Chaudfontaine start samenwerking met chef-kok Freek van Noortwijk

22 maart 2018 | David Bakker

'Perfect op smaak.’ Dat is de pay-off in de nieuwe campagne van het natuurlijk mineraalwatermerk Chaudfontaine. Met een hoofdrol voor chef-kok Freek van Noortwijk, eigenaar van drie hooggewaardeerde restaurants en jurylid in de nieuwe serie van het kookprogramma Masterchef. Van Noortwijk gelooft in de kwaliteit en de smaak van Chaudfontaine; in Nederland het grootste watermerk in de horeca.

Freek van Noortwijk: ”Als chef-kok staat smaak altijd centraal. Smaak vind je ook terug in kwaliteitswater. Daarom ben ik trots dat ik als ambassadeur van Chaudfontaine nu ook dit mineraalwater mag schenken in mijn restaurants. En het mooie aan dit merk is, dat je ook de beleving van een restaurant naar je huis kunt halen. Want bij lekker koken, hoort een goed mineraalwater.”

De nieuwe campagne bouwt voort op de vorige campagne, waarin de oorsprong van Chaudfontaine centraal stond; het natuurlijke proces waaraan het mineraalwater haar unieke smaak en kwaliteit dankt. Ook nu ligt de focus op smaak: met Chaudfontaine zet je iets speciaals op tafel.

Het unieke Belgische mineraalwater Chaudfontaine ontspringt aan de voet van de Ardennen en wordt met veel zorg door de natuur beschermd. Het water reist meer dan 60 jaar via zuiverende rotslagen tot wel 1600 meter diep, voor het ontspringt vanuit zijn thermale bron. Chaudfontaine wordt gebotteld voor de lokale markten België, Nederland en een klein deel van Noord-Frankrijk.

Zomerse Fusion: Watermeloen & Komkommer

Deze lente komt Chaudfontaine bovendien met een nieuwe, frisse smaakvariant: Chaudfontaine Fusion Watermeloen & Komkommer. Een licht bruisend mineraalwater met natuurlijke fruitaroma’s. De nieuwe Chaudfontaine Fusion is een tijdelijke toevoeging op de bestaande Fusion varianten: Citroen, Limoen & Munt en Framboos & Limoen en is vanaf nu verkrijgbaar in de supermarkt.

Leider in duurzaam waterbeheer

Chaudfontaine is leider in duurzaam waterbeheer en werd daarvoor beloond met een gouden medaille van de European Water Stewardship (EWS). Simona Mitrache, sr. brandmanager voor Chaudfontaine in Nederland: “In tien jaar tijd brachten we het energieverbruik in onze bottelarij per liter terug met 70%. Energie wekken we op via zonnepanelen en een waterturbine. Daarmee besparen we 170.000 kilo CO2-uitstoot. Elke dag zijn we bezig met hoe het nog duurzamer kan, van het bottelproces tot onze verpakkingen die 100% recyclebaar zijn. Dit is in lijn met ons West-Europese duurzaamheidsactieplan This is Forward  met scherpe doelstellingen die we voor 2025 willen realiseren.”

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Interview KHN Longread
Interview nieuwe directeur KHN: “Meer zichtbaarheid in politiek Den Haag”

Afschaffing van de pariteitsclausules, minder macht voor de OTA’s, een eerlijk speelveld creëren en de problemen op de arbeidsmarkt aanpakken. Dirk Beljaarts is per 1 februari de nieuwe algemeen directeur van de Koninklijke Horeca Nederland (KHN) en is ambitieus. “Met bijna 450.000 ...

Economie
Horecaondernemers verwachten voorzichtige groei in 2019

De horeca groeit dankzij een ‘gouden mix’ van economische expansie en een grotere toestroom van toeristen, plus het goede weer in een groot deel van 2018. De omzet in de branche neemt al ruim vijf jaar elk kwartaal toe. De verwachting is dat in 2019 het oplopende personeelstekort echt...

Zo zet je een succesvol horecaconcept neer

Het ene na het andere horecaconcept werd de laatste jaren geopend. Van vegan koffie bars en bierkelders tot een heus avocadorestaurant. En allen succesvol! De wens van de consument verandert drastisch en om bij te blijven is een helder concept nodig. De HM Academy helpt je daarbij en organiseert op ...

Wet- en regelgeving
Rechter: maaltijdbezorgers Deliveroo geen zzp'ers, Deliveroo in beroep

De maaltijdbezorgers van Deliveroo zijn zzp'ers en mogen aanspraak maken op dienstverband. Dat bepaalde de rechter in Amsterdam vanmiddag. Deliveroo gaat in beroep tegen de uitspraak. Vorig jaar besloot Deliveroo om de aflopende contracten van bezorgers niet te verlengen. Zo konden bezorgers...

Koffie & thee Achtergronden
Onderzoek prijsontwikkeling koffie en thee in lunchrooms

De prijsontwikkeling van koffie en thee binnen lunchrooms is nog vrijwel nooit onderzocht. Daarom deed de redactie van vakblad Lunchroom zelf een onderzoekje naar de prijsontwikkeling gedurende de afgelopen twee jaar en daarbij keken zij ook nog verder terug, naar het jaar 2001 om precies te zijn. I...

Onderwijs Ondernemen
Training concepting voor gepassioneerde horecaondernemers

Op 21 januari 2019 vindt de eerstvolgende trainingsdag over 'concepting' plaats in Bunnik. Onderscheidend zijn met je zaak is immers lastig, zeker met de hoeveelheid trends die je om de oren vliegen en al die zaken om je heen die ook vernieuwend (denken te) zijn. Hoe val jij dan juist op? De...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: