Duits restaurantconcept geopend op station

12 november 2014 |
Duits restaurantconcept geopend op station<

Een nieuw restaurantconcept viert zijn wereldpremière op het Centraal Station in Den Haag: Käfer German Kitchen. Franz Josef Kremp, de Duitse
ambassadeur in Nederland, eigenaar Michael Käfer en directeur Casper van het Hof opende de eerste winkel op een feestelijke wijze.

Wurst!
Zowel take-out als binnen eten wordt aangeboden door de Käfer German Kitchen: typische Duitse worsten zoals Nürnberger of Thüringer Bratwurst, de klassieke ‘Currywurst’, de German Burger en Frankfurter Original Knackwurst met bijpassende bijgerechten zoals zuurkool of een Beierse salade en verschillende soorten mosterd worden bereid. Gasten kunnen kiezen uit verfijnde koude en warme sandwiches met gekookt rundvlees, forel of Beierse kaas, klassieken zoals aardappel- en linzensoep, geselecteerde detailhandel producten, Paulaner bier en meer. Op deze manier wil het filiaal het optimale contactpunt worden voor alle mensen die de Duitse keuken waarderen vanuit thuis, als reiservaring of degene die ermee bekend willen raken.



Bistro
De ambiance met het karakter van een bistro dat is ingericht met een knusse en uitnodigende stijl, met boerse en moderne houten meubels, elegante belichting en aandacht voor details, om de reiziger een welkome onderbreking van de drukte op het station aan te bieden. Het kookstation aan de voorkant, waar gasten de Käfer medewerkers kunnen zien werken, creëert een communicatieve en open atmosfeer.

Ambassadeurs
De directeur van Käfer Hospitality International GmbH, Casper van het Hof, die met zijn familie in Den Haag woont, is duidelijk over zijn doelen met de Käfer German Kitchen: “wij zien onszelf als de ambassadeurs van Duitse cultuur, aangezien we de typische Duitse specialiteiten van de hoogste kwaliteit uit Duitsland exporteren. Wij willen graag –en dat is onderdeel van de Käfer filosofie – de gasten verassen en hun verwachtingen overtreffen. Niet alleen in termen van eten en drinken, maar ook in termen van service en de expertise van onze werknemers. We willen graag dat onze klanten, waar ze dan ook ter wereld zijn, een plezierige ervaring hebben als ze in de Käfer German Kitchen zijn en dat ze graag terug komen.”



Duitse keuken
Michael Käfer, Algemeen directeur en eigenaar van de Käfer groep, voegt hier aan toe: “we hebben onze vijf merkwaarden; beminnelijk, uniek, verbazingwekkend, hoge kwaliteit en emotie met passie geïmplementeerd in deze nieuwe gastronomie. Ik ben er zeker van dat wij een groot publiek aanspreken met de excellente en veelzijdige Duitse keuken dat veel reizigers zo erg waarderen in Duitsland. We hebben veel internationale markten kritisch bekeken en de Nederlandse markt bleek vooruitstrevend, pulserend en op hetzelfde moment openstaand voor nieuwe ideeën. Wij geloven daarom dat Den Haag Nieuw Centraal Station een perfecte locatie is voor het proefrestaurant van dit concept. Bovendien willen we op de korte- en middellange termijn uitbreiden naar andere locaties in Nederland en in verdere Europese landen.

Over Käfer
De oorsprong van de Käfer groep ligt in 1930, wanneer Paul en Elsa Käfer een supermarkt openen. De hoofdvestiging van het bedrijf , dat sinds 1992 door de kleinzoon van de oprichter, Michael Käfer wordt geleid, is gevestigd aan de Prinzregentenstraße in München. Het bedrijf specialiseert in detailhandel van delicatessen, restaurant en catering services. Door zijn doorlopend succes en hoog aanzien is het zowel in München als internationaal uitgebreid. Vandaag heeft Käfer meer dan 1000 mensen werkzaam in verschillende zakelijke gebieden en in 2013 bereikte ze een omzet van €128 miljoen. Het merk staat voor “passie voor kwaliteit”, de beste service, creativiteit, exclusiviteit en innovatie. In de afgelopen 50 jaar werd de Käfer partyservice een wereldwijde speler en een marktleider voor hoge kwaliteit catering in Europa. Perfecte service heeft de catering van Käfer beroemd gemaakt. Vandaag serveren ze ongeveer 220.000 bezoekers op ongeveer 1.200 evenementen elk jaar in Duitsland en wereldwijd.



Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Food trends
De Dessertclub creëert eerste zoete bitterbal van Nederland

Het eerste dessert only pop-up restaurant van Nederland, de Dessertclub, krijgt wegens het grote succes een vervolg. Op 1 oktober opent het restaurant opnieuw haar deuren in Apeldoorn met een compleet nieuw 7-gangen menu. De Dessertclub heeft daarvoor een bijzondere versie van een typisch Nederlands...

Drinks trends
Consument kiest voor bewustere drinks sinds de lockdown

Met dank aan de crisis waarin we ons nog steeds begeven, maken consumenten steeds bewustere keuzes. Maar hoe uiten de consumententrends van nu zich eigenlijk? Het is niet gek te concluderen dat de afgelopen periode en de situatie waarin we ons bevinden diepe sporen hebben achtergelaten. Niet alleen ...

Coronacrisis
Hellendoornse lunchroom dicht vanwege corona

De Hellendoornse Lunchroom Lorkeers is sinds maandag gesloten, meldt Tubantia. Een personeelslid werd positief getest op corona. De eigenaresse en vier personeelsleden kregen van de GGD te horen dat zij tien dagen in thuisquarantaine moeten. Het personeelslid zat al langere tijd ziek thuis, waarn...

Nice 'n Easy
Convenience: is het eigenlijk wel gezond?

Convenienceproducten zijn een uitkomst voor de professionele keuken, vooral vanwege de tijdwinst die het gebruik ervan oplevert. Maar er zijn, bij overmatig gebruik van bepaalde soorten convenienceproducten, ook nadelen. Wieke van der Vossen, expert voedselveiligheid en etikettering bij het Voedings...

Branded Content Nice 'n Easy
Unieke horeca op Strijp-S, welkom in Blok 63-S

Bram van Uden: “Parkeren doe je voor de deur of dichtbij op P De Hoek. Blok 63-S vind je op 5 minuten loopafstand van station Strijp-S, het Klokgebouw of het PSV-stadion. Hier beleef je de energie en open sfeer van het culturele en creatieve hart van Eindhoven. Gewoon lekker eten, gezelligheid...

Food Amsterdam
De nieuwe high tea ervaring op een bijzondere plek

Hoewel het heerlijke nazomerzonnetje zich nog even van zijn beste kant laat zien, is de herfst alweer in aantocht. Dat heeft natuurlijk ook zijn voordelen. Wie herfst zegt, zegt high tea! Lekker naar binnen, de kachel een standje hoger, een dampende kop thee voor je neus en urenlang tafelen en klets...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: