De meest bestelde gerechten wereldwijd

15 december 2017 | Thijs Jacobs

Wat is er nu lekkerder dan een avondje Netflixen en je eten laten bezorgen? Bezorgen is enorm in populariteit toegenomen en Deliveroo plukt er de vruchten van. In Groot-Brittannië heeft Deliveroo becijferd bij welke restaurants welke gerechten het meest besteld werden, maar ook de wereldijde lijst is bekendgemaakt.

De wereldwijde toplijst:

Les Fernandines cheeseburger van Big Fernand (Lille, France)
Burrito van Boojum (Dublin, Ireland)
Cheeseburger van Five Guys (London, UK)
Tripletta Pizza van Tripletta (Paris, France)
Regular Burrito van Taqado Mexican Kitchen (Dubai, UAE)
Boojum’s Twojum van Boojum (Belfast, Ireland)
Sushi Box for Two van Sushi Shop (Toulouse, France)
Chicken Salad Bowl van The Daily Cut (Singapore)
Chicken Katsu Curry van Wagamama (London, UK)
Cheese 6oz American Cheeseburger van GBK (London, UK)

Dit is de toplijst van Groot-Brittannië:

Cheeseburger van Five Guys (London, UK)
Chicken Katsu Curry van Wagamama (London, UK)
Cheese 6oz American Cheeseburger van GBK (London, UK)
St Peter’s Burger van The Meating Room (St Albans, UK)
Medium grilled chicken burrito van Tortilla (Brighton, UK)
Crazy Salmon Roll van Kenji Sushi (Edinburgh, UK)
Byron Burger van Byron (London, UK)
Dead Hippie Burger van MEATliquor (London, UK)
Oahu Bowl van Ahi Poké (London, UK)

Veel vlees

Opmerkelijk is, dat er in de lijst vooral vleesgerechten staan. Met name de burgers zijn populair. In deze tijd van 'vegan' en verantwoord kun je dit een verrassing noemen. Toch staat er ook een Pahu Bowl in de lijst en sushi-liefhebbers bestellen ook regelmatig via Deliveroo. 

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Drinks Longread
Achtergrond: alcoholarm bier in opkomst, alcoholvrije wijn nog niet populair

Overdag een ijskoud glas bier of een goed glas wijn. Hoewel in Nederland die cultuur niet heerst, verandert de behoefte van de consument. De mogelijkheid om een glas wijn of een biertje bij de lunch te bestellen groeit. Alcoholvrije wijnen zijn (nog) niet populair in de horeca, maar bieren die weini...

Personeel Achtergronden
Onderzoek personeel & horeca: 'De horecaondernemer heeft geen plan'

‘’Het moet een familie zijn’’, ‘’ludieke wervingsfilmpjes helpen’’ en ‘’duidelijke communicatie is alles’’. Bovenstaande uitspraken komen van horecamanagers en -ondernemers. Kortom: elke ondernemer of manager die ik spreek heeft...

Patisserie Advertorial
Creëer je eigen unieke dessert

Patisserie speelt een steeds belangrijkere rol in de Nederlandse horeca. Met een mooi stukje patisserie kun je een geweldige indruk maken op je gasten, hetgeen kan zorgen voor meer omzet. Het is belangrijk om innovatief te blijven. Zo kan het aanbieden van huisgemaakte patisserie een manier zijn om ...

Achtergronden
Top 10 brandoorzaken bij bedrijven

Menselijk handelen is de belangrijkste oorzaak van bedrijfsbranden in Nederland. En daarmee is het één van de grootse bedreiging van de bedrijfscontinuïteit in het midden- en kleinbedrijf. Dat constateert verzekeraar Reaal, na een analyse van brandoorzaken bij bedrijven. De verzek...

Drinks Achtergronden
Terrasonderzoek: Oslo het duurst, Amsterdam goedkoop

Oslo is de duurste stad van Europa om een terras te pakken. De gemiddelde prijs voor een rondje drank op het terras in de Noorse hoofdstad is € 53,71. Dit is ruim drie keer zo duur als Budapest, waar je € 15,94 kwijt bent voor een rondje (2 espresso, 2 fris, 2 halve liters bier en 2 ros&ea...

Interview Longread
Interview: lunchcafé waar je kunt douchen

Lunchrooms bevinden zich in de meeste gevallen in (stads)centra en stemmen daar het aanbod op af. Winkelend publiek, vriendinnengroepen en schoolgaande jeugd zijn er kind aan huis, maar je zult er zelden een trucker zien. Bij Lunchcafé Jut & Jul is het juist andersom, de truckers kunnen h...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: