Starbucks het kantoor in

3 juli 2014 |
Starbucks het kantoor in<

Starbucks Coffee Company breidt in samenwerking met Selecta het Starbucks Corner Café concept verder uit op kantoorlocaties in Nederland. Starbucks en Selecta hebben als doel het concep
t komend jaar op 100 extra werkplekken te plaatsen in Nederland.

Premium koffievoorziening
Werknemers van onder andere Crocs, De Lotto, Footlocker, Arvato Benelux en The Rotterdam Science Tower kunnen op dit moment al genieten van hun favoriete warme Starbucks dranken op kantoor. Starbucks Corner Café heeft sinds de lancering in Nederland in november vorig jaar dagelijks meer dan 2.000 werknemers voorzien van een originele Starbucks kwaliteitskoffie. Dit toont aan dat er een grote vraag is naar een premium koffievoorziening op de werkvloer.

Nederlandse cultuur
Het drinken van koffie zit geworteld in de Nederlandse cultuur en speelt een belangrijke sociale rol in het leven van Nederlanders, zowel thuis als op de werkvloer. Recent onderzoek, uitgevoerd door Euromonitor*, laat zien dat Nederlanders de meeste koffie drinken ter wereld. Nederlanders drinken bijna drie koppen koffie per dag. Dat betekent gemiddeld meer dan 170 liter per persoon per jaar. Nederlanders drinken niet alleen meer koffie dan ooit tevoren, maar in Nederland heeft de afgelopen jaren ook een opvallende verandering plaatsgevonden in de koffieconsumptie thuis, onderweg en in de stad. Daarbij komt de groeiende vraag naar een uitstekende koffie-ervaring op kantoor, aangezien de koffiepauze een belangrijk onderdeel is van de werkdag van Nederlanders.

Starbucks Corner Café is een premium zelfbedieningsconcept, dat in kantoren geïnstalleerd kan worden en een selectie van warme Starbucks dranken aanbiedt, waaronder espresso’s, chai tea latte, warme chocolade melk en thee. Het concept gebruikt dezelfde kwalitatief hoogwaardige espressobonen als in Starbucks winkels. Daarnaast worden alle melkconsumpties uitsluitend met verse melk bereid. Het concept biedt nieuwe mogelijkheden om met collega’s bij te praten tijdens een aangename onderbreking van de werkdag.

Thijs Jacobs

Matt Sikes, vice president business development, Starbucks Europe, Middle East and Africa, zegt over de uitbreiding: “Bij Starbucks zien we volop kansen om de koffie-ervaring op Nederlandse kantoren te verbeteren en ervoor te zorgen dat bedrijven kwaliteitskoffie kunnen aanbieden aan hun werknemers. Starbucks Corner Café toont met zijn design en productaanbod het karakter van onze winkels, zodat werknemers en bezoekers de mogelijkheid krijgen om op hun eigen werkplek te genieten van hun favoriete Starbucks koffie en andere warme dranken. Het is fantastisch te zien dat er zoveel vraag naar is op kantoorlocaties. De uitbreiding van het Starbucks Corner Café aanbod is onderdeel van onze toewijding om hoogwaardige koffie en de Starbucks Experience niet alleen aan te bieden in de stad, maar ook daar waar onze klanten wonen, werken en reizen.”



Frank Geelink, Managing Director Selecta Nederland over deze samenwerking met Starbucks: “We zijn heel erg blij dat we onze Nederlandse klanten een premium koffie kunnen aanbieden. De combinatie van de expertise en kwaliteit van Starbucks, en onze 48-jarige ervaring in het dagelijks verzorgen van koffieconcepten op kantoren, zorgt ervoor dat we een onderscheidend aanbod hebben binnen het kantoor koffiesegment en we gegarandeerd de beste dranken kunnen aanbieden.”



Het zelfbedieningsconcept is ontworpen in de stijl van Starbucks winkels. Het concept toont een afbeelding van de eerste Starbucks winkel in Seattle’s Pike Place Market. Dit benadrukt de geschiedenis en expertise van Starbucks in de afgelopen 40 jaar. De houten elementen zijn geïnspireerd op het plafond van Starbucks store The Bank in Amsterdam en het ingebouwde licht doet denken aan een Starbucks winkel en brengt de Starbucks Experience tot leven. Starbucks Corner Café is modulair ontworpen en kan worden aangepast om te voldoen aan de eisen van verschillende kantooromgevingen.



Megan Welch, Sr. Merchandising and Marketing Director at Crocs (NASDAQ: CROX), merkt op: “We zijn verheugd met de reacties van collega’s op de komst van een Starbucks Corner Café bij ons op kantoor. Wij vinden het belangrijk om een zo fijn mogelijke omgeving te creëren voor onze medewerkers, omdat we weten dat medewerkerstevredenheid ervoor zorgt dat ons bedrijf succesvol is. Het concept biedt onze medewerkers een fantastische Starbucks koffie-ervaring op een snelle en makkelijke manier. Het is echt een succesnummer binnen ons team en het is leuk om te zien hoe mensen het gebruiken om bij te praten met collega’s.”

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Food Achtergronden
Onderzoek: gebruik jij convenience in de keuken?

Graag je aandacht voor dit leuke onderzoek, waarvan we de resultaten binnenkort publiceren. We willen graag weten of jij in je zaak convenience - of gemaksproducten (feitelijk zijn ze hetzelfde) gebruikt. De trend is ambachtelijk en lokaal, maar in hoeverre uit zich dat in de praktijk? Is enkel werk...

Amsterdam Opening
Coffeecompany opent nieuw filiaal aan Bos en Lommerplein

Coffeecompany opent in mei zijn deuren aan het Amsterdamse Bos en Lommerplein. Het is de eerste nieuwe huurder sinds het plein in handen is van Propertize. De koffieketen betrekt het pand van 133 vierkante meter aan de rechterkant van de trap die vanaf de Bos en Lommerweg naar het plein toe leidt. ...

Video
"We bakken 10.000 American pancakes per jaar

The Blueberry is een Amerikaanse lunchroom gevestigd op twee plekken in Amersfoort. De vestiging op Emiclaerhof in Amersfoort-Noord bevat zo’n 70 binnen- en 60 buitenzitplaatsen. Door het hippe en stijlvolle interieur voelt het echt alsof je in Amerika zit. De doelgroep wisselt per locatie,...

Video
Reportage: Brasserie De Haven verbindt jong en oud 

De laatste jaren heeft er in de zorgsector een verschuiving plaats gevonden. Steeds meer mensen moeten langer thuis wonen. “Om die doelgroep in huis te krijgen, moet je ze op een of andere manier lokken en met ze verbinden", vertelt gastheer Arthur Karstens. Zorgcentrum De Haven in Bun...

Video
Op reportage: Eetcafé De Poort

Net buiten het centrum van Utrecht staat het gezellige eetcafé De Poort. Iedereen die in Utrecht woont kent dit café en komen er ook regelmatig. De Poort zorgt voor een uniek huiskamergevoel waar je kan uitrusten, bijkletsen en lekker eten en drinken. "Onze naam komt doordat ...

Video
Op Reportage: Brownies&downieS Harderwijk

Brownies&downieS... Een concept waar Pernilla Spijker uit Ermelo wel blij van werd. “Ik studeerde commerciële economie aan Windesheim in Zwolle. Ik had geen idee wat ik na de studie wilde doen. Een kantoorbaan is niks voor mij maar ik wilde graag iets voor mijzelf beginnen", aldu...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: