Duits restaurantconcept geopend op station

12 november 2014 |
Duits restaurantconcept geopend op station<

Een nieuw restaurantconcept viert zijn wereldpremière op het Centraal Station in Den Haag: Käfer German Kitchen. Franz Josef Kremp, de Duitse
ambassadeur in Nederland, eigenaar Michael Käfer en directeur Casper van het Hof opende de eerste winkel op een feestelijke wijze.

Wurst!
Zowel take-out als binnen eten wordt aangeboden door de Käfer German Kitchen: typische Duitse worsten zoals Nürnberger of Thüringer Bratwurst, de klassieke ‘Currywurst’, de German Burger en Frankfurter Original Knackwurst met bijpassende bijgerechten zoals zuurkool of een Beierse salade en verschillende soorten mosterd worden bereid. Gasten kunnen kiezen uit verfijnde koude en warme sandwiches met gekookt rundvlees, forel of Beierse kaas, klassieken zoals aardappel- en linzensoep, geselecteerde detailhandel producten, Paulaner bier en meer. Op deze manier wil het filiaal het optimale contactpunt worden voor alle mensen die de Duitse keuken waarderen vanuit thuis, als reiservaring of degene die ermee bekend willen raken.



Bistro
De ambiance met het karakter van een bistro dat is ingericht met een knusse en uitnodigende stijl, met boerse en moderne houten meubels, elegante belichting en aandacht voor details, om de reiziger een welkome onderbreking van de drukte op het station aan te bieden. Het kookstation aan de voorkant, waar gasten de Käfer medewerkers kunnen zien werken, creëert een communicatieve en open atmosfeer.

Ambassadeurs
De directeur van Käfer Hospitality International GmbH, Casper van het Hof, die met zijn familie in Den Haag woont, is duidelijk over zijn doelen met de Käfer German Kitchen: “wij zien onszelf als de ambassadeurs van Duitse cultuur, aangezien we de typische Duitse specialiteiten van de hoogste kwaliteit uit Duitsland exporteren. Wij willen graag –en dat is onderdeel van de Käfer filosofie – de gasten verassen en hun verwachtingen overtreffen. Niet alleen in termen van eten en drinken, maar ook in termen van service en de expertise van onze werknemers. We willen graag dat onze klanten, waar ze dan ook ter wereld zijn, een plezierige ervaring hebben als ze in de Käfer German Kitchen zijn en dat ze graag terug komen.”



Duitse keuken
Michael Käfer, Algemeen directeur en eigenaar van de Käfer groep, voegt hier aan toe: “we hebben onze vijf merkwaarden; beminnelijk, uniek, verbazingwekkend, hoge kwaliteit en emotie met passie geïmplementeerd in deze nieuwe gastronomie. Ik ben er zeker van dat wij een groot publiek aanspreken met de excellente en veelzijdige Duitse keuken dat veel reizigers zo erg waarderen in Duitsland. We hebben veel internationale markten kritisch bekeken en de Nederlandse markt bleek vooruitstrevend, pulserend en op hetzelfde moment openstaand voor nieuwe ideeën. Wij geloven daarom dat Den Haag Nieuw Centraal Station een perfecte locatie is voor het proefrestaurant van dit concept. Bovendien willen we op de korte- en middellange termijn uitbreiden naar andere locaties in Nederland en in verdere Europese landen.

Over Käfer
De oorsprong van de Käfer groep ligt in 1930, wanneer Paul en Elsa Käfer een supermarkt openen. De hoofdvestiging van het bedrijf , dat sinds 1992 door de kleinzoon van de oprichter, Michael Käfer wordt geleid, is gevestigd aan de Prinzregentenstraße in München. Het bedrijf specialiseert in detailhandel van delicatessen, restaurant en catering services. Door zijn doorlopend succes en hoog aanzien is het zowel in München als internationaal uitgebreid. Vandaag heeft Käfer meer dan 1000 mensen werkzaam in verschillende zakelijke gebieden en in 2013 bereikte ze een omzet van €128 miljoen. Het merk staat voor “passie voor kwaliteit”, de beste service, creativiteit, exclusiviteit en innovatie. In de afgelopen 50 jaar werd de Käfer partyservice een wereldwijde speler en een marktleider voor hoge kwaliteit catering in Europa. Perfecte service heeft de catering van Käfer beroemd gemaakt. Vandaag serveren ze ongeveer 220.000 bezoekers op ongeveer 1.200 evenementen elk jaar in Duitsland en wereldwijd.



Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Food Advertorial
Food Waste Challenge: Best Practice

Nederlandse restaurants en hotels kunnen gezamenlijk jaarlijks 61 miljoen kilo voedselverspilling vermijden en daarmee 582 miljoen euro besparen. Dit is maandag 13 januari bekend gemaakt tijdens de slotdag van de Food Waste Challenge op de Horecava. De Food Waste Challenge is een door Rabobank georg...

Culinair Recepten
Wat zit er in de originele bolognesesaus?

De bolognesesaus is de allerbekendste Italiaanse pastasaus. In tegenstelling tot veel andere pastasauzen is deze behoorlijk rijk gevuld, doorgaans is het een saus op basis van gehakt, (gepelde) tomaten, wortel, selderie, knoflook en ui. Hieraan worden vaak nog meer ingrediënten aan toegevoegd, ...

Opening Internationaal
Deus Ex Machina brengt uniek retail- en restaurantconcept naar Nederland

Deus Ex Machina is meer dan alleen een merk. Het brengt een lifestyle voor alle riders, bikers, creatieven, foodfanaten en artistiekelingen tot leven. Met hun recent geopende ‘tempel’ genaamd The Wat of Why aan de Amsterdamse Herengracht start ook in de lage landen de jacht naar plezier....

Interview
Zus&Zus: eigentijdse lunchroom in Barneveld [video]

Zus&Zus is een kleine lunchroom gevestigd op het Dijkje in Barneveld. Het is opgericht door de twee zussen Dynande en Sharissa. Nadat Dynande haar opleiding tot banketbakker had afgerond en Sharissa haar baan in de zorg had opgezegd, besloten de twee hun passie voor bakken te volgen. Na een jaar...

Koffie & thee Achtergronden
Het Grote Koffiebar Onderzoek: zo drinkt Nederland koffie in een koffiebar

Specialty coffee is in de afgelopen jaren steeds populairder geworden in Nederland. Uit onderzoek van Koffietje.nl blijkt dat ongeveer de helft van de koffiedrinkers één of meerdere keren per week een koffiebar bezoekt. Per bezoek bestellen we gemiddeld 2 drankjes, met een sterke voor...

Achtergronden Internationaal
China gaat wegwerpplastic uitbannen, ook in de horeca

China zal de productie, de verkoop en het gebruik van plastic wegwerpproducten in de komende vijf jaar in drie fasen verbieden of beperken, volgens een gezamenlijk door de Nationale Commissie voor Ontwikkeling en Hervorming en het Ministerie van Ecologie en Milieu uitgevaardigde instructie. Ook voor...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: