Robèrt van Beckhoven opent bakkerij en kiosk in winkelcentrum

4 juli 2018 | Thijs Jacobs

Unibail-Rodamco-Westfield haalt een bijzonder concept naar Mall of the Netherlands in Leidschendam. Meester Patissier en Meester Boulanger Robèrt van Beckhoven, bekend van onder meer tv-programma’s als ‘Heel Holland Bakt’, opent in 2019 een boulangerie en patisserie met cursusruimte van meer dan 800 m2 op de eerste verdieping van versmarkt Fresh!.

Nu al feest

Fans van de producten van Robèrt van Beckhoven hoeven niet te wachten tot 2019. Op de begane grond van Fresh! opent bij Robèrt eind 2018 een kiosk.
Pirjo de Winkel, algemeen directeur van bij Robèrt: “De ambitie en het ambachtelijke karakter van Fresh! in de toekomstige Mall of the Netherlands passen uitstekend bij ons merk ‘bij Robèrt’. Naast onze winkel in Oisterwijk zien we hier een uitgelezen kans om ook de Randstad kennis te laten maken met onze producten.”

Bijzonder concept: open bakkerij en kiosk

Robèrt van Beckhoven: “We zijn de laatste jaren meerdere malen benaderd om iets op een andere locatie te doen. Dat voelde nooit goed, omdat we geloven in het concept zoals we dat in Oisterwijk hebben neergezet. We willen mensen laten zien, proeven en vertellen wat we doen. Open en transparant. Dit was de eerste keer dat we het gevoel hadden dat we dat ook kunnen doen. Daar zijn we trots op en we hebben zin in deze stap!”

In de open bakkerij, op de eerste verdieping van Fresh!, kunnen bezoekers straks, net als in Oisterwijk, ter plekke zien en beleven hoe de ambachtelijke bakkersproducten worden gemaakt. Dit dankzij een glazen wand die een uniek kijkje in de keuken geeft. En alles wat uit de bakkerij komt, kan natuurlijk ook ter plaatse worden geproefd en gekocht. Verder zal het team van bij Robèrt hier ook proeverijen en cursussen organiseren om de liefde voor brood en patisserie te voeden. Onder de naam ‘bij Robèrt’ zullen de bezoekers van de kiosk kennismaken met diverse ambachtelijke broden en patisserie- en chocoladeproducten, waarbij de kwaliteit van de grondstoffen altijd zo hoog is dat het eindproduct het beste is wat de consument zich kan wensen. Duurzaamheid staat centraal, evenals het gebruik van de allerbeste ingrediënten.

“Wij zijn bijzonder verheugd dat Robèrt van Beckhoven voor Mall of the Netherlands heeft gekozen, gezien zijn uitstekende staat van dienst als ambachtsman en de waardevolle aanvulling op het totaalconcept van Fresh!. Zeker ook dankzij de experience store waar bezoekers rechtstreeks in de ‘keuken’ kunnen kijken en worden verrast door het winkelaanbod, de cursussen en demonstraties”, aldus Teun Koek, Project Director van Unibail-Rodamco-Westfield.

Over Robèrt van Beckhoven

Misschien wel Nederlands bekendste bakker en patissier kreeg het bakkersvak met de paplepel ingegoten in de bakkerij van zijn opa en vader. Vele jaren ervaring, wedstrijden en prijzen later is hij nu de enige in Nederland met zowel de titel Meester Patissier als Meester Boulanger. Robèrt is verder nationaal bekend van onder meer tv-programma’s als ‘Heel Holland Bakt’, ‘CupcakeCup’ en ‘Brood’. Ook is hij schrijver van een aantal goed verkochte bakboeken en staat hij vanaf het najaar van 2018 in het theater met zijn eigen 'theatrale foodexperience'.

Over Versmarkt Fresh!

Fresh! is de versmarkt binnen Mall of the Netherlands. In deze winkelstraat komen uitsluitend winkels met voedsel en versproducten gericht op dagelijkse boodschappen. Het is een unieke en prettige omgeving waar de winkeliers hun producten op aantrekkelijke wijze presenteren om de beleving te optimaliseren. Bovendien is het ook een plek voor ontspanning en vermaak met de focus op smaaksensaties en kooktechnieken. Zo vinden met enige regelmaat uiteenlopende evenementen plaats, waaronder kooklessen, proeverijen en demonstraties.

Over Mall of the Netherlands

Winkelcentrum Leidsenhage zal na de uitbreiding en verbouwing in 2020 verdergaan als ‘Mall of the Netherlands’ en wordt het grootste winkelcentrum van Nederland. Mall of the Netherlands wordt een uniek en volledig overdekt winkelcentrum, met ongekend hoog serviceniveau (vier sterren), waar bezoekers een dag lang kunnen genieten. In een prachtig door MVSA Architects ontworpen gebouw zullen veel flagshipstores van (inter)nationale retailers tezamen met onderscheidende horecagelegenheden, een bioscoop met tien zalen, de versmarkt genaamd Fresh! en de Designer Gallery, vol bijzondere merken, zorgen voor een heerlijk bezoek. Unibail-Rodamco investeert meer dan 500 miljoen euro in de realisatie van de plannen.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Digitaal Ondernemen
Alles over digitaal ondernemen in je lunchzaak

De horeca is dicht. Dat betekent niet dat er niets gebeurt. Afhalen, bezorgen, pakketten samenstellen, online kookcursussen en bierproeverijn organiseren: De horeca staat verre van stil. Het digitale landschap geeft de horeca op dit moment de tools in handen om omzet te genereren. Nu fysiek conta ...

Economie Coronacrisis
Horecapersoneel slachtoffer van coronacrisis

Horeca- en cateringbedrijven ervaren pittige tijden. Tegen de stroom in proberen ze omzet te draaien en bezoekers aan te trekken. Dit blijkt uit onderzoek van Foodservice Community en GROUP7 onder bijna 600 horeca-, fastservice- (dit zijn broodjeszaken en frituren) en cateringprofessionals, dat tuss ...

Achtergronden
Zonder horeca blijven er maar weinig openbare toiletten over

Op 19 november was het Wereld Toiletdag. Een dag waarop de app HogeNood samen met de Maag Lever Darm Stichting in kaart brengt wat de meest toiletvriendelijke gemeenten van Nederland zijn. De jaarlijkse ranking laat drastische verschillen zien met en zonder horeca, want zoals jullie weten is de hore ...

Financieel Ondernemen
Aftrekbare kosten in je lunchzaak

Als ondernemer maakt u het hele jaar door kosten. Van de meeste kosten is het duidelijk dat u deze kunt aftrekken van uw winst. Denk bijvoorbeeld aan de huur van de ruimte voor uw restaurant. Er zijn echter ook kosten waarbij dit minder voor de hand ligt, zoals de kosten voor werkkleding of een maal ...

Interview
Bedrijfspaspoort: Brood en Zoets

Hoe zou jij je lunchroom omschrijven? "Een beetje een tweede huiskamer voor heel veel mensen. Er komen hier veel vaste gasten, en veel mensen uit de buurt die gezellig voor een kopje koffie of een praatje komen. We zijn een van de weinige die zo vroeg open zijn in de stad, dus er komen dan o ...

Opening
Dunkin’ opent Pop up Store in Amsterdam The Style Outlet

Koffie- en donutgigant Dunkin’ opent haar deuren in Halfweg. Na het succes van de vestigingen die in de overige outlets in Nederland gevestigd zijn kon een Vestiging in de Amsterdamse The Style Outlet niet uitblijven. Trost zijn we dat we in dit mooie project onze nieuwste concept van Dunkin&r ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: