Soup & Bakery by De Verspillingsfabriek wint ABN AMRO Best Newcomer Retail Award

18 september 2019 | Thijs Jacobs

Soup & Bakery by De Verspillingsfabriek heeft op dinsdag 17 september de ‘ABN AMRO Best Newcomer Retail Award’ gewonnen. “Wat een fantastisch nieuws”, zegt Eric Habraken van De Verspillingsfabriek. “Ook voor HMSHost International en Amsterdam Airport Schiphol natuurlijk. De medewerkers in de Soup & Bakery Store by De Verspillingsfabriek vertellen het verhaal van verspilling elke dag aan de reizigers. Ik ben dan ook trots dat we dit samen in zo’n korte tijd voor elkaar hebben gekregen.”

Nog maar acht maanden geleden gingen de deuren van Soup & Bakery by De Verspillingsfabriek open op Schiphol Plaza. Eric Habraken: “We zijn in 2016 gestart als fabriek om een antwoord te geven op voedselverspilling. We wilden impact maken door het grootschalig aan te pakken. Vanaf het begin hebben we ons gerealiseerd dat we het enorme probleem van verspilling in de keten niet in ons eentje kunnen oplossen. Dat kan alleen door samen te werken. Onze eerste afzet hadden we bij grossiers. De opening van de Soup & Bakery store is de eerste stap richting het retailkanaal. En meteen op een prachtige high traffic locatie, waar HMSHost en Amsterdam Airport Schiphol dezelfde ambitie delen om verspilling aan te pakken. Dat het nu al zo’n succes is en we deze waardering krijgen is natuurlijk waanzinnig.”

Goede vooruitzichten

Ad Willemsen, General Manager HMSHost Schiphol beaamt dit: “De Soup & Bakery store zit op een prachtige plek. De meeste mensen komen af op de verse soep. Als ze binnen zijn en de storytelling op de wand zien, vragen ze naar het verhaal achter de producten. Daar krijgen we zonder uitzondering positieve reacties op. Naast de reizigers hebben we al veel vaste gasten, waaronder piloten, schoonmakers en leden van de Marechaussee. Dat we in staat zijn om een concept te openen dat duurzaam is in zo'n dynamische omgeving, én dat enthousiast wordt ontvangen door onze gasten, biedt goede vooruitzichten voor de toekomst.”

Spannende pitch

Net als de twee andere genomineerden, Crisp en felyx, maakte de Soup & Bakery store een kort filmpje als pitch voor de jury. Tijdens de ‘ABN AMRO Retailer of the Year’ verkiezing op 17 september werden deze aan de ruim 175 aanwezige retailers vertoond. Het filmpje van de Soup & Bakery store kreeg de meeste stemmen en wint daarmee de ‘ABN AMRO Best Newcomer Retail Award‘. De ‘ABN AMRO Retailer of the Year’ is de grootste verkiezing binnen de retail. Eric Habraken:  “Deze erkenning smaakt natuurlijk naar meer. Waar we aanvankelijk dachten dat we slechts enkele maanden als pop-up store zouden draaien, denken we nu aan uitbreiding naar bijvoorbeeld treinstations. Het blijft onze missie om zoveel mogelijk mensen te bereiken met onze smaakvolle producten én onze boodschap om verspilling van voedsel en van talent aan te pakken.”

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Opening Koffie & thee
Betjeman & Barton Den Haag heropent vernieuwde theewinkel

De winkel van Theekopers Betjeman & Barton aan de Aert van der Goesstraat 1 in Den Haag heeft een metamorfose ondergaan. De volledig verbouwde winkel van het bekende Franse kwaliteitstheemerk zal op 16 november 2019 feestelijk worden heropend door de directeur van Betjeman & Barton Frankrijk...

Lekkerste Lunchroombroodje Awards
Villa Heidetuin heeft het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland

Het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland vind je dit jaar in Bergen op Zoom. De inzending van Villa Heidetuin gooide hoge ogen bij alle juryleden. Het winnende broodje heet ‘Gegrilde Aubergineburger’ en kan naar wens als vegetarisch gerecht besteld worden. De mystery jury was vol ...

Awards
SVH presenteert de Top 10 van de wedstrijd Beste Leerbedrijf Horeca  

Op vrijdag 8 november heeft SVH de top 10 van de wedstrijd Beste Leerbedrijf Horeca bekend gemaakt. Voor deze jaarlijkse wedstrijd werden dit jaar 150 leerbedrijven genomineerd. Tot maandag 4 november zijn deelnemende leerbedrijven met elkaar de strijd aangegaan om de eerste mijlpaal van de wedstrij...

trends
Vijf trends op het gebied van (voedsel)verpakkingen

Er zijn een hoop ontwikkelingen gaande op het gebied van food verpakkingen. De consument kiest steeds meer voor gemak. Zij wensen betere en meer productinformatie, willen to- go verpakkingen en minder plastic verpakkingen. De consument bepaalt in grote mate de trends en ontwikkelingen voor food verp...

Koffie & thee
De red cups zijn terug bij Starbucks

De dagen worden korter, de temperatuur daalt gestaag en na het lange wachten is het vanaf vandaag eindelijk zo ver: de red cup is weer verkrijgbaar bij Starbucks! Het is de perfecte tijd om lekker warm binnen te zitten en samen met je vrienden en familie te genieten van de knusse wintermaanden. De s...

Lekkerste Lunchroombroodje
Wie ontvangt vrijdag deze schaal?

Wie heeft dit jaar het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland? Vrijdag tussen 12.00 en 13.00 uur reist een delegatie van vakblad Lunchroom af naar de lunchroom die het lekkerste broodje wist te presenteren. Houd de website lunchroom.nl vrijdag goed in de gaten, want we zullen daarop 's midd...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: