Horeca lanceert eigen reserveringsplatform: BookDinners.nl

8 januari 2018 | Thijs Jacobs

KHN lanceert op maandag 8 januari 2018 tijdens Horecava (de vakbeurs van de horeca) een nieuw reserveringsplatform: BookDinners. BookDinners is een branche-initiatief van, voor en door restaurants en het antwoord van KHN op de bestaande en te machtige reserveringsplatforms. Met BookDinners hebben restaurants weer grip op hun kosten en  de regie over de relatie met hun gasten, de gastgegevens en marketingacties. Dit nieuwe initiatief spreekt veel restaurants aan, want er zijn nu al meer dan 2000 restaurants die zich bij BookDinners hebben aangesloten. En we zijn er trots op dat we vandaag, maandag 8 januari, bekend kunnen maken dat Van der Valk ook deelneemt aan BookDinners.

Klachten

Robèr Willemsen, voorzitter van KHN: "De bestaande reserveringsplatforms, zoals Iens en OpenTable, hebben zich de afgelopen jaren ingespannen om nieuwe gasten voor restaurants te vinden. Daar zijn veel horecaondernemers blij mee. Maar we kregen als branchevereniging steeds meer klachten van restaurateurs over de groeiende macht van reserveringsplatforms. De kosten stijgen ieder jaar en bestaande platforms zijn niet bereid klantgegevens met restaurateurs te delen. Daarom is dit wat mij betreft hét moment om als horeca met elkaar weer de regie te pakken. Dat doen we met BookDinners: het nieuwe reserveringsplatform van, voor en door restaurants.”

Martin Matser, directeur Van der Valk en eigenaar van de Dinerbon: “We zijn blij met deze samenwerking met BookDinners. Vanaf nu kunnen gasten die een Dinerbon hebben, een tafeltje reserveren bij een restaurant en met hun Dinerbon betalen.”

Voor de consument


BookDinners start op korte termijn met een marketingcampagne gericht op het Nederlandse publiek. Gasten kunnen zich via BookDinners heel gemakkelijk oriënteren, een tafeltje reserveren bij hun favoriete restaurants en een review achter laten. Transparant en eerlijk! Daar heeft zowel de horecaondernemer als de gast profijt van! Want met BookDinners kan een restauranthouder zijn gasten een aanbieding doen die bij hen past. BookDinners streeft er naar dat halverwege 2018 minimaal 3000 restaurants aangesloten zijn.


Robèr Willemsen: “De kracht van BookDinners zit ‘m in het feit dat het als horecaondernemer (weer) om jouw restaurant gaat. Je kunt zelf bepalen waar je restaurant voor staat, welke marketingacties je gaat doen en wanneer. Bovendien kun je zelf rechtstreeks communiceren met je (toekomstige) gasten. Ik ben er van overtuigd dat dit een belangrijke voorwaarde is om nu en in de toekomst succesvol te zijn als horecaondernemer."

Over Koninklijke Horeca Nederland

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) is de grootste horeca brancheorganisatie in ons land. Met 243 afdelingen door heel Nederland vertegenwoordigen wij bijna 20.000 horecaondernemers met ruim 255.000 horecamedewerkers. Wij staan voor een professionele en toekomstbestendige horecabranche. Onze leden ondersteunen wij door lobby, advies en financiële ledenvoordelen. Zo maakt KHN zich sterk voor de horeca.

Over BookDinners.nl en haar partners

BookDinners.nl is een nieuw branche-initiatief van KHN, SHK (Samenwerkende Horeca Ketens), BookDinners (online-platform), CPI (Centrum voor Publieke Innovatie), HorecaDNA en de software-partners TheNextTable, Stardekk, Bonchef, Formitable, WeReserve, Resengo en eTender. Het platform staat open voor nieuwe partners, waarbij KHN directe invloed heeft op dat het platform in het belang van de restaurants blijft opereren, zoals op de prijsstelling, op vindbaarheid en eerlijke reviews van echte gasten.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Drinks Longread
Achtergrond: alcoholarm bier in opkomst, alcoholvrije wijn nog niet populair

Overdag een ijskoud glas bier of een goed glas wijn. Hoewel in Nederland die cultuur niet heerst, verandert de behoefte van de consument. De mogelijkheid om een glas wijn of een biertje bij de lunch te bestellen groeit. Alcoholvrije wijnen zijn (nog) niet populair in de horeca, maar bieren die weini...

Personeel Achtergronden
Onderzoek personeel & horeca: 'De horecaondernemer heeft geen plan'

‘’Het moet een familie zijn’’, ‘’ludieke wervingsfilmpjes helpen’’ en ‘’duidelijke communicatie is alles’’. Bovenstaande uitspraken komen van horecamanagers en -ondernemers. Kortom: elke ondernemer of manager die ik spreek heeft...

Patisserie Advertorial
Creëer je eigen unieke dessert

Patisserie speelt een steeds belangrijkere rol in de Nederlandse horeca. Met een mooi stukje patisserie kun je een geweldige indruk maken op je gasten, hetgeen kan zorgen voor meer omzet. Het is belangrijk om innovatief te blijven. Zo kan het aanbieden van huisgemaakte patisserie een manier zijn om ...

Achtergronden
Top 10 brandoorzaken bij bedrijven

Menselijk handelen is de belangrijkste oorzaak van bedrijfsbranden in Nederland. En daarmee is het één van de grootse bedreiging van de bedrijfscontinuïteit in het midden- en kleinbedrijf. Dat constateert verzekeraar Reaal, na een analyse van brandoorzaken bij bedrijven. De verzek...

Drinks Achtergronden
Terrasonderzoek: Oslo het duurst, Amsterdam goedkoop

Oslo is de duurste stad van Europa om een terras te pakken. De gemiddelde prijs voor een rondje drank op het terras in de Noorse hoofdstad is € 53,71. Dit is ruim drie keer zo duur als Budapest, waar je € 15,94 kwijt bent voor een rondje (2 espresso, 2 fris, 2 halve liters bier en 2 ros&ea...

Interview Longread
Interview: lunchcafé waar je kunt douchen

Lunchrooms bevinden zich in de meeste gevallen in (stads)centra en stemmen daar het aanbod op af. Winkelend publiek, vriendinnengroepen en schoolgaande jeugd zijn er kind aan huis, maar je zult er zelden een trucker zien. Bij Lunchcafé Jut & Jul is het juist andersom, de truckers kunnen h...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: