Via Twitter je hamburger samenstellen

18 augustus 2010 |
Via Twitter je hamburger samenstellen<

In New York opent binnenkort een gezond en milieuvriendelijk fast food restaurant dat donutvormige hamburgers zal gaan serveren. In 4food, zoals de zaak gaat heten, is de vorm van de hamburgers niet het enige waarin 4food zich onderscheidt van de concurrentie: gasten kunnen online via Twitter hun eigen burger samenstellen en krijgen 0,25 dollarcent korting wanneer deze ook bij andere klanten succesvol blijkt. Ook wordt aan bezoekers gevraagd hoe ze de vervuiling in de stad kunnen tegengaan. Suggestie van een Twitter-gebruiker: laat gasten hun eigen borden, bekers en bestek meenemen.

Scoops!
Op 4food.com kunnen geregistreerde bezoekers hun hamburger samenstellen. Ze mogen daarbij de broodsoort kiezen en ook wat er uiteindelijk op komt: rundvlees, kalkoen, of zalm. Ook mag men zich met de smaak bemoeien. 'Welke kruiden wilt u?' Er is gekozen voor de donutvorm, want er moet ook een ‘scoop’ worden geselecteerd om het gaatje in het midden mee te vullen. Dat kan bijvoorbeeld een lepel avocado, chili mango of gebakken bonen zijn.

Hoger op de scoreladder
Wanneer de hamburger af is, mag de bedenker van de samenstelling een naam geven en kan de burger even later worden afgehaald. Dit is waar het spelelement zijn intrede doet. 4food heeft een online scorebord dat de meest bestelde hamburgers toont. Iedere keer wanneer een andere klant voor een burger op het scorebord kiest, krijgt de bedenker een bonus van 25 cent bij zijn volgende bestelling en stijgt de hamburger op het scorebord. Hoe hoger die komt te staan hoe meer korting de geestesvader van het broodje krijgt. Uiteindelijk kan men een maand lang gratis eten bij 4food winnen.

Uitdragen
Het competitief spelelement is vanuit marketingopzicht een slimme zet. Klanten zullen hun eigen burger willen promoten via Facebook en Twitter en zo ook de naam van 4food uitdragen.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Awards
Edwin Hollanders maakt de Lekkerste Pannenkoek van 2020

Edwin Hollanders wordt twee keer eerste bij De Lekkerste Pannenkoek van 2020. Hij won tijdens de Horecava met zijn creatie 'Hollanders krijg je 'm niet' niet alleen de eerste prijs van de proefjury, maar ook de kinderjuryprijs. Edwin werkt bij Pannenkoekenhuis De Perdstal in Venray. D...

Awards
Melissa de Kolk wint de De Lekkerste Tosti van 2020

Melissa de Kolk wint de De Lekkerste Tosti van 2020 op de Horecava. Zij won tijdens de Horecava met haar creatie 'Tosti by Melissa' de eerste prijs van de vakjury. Melissa de Kolk werkt bij Kwalitaria Lekkerrr by Amersfoort. De voorzitter van de proefjury, Steven Strijbosch (CityGuys), wa...

Awards
Ferry van Daal maakt de Lekkerste Maaltijdsalade van 2020

Ferry van Daal maakt de Lekkerste Maaltijdsalade van 2020. Hij won tijdens de Horecava met zijn creatie 'Beef & Tabouleh' deze vooraanstaande vakwedstrijd. Ferry werkt bij Eurest Catering uit Amsterdam. De voorzitter van de proefjury, Michael Simon, prees het winnende gerecht met name...

Awards Fastservice
Fresh2Go Sushi voor vijfde keer uitgeroepen tot beste bezorgrestaurant

Tijdens de zesde editie van de Thuisbezorgd.nl Awards is Fresh2Go Sushi opnieuw uitgeroepen tot het beste restaurant uit meer dan 8.000 restaurants in heel Nederland. Thuisbezorgd.nl heeft ook de winnaars per stad en per categorie bekendgemaakt en zet hiermee de beste presterende restaurants in elke...

Achtergronden Vega
10x vegan innovatie op Horecava 2020

Nog niet eerder was er op een Nederlandse horecabeurs zo veel aandacht voor nieuwe vegan producten, waaronder de Vish Sticks van Novish. Aan de lange rijen bij de ondernemers te zien is vegan een belangrijk item voor horeca ondernemers. In deze blog zet ProVeg Nederland 10 van de meest vernieuwende ...

Events Achtergronden
Horecava werd goed bezocht dit jaar

Op de 64e editie van de Horecava was de hele horecawereld weer goed vertegenwoordigd de afgelopen vier dagen. De vele nieuwe initiatieven, waaronder The Coffee Stage, de werelden van het TrendLAB en het Start-upLAB met ruim 70 ondernemers waren goed bezocht. Veel aandacht was er voor duurzame thema&...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: