Utrecht volgens bezorgdienst Deliveroo lunchstad van Nederland

29 augustus 2018 | David Bakker

Uit data van maaltijdbezorger Deliveroo blijkt dat de stad Utrecht het grootst aantal bestellingen rond ontbijt- en lunchtijd van Nederland heeft. Meest bestelde type lunch in de stad is ‘het belegde broodje’. Deliveroo is begin 2018 gestart met bezorgen tijdens het ontbijt en de lunch en het ziet sindsdien een stijging van 55% in ontbijtbestellingen en een 100% stijging van lunchbestellingen.

"Deliveroo past perfect in ons concept, wij willen mensen die geen tijd hebben om te koken, maar wel gezond willen eten, een alternatief bieden. Mochten ze ook geen tijd hebben om af te halen dan kunnen ze altijd bestellen via Deliveroo", aldus Harm Hogendoorn, eigenaar van DADO, gevestigd aan de Nachtegaalstraat in Utrecht.

Jop van de Graaf van SLA Utrecht op de Voorstraat: “Te gek om te zien dat onze maaltijdsalades steeds vaker ook als lunch worden besteld, en gemiddeld binnen 20 minuten al bij klanten bezorgd worden." Marwan Salim, eigenaar van Ritos op de Potterstraat, vult aan: "voordeel zijn de altijd vriendelijke bezorgers die onze bestellingen, zoals de 'Salmon Shake Poké', vlot bij de klant bezorgen."

In maart 2016 startte Deliveroo met haar bezorgservice in Utrecht. Inmiddels werkt het bedrijf samen met 90 lokale restaurants en 180 geregistreerde bezorgers in de stad.

Top-5 type bestellingen

Afgelopen zomerweken heeft Deliveroo tijdens de hittegolf een ‘stad-analyse’ gedaan, waaruit de volgende top-5 van meest besteld type eten bleek:

1.      Belegde broodjes

2.      Hamburger

3.      Pokebowl

4.      Maaltijdsalade

5.      Noodles

Door technologie snel in huis

“Deliveroo is een technologiebedrijf. Sinds juli 2017 bieden we restaurants extra data gedreven mogelijkheden, om bestellingen zo efficiënt mogelijk te verwerken”, aldus Stijn Verstijnen, directeur Nederland bij Deliveroo en zelf inwoner van Utrecht. “Waar de bereiding van een gemiddelde bestelling in de stad voorheen 14 minuten duurde, hebben we samen met onze restaurantpartners de tijd terug weten te dringen naar 7 minuten. Gevolg hiervan is dat de bezorgers bestellingen sneller bij de klant kunnen brengen.”

Deliveroo verwacht sterk te blijven groeien in Utrecht en verwacht dit jaar nog tientallen nieuwe restaurants toe te voegen aan het aanbod.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Opening Coronacrisis
Liveblog 2: Yessss! Wij gaan weer open!!

Niet alleen in Utrecht hoorde je een zucht van verlichting. Maar ook in en op andere plaatsen in Nederland slaakte de horeca een vreugdekreet(je). We mogen weer. We zijn er klaar voor en nu maar hopen dat de gasten komen. Want ook onder horecaondernemers is er de zorg of gasten niet eerst even de ka...

Coronacrisis
Liveblog 1: Yesss!! Wij gaan weer open!!

Liveblog. Wij hebben er zin! Wij zijn er klaar voor! Dat is wat Utrechtse horecaondernemers ons vanochtend vol enthousiasme vertelden. De redactie van Lunchroom, De RestaurantKrant en de CaféKrant is vandaag in het land en doet verslag van de eerste dag dat de horeca na maanden weer open mag. Ti...

Achtergronden Rotterdam
Baker&Moore lanceert TO GO picknickservice 'Baker's Box'

Baker&Moore, gevestigd op de Westblaak mag vanaf 1 juni net als de rest van de Nederlandse horeca haar deuren eindelijk weer openen. Tijdens de lockdown is er hard gewerkt aan een nieuw concept. Deze week lanceerde de heer Bakker (eigenaar Baker&Moore) het gloednieuwe concept, genaamd 'B...

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: 1,5 meter-economie in de horeca

Maandag 1 juni, tweede pinksterdag 2020, stroomde de terassen in Nederland weer vol. Na een verplichte sluiting van tien weken, slaakte de horeca een zucht van verlichting. 'We mogen weer', was de tendens in een zonovergoten Nederland. Blij ondernemers verwelkomden hun gasten met een bre...

Columns
Column Monique van Gevelt: het nieuwe abnormaal

Voor velen van ons is het drukker dan ooit. Dat wil trouwens niet zeggen dat we geld verdienen. Nee, deze crisis is een financieel drama. We zien de reserves verdampen en staren naar de bodem van onze schatkist. En nu onze voordeur op een kier staat voor onze gasten, zijn we er nog lang niet. Hoe de...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: