Happy Tosti gaat voor 500 nieuwe banen in 5 jaar

17 juli 2017 | Roy Spijker

Happy Tosti franchiset haar concept met de ambitie om binnen vijf jaar 500 banen te creëren voor mensen met een arbeidsbeperking.

"Happy Tosti is de meest sympathieke lunchformule die franchise Nederland in lange tijd heeft gezien", vertelt Hein van Baalen, franchise specialist en bedrijfsadviseur voor Happy Tosti. "Het concept creëert winst in de breedste zin van het woord, zowel commercieel als sociaal, en gaat verder dan een normaal businessmodel." Van Baalen vindt de stap om te franchisen een volstrekt logische.

De mannen van Happy Tosti hebben gekozen voor franchise, omdat ze geloven dat ze op die manier werken aan een duurzame toekomst. "Samen met toekomstige franchise ondernemers kunnen we zoveel mogelijk banen creëren voor medewerkers met een arbeidsbeperking. Wij spreken vaak mensen die de droom hebben om op sociaal commerciële manier te ondernemen. Wat ons betreft is dat een win-win-win-situatie; op de eerste plaats voor de beperkte medewerker die als ieder ander persoon een 'normale' baan wilt, maar ook voor de franchise ondernemer die ambitie heeft om sociaal verantwoord te ondernemen, én voor de steden die er een leuk lunchrestaurant bij krijgen", vertellen Jasper, Sam en Wibe van Happy Tosti.

Lucas Roskam, Directeur CRM bij Bidfood (voorheen DeliXL), is ook overtuigd van de franchiseformule: "Sinds de start van de onderneming zijn wij partner van Happy Tosti. Aan alle kanten straalt de energie van het concept en wij kijken er naar uit Happy Tosti duurzaam verder te helpen".

De Happy Tosti Franchise
Happy Tosti bestaat sinds twee jaar met drie vestigingen in Den Haag, Hoofddorp en Leiden. Hier werken 38 mensen met een arbeidsbeperking, die dagelijks met het grootste plezier de lekkerste tosti’s, panini’s, soepen, salades en koffie serveren.


Het bieden van een betaalde en leuke baan aan mensen met een arbeidsbeperking in Nederland creëert ontzettend veel blijdschap en voldoening bij alle betrokken partijen. "Onze gasten vertellen ons geregeld hoe happy ze worden van onze tosti’s en medewerkers". 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Wet- en regelgeving Bezorgen
Veel overtredingen bij maaltijdbezorgers

De Inspectie SZW constateert veel overtredingen door horecabedrijven die eigen bezorgers in dienst hebben. Bij meer dan de helft van de gecontroleerde bedrijven gaat het mis. Het ontbreekt bij deze bedrijven vaak aan kennis over wat wettelijk is toegestaan. Bezorgers krijgen te weinig betaald, werke...

Achtergronden Fastservice
Bagels & Beans zoekt bagelbazen

Bagels & Beans houdt dinsdag 3 maart in Alphen aan den Rijn een franchise informatieavond voor aankomende 'bagelbazen'. Wie droomt van een eigen zaak komt hier alles te weten over het runnen van een Bagels & Beans. Bagels & Beans is op zoek naar bagelbazen in Amsterdam, Maastr...

Vlees Marketing
Nationale Week Zonder Vlees is een feit

Halverwege maart is het weer zo ver: de Nationale Week Zonder Vlees in Nederland gaat dan weer van start. Dit evenement is van 9 tot en met 15 maart aan de gang. Veel mensen proberen tijdens deze week geen vlees te eten of in plaats van vlees, vegetarisch te koken. Het doel van dit evenement is om m...

Interieur
"Wij hebben vier barista's in dienst"

Niets is belangrijker dan de goede koffie bij lunchroom Proeverz in Gorinchem. Wim van Willigen, eigenaar van Proeverz: ‘’De mensen gaan vaak naar de vakman of de vakvrouw voor een goed product. Wij van Proeverz staan bekend om onze echte koffie. We hebben dan ook niet voor niks vier bar...

Lunchroom
Ontdekken en genieten: Op wereldreis bij De Ontdekking [video]

Op de hoek van de altijd levendige Voorstraat in Utrecht bevindt zich lunchroom De ontdekking, die je in gedachten even meeneemt naar een ander land. Onder het genot van een Braziliaanse koffie of Arabic-night smoothie, word je even weggetrokken uit de dagelijkse sleur. De Ontdekking zorgt voor e...

Lunchroom Interview
"Ze worden hier echt in hun kracht gezet"

De mooie en speciale samenwerking tussen begeleider en cliënt medewerker is uitermate uniek. De Postkamer is een Grand Café gelegen in het hartje van Nijkerk waar gemotiveerde cliënten begeleid en ondersteund worden door zorgorganisatie Careander. De zaak waar Henriette Eleveld als ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: