Robèrt van Beckhoven opent bakkerij en kiosk in winkelcentrum

4 juli 2018 | Thijs Jacobs

Unibail-Rodamco-Westfield haalt een bijzonder concept naar Mall of the Netherlands in Leidschendam. Meester Patissier en Meester Boulanger Robèrt van Beckhoven, bekend van onder meer tv-programma’s als ‘Heel Holland Bakt’, opent in 2019 een boulangerie en patisserie met cursusruimte van meer dan 800 m2 op de eerste verdieping van versmarkt Fresh!.

Nu al feest

Fans van de producten van Robèrt van Beckhoven hoeven niet te wachten tot 2019. Op de begane grond van Fresh! opent bij Robèrt eind 2018 een kiosk.
Pirjo de Winkel, algemeen directeur van bij Robèrt: “De ambitie en het ambachtelijke karakter van Fresh! in de toekomstige Mall of the Netherlands passen uitstekend bij ons merk ‘bij Robèrt’. Naast onze winkel in Oisterwijk zien we hier een uitgelezen kans om ook de Randstad kennis te laten maken met onze producten.”

Bijzonder concept: open bakkerij en kiosk

Robèrt van Beckhoven: “We zijn de laatste jaren meerdere malen benaderd om iets op een andere locatie te doen. Dat voelde nooit goed, omdat we geloven in het concept zoals we dat in Oisterwijk hebben neergezet. We willen mensen laten zien, proeven en vertellen wat we doen. Open en transparant. Dit was de eerste keer dat we het gevoel hadden dat we dat ook kunnen doen. Daar zijn we trots op en we hebben zin in deze stap!”

In de open bakkerij, op de eerste verdieping van Fresh!, kunnen bezoekers straks, net als in Oisterwijk, ter plekke zien en beleven hoe de ambachtelijke bakkersproducten worden gemaakt. Dit dankzij een glazen wand die een uniek kijkje in de keuken geeft. En alles wat uit de bakkerij komt, kan natuurlijk ook ter plaatse worden geproefd en gekocht. Verder zal het team van bij Robèrt hier ook proeverijen en cursussen organiseren om de liefde voor brood en patisserie te voeden. Onder de naam ‘bij Robèrt’ zullen de bezoekers van de kiosk kennismaken met diverse ambachtelijke broden en patisserie- en chocoladeproducten, waarbij de kwaliteit van de grondstoffen altijd zo hoog is dat het eindproduct het beste is wat de consument zich kan wensen. Duurzaamheid staat centraal, evenals het gebruik van de allerbeste ingrediënten.

“Wij zijn bijzonder verheugd dat Robèrt van Beckhoven voor Mall of the Netherlands heeft gekozen, gezien zijn uitstekende staat van dienst als ambachtsman en de waardevolle aanvulling op het totaalconcept van Fresh!. Zeker ook dankzij de experience store waar bezoekers rechtstreeks in de ‘keuken’ kunnen kijken en worden verrast door het winkelaanbod, de cursussen en demonstraties”, aldus Teun Koek, Project Director van Unibail-Rodamco-Westfield.

Over Robèrt van Beckhoven

Misschien wel Nederlands bekendste bakker en patissier kreeg het bakkersvak met de paplepel ingegoten in de bakkerij van zijn opa en vader. Vele jaren ervaring, wedstrijden en prijzen later is hij nu de enige in Nederland met zowel de titel Meester Patissier als Meester Boulanger. Robèrt is verder nationaal bekend van onder meer tv-programma’s als ‘Heel Holland Bakt’, ‘CupcakeCup’ en ‘Brood’. Ook is hij schrijver van een aantal goed verkochte bakboeken en staat hij vanaf het najaar van 2018 in het theater met zijn eigen 'theatrale foodexperience'.

Over Versmarkt Fresh!

Fresh! is de versmarkt binnen Mall of the Netherlands. In deze winkelstraat komen uitsluitend winkels met voedsel en versproducten gericht op dagelijkse boodschappen. Het is een unieke en prettige omgeving waar de winkeliers hun producten op aantrekkelijke wijze presenteren om de beleving te optimaliseren. Bovendien is het ook een plek voor ontspanning en vermaak met de focus op smaaksensaties en kooktechnieken. Zo vinden met enige regelmaat uiteenlopende evenementen plaats, waaronder kooklessen, proeverijen en demonstraties.

Over Mall of the Netherlands

Winkelcentrum Leidsenhage zal na de uitbreiding en verbouwing in 2020 verdergaan als ‘Mall of the Netherlands’ en wordt het grootste winkelcentrum van Nederland. Mall of the Netherlands wordt een uniek en volledig overdekt winkelcentrum, met ongekend hoog serviceniveau (vier sterren), waar bezoekers een dag lang kunnen genieten. In een prachtig door MVSA Architects ontworpen gebouw zullen veel flagshipstores van (inter)nationale retailers tezamen met onderscheidende horecagelegenheden, een bioscoop met tien zalen, de versmarkt genaamd Fresh! en de Designer Gallery, vol bijzondere merken, zorgen voor een heerlijk bezoek. Unibail-Rodamco investeert meer dan 500 miljoen euro in de realisatie van de plannen.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Duurzaamheid
Nestlé gaat voor 100 procent recyclebare verpakking in 2025

Nestlé heeft vanmiddag, tijdens de Nationale Circulaire Economie Conferentie in Den Haag, samen met meer dan 70 andere bedrijven en milieuorganisaties het ‘Plastic Pact’ ondertekend. Het pact is een initiatief van het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. De ondertekenaars ...

trends Duurzaamheid
'The Future 50': gewassen met een lage foodprint

‘The Future 50 Foods’ is een lijst van 50 plantaardige voedingsmiddelen die de voedingswaarde van onze maaltijden kunnen verhogen terwijl tegelijkertijd het negatieve effect van de voedselproductie op de planeet drastisch wordt verminderd. Gisteren presenteerde Knorr, in samenwerking met...

Opening Koffie & thee Utrecht
Opent 30ml Coffee Roasters straks vierde vestiging in Utrecht?

Vrijdag 22 februari om 14:00 uur start een crowdfunding-actie, waarmee 30ml haar 4e vestiging in Utrecht wil openen. Het is de bedoeling dat de specialty coffee bar medio april haar deuren opent aan de Nachtegaalstraat 61. Al langere tijd loopt barista Michel Tijdgat rond met het idee om een eige...

Achtergronden KHN
Gezondheid en horeca: kleinere porties en minder zout

73 procent van de horecaondernemers is volop bezig om zijn aanbod van eten en drinken gezonder te maken. Dat doen ze door het gebruik van dagverse, lokale producten, vloeibare vetten, minder zout en door meer vegetarische gerechten op de menukaart aan te bieden. Dat blijkt uit onderzoek van KHN. D...

Opening Bed&Breakfast
Amersfoortse lunchroomeigenaar gaat B&B openen

Eén van de meest uitgesproken horecaondernemers in Amersfoort, Dirk-Jan Stip van lunchzaak Coffee Corazon, gaat een B&B openen. Volgens hem sluit het huidige hotelaanbod niet aan bij het karakter van de stad. “De binnenstad van Amersfoort is zo leuk en gezellig, zo uniek… Maa...

Achtergronden Culinair
IENS verdwijnt en verliest 5000 restaurants

De Nederlandse reserveringswebsite IENS gaat verder onder de internationale merknaam TheFork. Ongeveer de helft van de restaurants verdwijnt daarmee van de website, maar met het oog op de internationale bekendheid van TheFork hoeft dat geen probleem te zijn. IENS was immers een (te) lokaal product. ...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: