De gekste foodtrucknamen van het jaar

14 mei 2019 | Thijs Jacobs

Vanochtend is bij het 100%NL-radioprogramma DeBarryPafShow de winnaar bekend gemaakt van de Namespotting Foodtrucknaam van het Jaar-verkiezing.
 
De Meimaand staat niet alleen bekend om het zonnige lenteweer, maar ook om de start van veel foodtruckfestivals. Om op de talloze festivals op te vallen moet een ondernemers zich niet alleen met hun aangeboden eten onderscheiden, maar ook een opvallende naam kan de uiteindelijke keuze bepalen. 
 
De jury was van mening dat Car Paccio de beste Foodtrucknaam had van 2019, omdat de winnende foodtrucknaam precies de lading dekt. 

De top-5 beste Foodtrucknamen van 2019 zijn: 


1. Car Paccio
2. Hupsaté
3. Pofferdikkie
4. Mister Maisguy
5. Kok au Van  

De winnaar is gekozen door een jury bestaande uit professionals die zich bezighouden met streetfood, marketing, media en merknamen. 
 

 De Foodtruck-Namespotting Jury 2019 bestaat uit:


• Hans Prummel  (eigenaar De Naamafdeling, voorzitter Stichting Gaykrant en initiatief- nemer Namespotting)
• Richard Otto  (eigenaar Tens Media, uitgever o.a. Verdwenen Merken, Namespotting, en Spreekbuis)
• Evelien Udo (eigenaar RISE Merken)
• Jean-Paul Schaddé van Dooren (mede-oprichter Cityguys en marketingmanager bij Babage Company)
• Roger Bloem (mede-oprichter Cityguys en marketeer bij Smullers)
 
De jury koos de winnaar uit meer dan 150 inzendingen, waaronder Voertuig, In Beslag Genomen, Cut the Crêpe, On the Brood Again, De Grilllende Keukenmeiden en Carbeque.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Coronacrisis
Horeca zeker dicht tot en met 28 april

Zojuist heeft premier Rutte bekendgemaakt dat de Nederlandse horeca zeker tot en met 28 april gesloten blijft. Hij raadt Nederlanders daarnaast ten zeerste af een meivakantie te plannen, wat voor hotels en B&B's duidelijk geen positief nieuws is, maar het komt niet onverwacht. Ook schole...

Coronacrisis
Assortiment Coffeelicious verkrijgbaar bij Jumbo

Door het coronavirus moesten alle horecazaken de deuren sluiten. Veel ondernemers verzinnen de meest creatieve manieren om toch hun afnemers te voorzien van de diensten en producten die zij aanbieden. Coffeelicious is daar één van, want haar assortiment is verkrijgbaar bij de Jumbo....

Coronacrisis
Young Creators Group start HorecaTegoed

Om de horeca een hart onder de riem te steken, is Young Creators Group, een community voor jonge ondernemers en makers onder leiding van ondernemer Edwin de Jong, op eigen initiatief gestart met HorecaTegoed. HorecaTegoed is een initiatief waar je een gift aan jouw favoriete horecagelegenheid kunt g...

Coronacrisis
"Kabinet verlengt coronamaatregelen die gelden tot 6 april "

Het kabinet besluit aanstaande dinsdag 31 maart hoe het land verdergaat in de strijd tegen het coronavirus. De maatregelen die tot en met 6 april gelden, waaronder het sluiten van eet- en drinkgelegenheden en musea, worden dan verder besproken. Verschillende landelijke media, waaronder NU.nl en ...

Opening Fastfood
Dunkin’ opent vestiging met drive through in Goes

Donutliefhebbers hoeven binnenkort hun auto niet uit om van hun favoriete donuts te genieten. Deze zomer opent namelijk een food court in Goes, waar zowel Dunkin’ als New York Pizza via een drive through verkrijgbaar zullen zijn. Daarnaast kan er ook van Dunkin’s heerlijke koffie en donu...

Coronacrisis
Kwalitaria en Délifrance starten actie tegen eenzaamheid

Kwalitaria en Délifrance roepen gezamenlijk iedereen op om iemand blij te maken met een kaartje. Met deze actie hopen de formules wat positiviteit te brengen in deze moeilijke tijd. Vanaf vandaag zijn er gratis kleurkaarten verkrijgbaar in de geopende vestigingen en via de website van beide f...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: