World Sandwich Day-actie Subway Nederland levert 3.600 maaltijden op

8 november 2017 | Roy Spijker

Subway Restaurants organiseerde afgelopen vrijdag wereldwijd World Sandwich Day, zo ook in Nederland. Alleen die dag gold de aanbieding: een gratis Sub bij elk verkocht drankje. Van elke verkochte aanbieding doneerde Subway een deel van de opbrengst aan Voedselbanken Nederland. Dit leverde 3.600 maaltijden op. World Sandwich Day werd dit jaar gevierd in meer dan 60 landen.

Afgelopen vrijdag was het World Sandwich Day. In Subway restaurants in Nederland gold de aanbieding: een gratis Sub bij elk verkocht drankje. Per verkochte aanbieding doneerde Subway 10 cent aan Voedselbanken Nederland. Reza Parvin, eigenaar van enkele Subway vestigingen in Den Haag: “Door de aanbieding én het feit dat er een donatie aan de Voedselbank werd gegeven, waren onze gasten extra gemotiveerd om hier gebruik van te maken.” Marketing Manager Rodger Schoester en Joost Labadie van Subway Nederland overhandigden vandaag een cheque ter waarde van 3.600 maaltijden aan Caroline van der Graaf van Voedselbanken Nederland. Van der Graaf: “Een mooie eerste samenwerking die heeft geleid tot dit geweldige cadeau van Subway.”

Meer dan 13 miljoen maaltijden wereldwijd
Niet alleen in Nederland, maar in landen over de hele wereld organiseerde Subway deze actie. In meer dan 60 landen werd World Sandwich Day op deze manier gevierd. Van Hongkong, Australië tot Costa Rica; van Suriname, Honduras tot Zuid-Korea. Het is voor het eerst dat Subway Restaurants op dezelfde dag in al haar restaurants deze actie organiseerde. De totale opbrengst wereldwijd bestond uit 13,4 miljoen maaltijden  

Voedselbanken Nederland 
In Nederland leeft meer dan een miljoen mensen onder de armoedegrens. De voedselbanken helpen de armsten door ze tijdelijk te voorzien van voedselpakketten. Om hun klanten van eten te kunnen voorzien, werken ze samen met bedrijven, instellingen, overheden en particulieren. Zo zorgen ze er samen voor dat armoede wordt bestreden, voedseloverschotten verdwijnen en het milieu minder wordt belast. Om de zelfredzaamheid van hun klanten te vergroten, werken de voedselbanken samen met lokale organisaties die hun klanten helpen om weer op eigen benen te staan. Voedselhulp moet immers altijd tijdelijk zijn.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Opening Coronacrisis
Liveblog 2: Yessss! Wij gaan weer open!!

Niet alleen in Utrecht hoorde je een zucht van verlichting. Maar ook in en op andere plaatsen in Nederland slaakte de horeca een vreugdekreet(je). We mogen weer. We zijn er klaar voor en nu maar hopen dat de gasten komen. Want ook onder horecaondernemers is er de zorg of gasten niet eerst even de ka...

Coronacrisis
Liveblog 1: Yesss!! Wij gaan weer open!!

Liveblog. Wij hebben er zin! Wij zijn er klaar voor! Dat is wat Utrechtse horecaondernemers ons vanochtend vol enthousiasme vertelden. De redactie van Lunchroom, De RestaurantKrant en de CaféKrant is vandaag in het land en doet verslag van de eerste dag dat de horeca na maanden weer open mag. Ti...

Achtergronden Rotterdam
Baker&Moore lanceert TO GO picknickservice 'Baker's Box'

Baker&Moore, gevestigd op de Westblaak mag vanaf 1 juni net als de rest van de Nederlandse horeca haar deuren eindelijk weer openen. Tijdens de lockdown is er hard gewerkt aan een nieuw concept. Deze week lanceerde de heer Bakker (eigenaar Baker&Moore) het gloednieuwe concept, genaamd 'B...

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: 1,5 meter-economie in de horeca

Maandag 1 juni, tweede pinksterdag 2020, stroomde de terassen in Nederland weer vol. Na een verplichte sluiting van tien weken, slaakte de horeca een zucht van verlichting. 'We mogen weer', was de tendens in een zonovergoten Nederland. Blij ondernemers verwelkomden hun gasten met een bre...

Columns
Column Monique van Gevelt: het nieuwe abnormaal

Voor velen van ons is het drukker dan ooit. Dat wil trouwens niet zeggen dat we geld verdienen. Nee, deze crisis is een financieel drama. We zien de reserves verdampen en staren naar de bodem van onze schatkist. En nu onze voordeur op een kier staat voor onze gasten, zijn we er nog lang niet. Hoe de...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: