchroom, dan is er een goede besparing mogelijk. Zeker nu, want je mag immers geen gasten ontvangen in je lunchroom, waardoor de ve ...

Horeca naar de stembus deel vier: de SP

Op 17 maart gaat Nederland naar de stembus voor de Tweede Kamerverkiezingen. In aanloop naar die verkiezingen analyseert de redactie van Lunchroom wat de grote politieke partijen voor ondernemend Nederland in hun verkiezingsprogramma hebben staan. Het zijn roerige tijden voor horecaondernemers. B ...

Financieel Horeca & Belasting
4 keer investeringsvoordeel voor uw lunchroom!

Waarschijnlijk kijkt u verbaasd op bij het lezen van de titel van dit artikel. In deze crisistijd investeren in mijn horecazaak, dat kan toch niet de bedoeling zijn? Toch kan het fiscaal voordelig kunnen zijn om uw investeringen niet uit te stellen. De Belastingdienst heeft namelijk de Baangerelatee ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: