Happy Tosti gaat voor 500 nieuwe banen in 5 jaar

17 juli 2017 | Roy Spijker

Happy Tosti franchiset haar concept met de ambitie om binnen vijf jaar 500 banen te creëren voor mensen met een arbeidsbeperking.

"Happy Tosti is de meest sympathieke lunchformule die franchise Nederland in lange tijd heeft gezien", vertelt Hein van Baalen, franchise specialist en bedrijfsadviseur voor Happy Tosti. "Het concept creëert winst in de breedste zin van het woord, zowel commercieel als sociaal, en gaat verder dan een normaal businessmodel." Van Baalen vindt de stap om te franchisen een volstrekt logische.

De mannen van Happy Tosti hebben gekozen voor franchise, omdat ze geloven dat ze op die manier werken aan een duurzame toekomst. "Samen met toekomstige franchise ondernemers kunnen we zoveel mogelijk banen creëren voor medewerkers met een arbeidsbeperking. Wij spreken vaak mensen die de droom hebben om op sociaal commerciële manier te ondernemen. Wat ons betreft is dat een win-win-win-situatie; op de eerste plaats voor de beperkte medewerker die als ieder ander persoon een 'normale' baan wilt, maar ook voor de franchise ondernemer die ambitie heeft om sociaal verantwoord te ondernemen, én voor de steden die er een leuk lunchrestaurant bij krijgen", vertellen Jasper, Sam en Wibe van Happy Tosti.

Lucas Roskam, Directeur CRM bij Bidfood (voorheen DeliXL), is ook overtuigd van de franchiseformule: "Sinds de start van de onderneming zijn wij partner van Happy Tosti. Aan alle kanten straalt de energie van het concept en wij kijken er naar uit Happy Tosti duurzaam verder te helpen".

De Happy Tosti Franchise
Happy Tosti bestaat sinds twee jaar met drie vestigingen in Den Haag, Hoofddorp en Leiden. Hier werken 38 mensen met een arbeidsbeperking, die dagelijks met het grootste plezier de lekkerste tosti’s, panini’s, soepen, salades en koffie serveren.


Het bieden van een betaalde en leuke baan aan mensen met een arbeidsbeperking in Nederland creëert ontzettend veel blijdschap en voldoening bij alle betrokken partijen. "Onze gasten vertellen ons geregeld hoe happy ze worden van onze tosti’s en medewerkers". 

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Columns Starten in de horeca
Monique van Gevelt: gaat het nu werkelijk zo goed met de horeca?

Als ik de berichten in de media lees, dan zit de horeca in zijn gloriejaren. De omzet plust, kwartaal na kwartaal, en de bomen schijnen tot in de hemel te groeien. De cijfers van het CBS zijn dan ook lovend. Na de harde klap van 2008 zit de horeca ondertussen op het hoogst gemeten omzetniveau ooi...

Events Achtergronden
Groot succes voor horecavakbeurs HorecaEvenTT

De elfde editie van de horecavakbeurs HorecaEvenTT, die van 5 tot en met 7 februari in Assen werd gehouden, is op alle fronten een groot succes geweest. De beurs noteerde een bezoekersrecord – vooral op de maandag was het gigantisch druk – een deelnemersrecord en een beursoppervlakte die...

Regelgeving KHN
KHN stuurt brandbrief naar staatssecretaris VWS over verbod rookruimten in de horeca

De uitspraak van het gerechtshof Den Haag van 13 februari jl. betekent kort gezegd dat, op basis van een WHO-verdrag, rookruimten in horeca-inrichtingen niet langer zijn toegestaan. Dat zorgt voor grote onrust bij veel horecaondernemers, want de uitspraak heeft grote impact op de gastvrijheid e...

Food Achtergronden
Nieuw: Koreaans streetfood in Twentsche Foodhal

De Twentsche Foodhal opent in de komende weken drie nieuwe keukens, en breidt hiermee het aanbod in één klap flink uit. Vanaf dit weekend kun je als gast in de foodhal Koreaans streetfood bestellen. En in de eerste week van maart openen een Indiase keuken én een gloednieuw burge...

Interview KHN
De strijd tussen KHN en de marktleiders

In deze serie bespreekt De Restaurantkrant de hete hangijzers in de veranderlijke wereld van de horeca. In de eerste aflevering; de groeiende macht van Thuisbezorgd, IENS en Booking. De Koninklijke Horeca Nederland zet zich als brancheorganisatie in om een zo eerlijk mogelijk speelveld voor de hore...

Ontbijt Achtergronden
Croissantje onmisbaar bij Nederlands Valentijnsontbijt

De meeste Nederlanders worden op Valentijnsdag graag verrast met een klassiek croissantje, eitje en een glas sap. Dit blijkt uit een steekproef van slaapspecialist Bedden.nl onder 855 respondenten, waar werd gevraagd naar de Valentijnsgewoontes van Nederlandse koppels. Croissantje De absolute ...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: