Deliveroo betaalt restaurants dagelijks

3 april 2020 | Redactie

Deliveroo betaalt vanaf vandaag haar restaurants dagelijks. Op deze manier kunnen restaurants het geld dat ze verdiend hebben via de leveringen van maaltijden al binnen één dag op hun rekening krijgen. Door middel van dagelijkse betalingen biedt Deliveroo extra ondersteuning aan lokale restaurants die het moeilijk hebben sinds de verplichte sluiting op 15 maart 2020. De service is voor elk restaurant op het platform beschikbaar voor de komende drie maanden; daarna wordt beoordeeld of deze wordt verlengd.

De service geeft restaurants de mogelijkheid om de volgende dag al gebruik te maken van de inkomsten die ze via het platform verdiend hebben. Dit kunnen ze inzetten om de kosten te dekken die gewoon door blijven lopen, voor bijvoorbeeld personeel, huur of materiaal. Nooit eerder is deze vorm van inkomsten en een snelle uitbetaling ervan zo belangrijk geweest voor restaurants, omdat ze naast bezorging en afhalen geen verdere inkomsten vergaren. Op deze manier kunnen ze het hoofd boven water houden in de periode dat  de restaurants gesloten moeten blijven van de overheid.  

Sinds de sluiting in Nederland hebben veel restaurants zich aangemeld bij maaltijdplatforms om via maaltijdbezorging toch nog een bron van inkomsten te hebben. Bij Deliveroo zijn dit al meer dan 700 restaurantaanmeldingen. Veel bestaande partners moesten ineens overschakelen naar het alleen leveren van maaltijden. Deze nieuwe manier van uitbetaling kan hen financieel helpen in deze tijd. 

Naast deze nieuwe service, heeft Deliveroo verscheidene andere stappen ondernomen om de horeca te ondersteunen, waaronder: 

- Contactloze levering verplicht gemaakt voor elke bestelling.

- Expert-advies en begeleiding beschikbaar gesteld voor bestaande restaurants om het restaurant in te zetten voor ‘delivery-only’-service.

- Inzetten van extra teams die klaarstaan voor restaurants die willen overschakelen naar bezorging.

- Mede-initiatiefnemer branchebrede campagne ‘Samen uit, samen thuis’ waarbij mensen worden opgeroepen om te blijven bestellen en af te halen, om op die manier de horeca te ondersteunen. 

Stijn Verstijnen, General manager van Deliveroo Nederland: "Bij Deliveroo doen we er alles aan om onze partners te ondersteunen tijdens deze moeilijke periode. Wij zijn er voor restaurants en ondersteunen hen bij het doorgaan met leveren van hun gerechten aan families thuis. Deze nieuwe manier van snel uitbetalen zal meteen de geldstroom van duizenden restaurants op gang brengen en kan zo een steentje bijdragen het voortbestaan van het restaurant in deze onzekere tijden."

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Branded Content
Veiligheidsproducten worden nieuwe reclamedragers

Horecaondernemers hebben groen licht gekregen om per 1 juni weer te openen.Met deze bijzondere printproducties kunnen horecaondernemers de aandacht op zichzelf vestigen of zelfs gebruiken voor hun marketing en eigen reclame. Voorbereiding is heel belangrijk: Plaats daarom specifieke gedragsregel...

Wet- en regelgeving Horeca & Recht
Slecht levensgedrag, definitief oordeel in zicht?

Het openen van een restaurant gaat niet zomaar. Los van alle praktische zaken moeten de nodige vergunningen worden aangevraagd, waaronder in veel gevallen een exploitatievergunning op grond van de (algemene) plaatselijke verordening en een Drank- en Horecawetvergunning. Hierbij stuit men doorgaans o...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Verzekeraar moet coronaschade Frans restaurant vergoeden

Over het algemeen wordt schade als gevolg van de coronamaatregelen niet gedekt door verzekeraars, maar een Franse rechter heeft bepaald dat een restaurateur recht heeft op compensatie door verzekeraar Axa. Stéphane Manigold heeft in de regio Parijs vier restaurants, waar 52 werknemers in d...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Overheid schept duidelijkheid over regels horeca per 1 juni

Hugo de Jonge heeft namens het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport een brief verzonden naar de voorzitters van de verschillende veiligheidsregio's. In de brief worden aanwijzingen voor de coronamaatregelen gegeven. Ook voor de horeca. Hieruit blijkt bijvoorbeeld ook dat de exploitan...

Columns
Column: warwir

De wirwar van regeltjes met betrekking tot het coronavirus scheppen niet bepaald de duidelijkheid die we zo graag verlangen van de overheid. Zo is de wirwar gepromoveerd tot warwir; zo onduidelijk is de communicatie vanuit de overheid. Werkgeversorganisatie KHN doet zijn best, dat zien we allemaal, ...

Personeel Coronacrisis
5.000 horecamedewerkers roepen hulp FNV Horeca in sinds sluiting horeca

Sinds de lockdown van de horeca van 16 maart jl. hebben 5.000 horecamedewerkers zich bij FNV Horeca gemeld met vragen en verzoeken om hulp. De meeste vragen gingen over welke rechten en plichten zij hebben sinds hun werklocatie gesloten is. Daarnaast ziet de vakbond een stijgende vraag naar informat...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: