De gekste foodtrucknamen van het jaar

14 mei 2019 | Thijs Jacobs

Vanochtend is bij het 100%NL-radioprogramma DeBarryPafShow de winnaar bekend gemaakt van de Namespotting Foodtrucknaam van het Jaar-verkiezing.
 
De Meimaand staat niet alleen bekend om het zonnige lenteweer, maar ook om de start van veel foodtruckfestivals. Om op de talloze festivals op te vallen moet een ondernemers zich niet alleen met hun aangeboden eten onderscheiden, maar ook een opvallende naam kan de uiteindelijke keuze bepalen. 
 
De jury was van mening dat Car Paccio de beste Foodtrucknaam had van 2019, omdat de winnende foodtrucknaam precies de lading dekt. 

De top-5 beste Foodtrucknamen van 2019 zijn: 


1. Car Paccio
2. Hupsaté
3. Pofferdikkie
4. Mister Maisguy
5. Kok au Van  

De winnaar is gekozen door een jury bestaande uit professionals die zich bezighouden met streetfood, marketing, media en merknamen. 
 

 De Foodtruck-Namespotting Jury 2019 bestaat uit:


• Hans Prummel  (eigenaar De Naamafdeling, voorzitter Stichting Gaykrant en initiatief- nemer Namespotting)
• Richard Otto  (eigenaar Tens Media, uitgever o.a. Verdwenen Merken, Namespotting, en Spreekbuis)
• Evelien Udo (eigenaar RISE Merken)
• Jean-Paul Schaddé van Dooren (mede-oprichter Cityguys en marketingmanager bij Babage Company)
• Roger Bloem (mede-oprichter Cityguys en marketeer bij Smullers)
 
De jury koos de winnaar uit meer dan 150 inzendingen, waaronder Voertuig, In Beslag Genomen, Cut the Crêpe, On the Brood Again, De Grilllende Keukenmeiden en Carbeque.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Koffie & thee Interview
Interview met een theesommelier: Is thee een belevingsproduct?

Aandacht maakt succes. Theesommelier Karin Kamstra is ervan overtuigd. Maar zie je dit ook terug in de manier waarop thee wordt geserveerd? Het drankje is inmiddels meer dan 7000 jaar oud en nog steeds is het overal te verkrijgen. Van een bekertje op het tankstation tot aan een uitgebreide high tea,...

Columns Blog
Horecaondernemer, kijk uit voor stress!

Het is hollen of stilstaan. Het ene moment is het loei druk en kun je het niet bijbenen en het volgende moment kun je een kanon afschieten. De horeca in een bedrijfstak waar de vraag naar diensten fluctueert. Mensen gaan rond dezelfde periode op vakantie, eten op vaste tijden en gaan het liefst uit ...

Achtergronden Fastservice
Voortaan altijd groente of fruit in het Happy Meal

McDonald’s biedt voortaan altijd groente of fruit aan in het Happy Meal. In de toetjesstap in het Happy Meal kunnen jonge gasten kiezen uit seizoensfruit of groente. Op deze manier wil McDonald’s het eten van meer groente en fruit stimuleren. Jaarlijks worden er ruim twaalf miljoen Happy...

Food Achtergronden Fastservice
Groeiend aanbod in horecaconcepten die bijdragen aan gezonde en bewuste levensstijl

Op Schiphol Plaza kunnen reizigers nu ook terecht bij Eggs&Co, de Health Food Wall en Yoghurt Barn Na de opening van de Verspillingsfabriek in februari dit jaar, biedt Schiphol Plaza nu nog drie horecaconcepten die gericht zijn op gezond en bewust eten. De opening van de nieuwe ketens is een ant...

Achtergronden Tech
6 restaurant apps om van te smullen

Ga je vanavond uiteten of zoek je als restaurateur een app waar jouw zaak niet op mag ontbreken? Lees dan vooral verder. Een leuk restaurant vinden voor een simpele hap of juist een uitgebreid diner kan soms een flinke kluif zijn. Want, opties te over! Vooral als je in een stad bent waarvan je niet ...

Interview Longread
Interview: de mooiste strandtent van Nederland

Strandpaviljoen De Staat viert deze zomer haar tienjarig bestaan. Jeroen Kuiper is de trotse eigenaar van deze ultieme ‘strandhotspot’ op Scheveningen, die vooral door locals wordt bezocht. Toeristen bezoeken de boulevard, wie de drukte wil vermijden en wil genieten van één...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: