Poké Perfect groeit door met De Digitale

Auteur: Redactie
Franchiseketen Food 8 juni 2023
Poké Perfect groeit door met De Digitale Oprichters Gerrit Jan en Quinta Witzel met Jeffrey Brouwer en Kees Groenland (De Digitale)

Dat digitale menuborden en orderkiosken een manier zijn om attentiewaarden en omzet te verhogen is gebleken voor Poké Perfect, het is een vast onderdeel van de formule geworden. De Digitale voorziet de locaties van de franchiseformule van orderkiosken, keukenmanagementsystemen en digitale menuborden.

Margeverbetering door innovatie

Digitale menuschermen gaven de omzet van franchiseketen Poké Perfect al een flinke omzetboost. Het geeft oprichters Quinta en Gerrit Jan Witzel meer mogelijkheden om de varianten van de poké bowls aantrekkelijk te presenteren. Door de komst van de orderkiosken is dit verder gestegen.

“Op die manier nemen we ook keuzestress bij de klant weg.”, vertelt Quinta. “Ik denk dat veel mensen het fijner vinden om op hun gemak hun poké bowl samen te stellen, zonder de druk van andere wachtende klanten.” Bijkomend voordeel is dat, het toch al schaarse, personeel ingezet kan worden voor de bereiding en gastvrijheid in plaats van het aannemen van bestellingen en betalingen. Hierdoor is de productiviteit per medewerker hoger en de logistieke flow beter.

Dankzij deze digitalisering zijn Gerrit Jan en Quinta in staat het bestel- en betaalproces aantrekkelijker en makkelijker te maken en daarmee in te spelen op de toenemende behoefte aan gemak en snelheid. Met een omzetgroei van zo’n veertig procent als resultaat.

Maar ook de marges verbeteren door deze innovaties. “De upsell verbeterde merkbaar! Er werden meer toppings gekozen, maar ook andere gerechten en meer dranken. Dat zijn de echte margemakers”, vertelt Gerrit Jan.

Bij Poké Perfect kunnen klanten de poké bowls naar eigen wens samenstellen. Uniek aan de kiosk van De Digitale is de visualisatie, terwijl gasten hun eigen poké bowl bouwen zien zij dit direct gevisualiseerd op het scherm. “Gasten zien veel beter wat ze krijgen doordat het visueel is. We merken dat het heel erg helpt”, licht Quinta toe.

Blijf op de hoogte

Wil jij op de hoogte gehouden worden van het laatste luchroomnieuws en één keer per week de digitale nieuwsbrierf van Lunchroom ontvangen? Schrijf je dan hier in voor de nieuwsbrief.

Overig nieuws