Thuiseten.nl en De Voedselbank slaan handen ineen

10 april 2018 | David Bakker
Thuiseten.nl en De Voedselbank slaan handen ineen<

Op vrijdag 6 april heeft thuiseten.nl, een nieuw platform voor afhaal- en
bezorgrestaurants, in Rotterdam een samenwerkingscontract getekend met
Voedselbanken Nederland. Thuiseten.nl realiseert zich dat iedere dag een goede maaltijd
helaas niet voor iedereen is weggelegd. Daarom gaat een deel van de winst rechtstreeks
naar de voedselbank.

Er komen speciale acties, en zowel consumenten als restauranthouders kunnen straks per bestelling besluiten een extra donatie aan de voedselbank te doen. Voor de voedselbank is deze samenwerking extra interessant omdat vooral de jonge doelgroep moeilijk te bereiken is. Thuiseten.nl is een jonge en transparante club, die denkt dat het anders en eerlijker kan. Ze luisteren graag naar de ondernemer en willen het vooral sámen doen.

Thuisbezorgd.nl

Onder restauranthouders met afhaal- en bezorgdienst is de afgelopen maanden immers grote ophef ontstaan, omdat marktleider thuisbezorgd.nl zonder enig overleg de commissie heeft verhoogd van 12% naar 13%. De onvrede is groot omdat veel horeca-ondernemers  door die onredelijke en eigenmachtige verhoging hun marge onder druk zien staan.

Nieuwkomer thuiseten.nl pakt de handschoen op en komt met een eerlijk en betaalbaar alternatief. thuiseten.nl garandeert ondernemers een splinternieuw platform met een reële, permanente commissie van 6%. ‘No bullshit’, zeggen de makers van het platform onomwonden, "Bij ons wordt er niet aan de prijs gemorreld. 6 procent is en blijft 6 procent. Dat is een keiharde belofte." De voordelen voor de ondernemer zijn duidelijk, die krijgt in feite 7 procent commissie terug, méér dan de helft. Een andere keiharde belofte is de hoogwaardige kwaliteit van het platform. Thuiseten.nl is dan wel nieuw op de markt, de makers zijn beslist geen nieuwkomers.

Gebruiksgemak

De mensen achter het bedrijf hebben hun sporen verdiend met vergelijkbare platforms, waarmee al miljoenen bestellingen zijn verwerkt. Daarom durft men een bestelplatform te garanderen dat qua overzichtelijkheid en gebruiksgemak met gemak kan concurreren met de marktleider. Daarnaast komt thuiseten.nl straks voor de consument met een aantal innovatieve extra’s. Een consument die thuiseten.nl trouwens zonder problemen zal weten te vinden, want de merknaam is gericht op herkenbaarheid. Helder en makkelijk te onthouden.

Op dit moment voert thuiseten.nl campagne onder restauranthouders om in korte tijd zoveel
mogelijk leden te werven. Immers een platform werkt alleen als het voldoende omvang heeft. Daarmee verschilt thuiseten.nl overigens van de andere, vaak lokale of regionale, platforms die op dit moment uit protest worden opgericht. thuiseten.nl wordt landelijk uitgerold en gaat keihard de concurrentie aan met de marktleider.

De eerste resultaten van de campagne zijn veelbelovend. Want het argument van een vaste commissie van 6% spreekt iedere horeca-ondernemer aan. Bijkomend voordeel is dat meedoen weinig inspanning kost. Naast een instap met tijdelijke hoge kortingen op terminal en printer, is het ook mogelijk om zónder instapkosten deel te nemen. Een ondernemer kan met alleen de app de bestellingen simpelweg binnen laten komen via zijn eigen telefoon of tablet. Dat maakt het dus mogelijk om de diensten van thuiseten.nl zonder kosten of risico’s uit te proberen.
 

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Drinks Longread
Achtergrond: alcoholarm bier in opkomst, alcoholvrije wijn nog niet populair

Overdag een ijskoud glas bier of een goed glas wijn. Hoewel in Nederland die cultuur niet heerst, verandert de behoefte van de consument. De mogelijkheid om een glas wijn of een biertje bij de lunch te bestellen groeit. Alcoholvrije wijnen zijn (nog) niet populair in de horeca, maar bieren die weini...

Personeel Achtergronden
Onderzoek personeel & horeca: 'De horecaondernemer heeft geen plan'

‘’Het moet een familie zijn’’, ‘’ludieke wervingsfilmpjes helpen’’ en ‘’duidelijke communicatie is alles’’. Bovenstaande uitspraken komen van horecamanagers en -ondernemers. Kortom: elke ondernemer of manager die ik spreek heeft...

Patisserie Advertorial
Creëer je eigen unieke dessert

Patisserie speelt een steeds belangrijkere rol in de Nederlandse horeca. Met een mooi stukje patisserie kun je een geweldige indruk maken op je gasten, hetgeen kan zorgen voor meer omzet. Het is belangrijk om innovatief te blijven. Zo kan het aanbieden van huisgemaakte patisserie een manier zijn om ...

Achtergronden
Top 10 brandoorzaken bij bedrijven

Menselijk handelen is de belangrijkste oorzaak van bedrijfsbranden in Nederland. En daarmee is het één van de grootse bedreiging van de bedrijfscontinuïteit in het midden- en kleinbedrijf. Dat constateert verzekeraar Reaal, na een analyse van brandoorzaken bij bedrijven. De verzek...

Drinks Achtergronden
Terrasonderzoek: Oslo het duurst, Amsterdam goedkoop

Oslo is de duurste stad van Europa om een terras te pakken. De gemiddelde prijs voor een rondje drank op het terras in de Noorse hoofdstad is € 53,71. Dit is ruim drie keer zo duur als Budapest, waar je € 15,94 kwijt bent voor een rondje (2 espresso, 2 fris, 2 halve liters bier en 2 ros&ea...

Interview Longread
Interview: lunchcafé waar je kunt douchen

Lunchrooms bevinden zich in de meeste gevallen in (stads)centra en stemmen daar het aanbod op af. Winkelend publiek, vriendinnengroepen en schoolgaande jeugd zijn er kind aan huis, maar je zult er zelden een trucker zien. Bij Lunchcafé Jut & Jul is het juist andersom, de truckers kunnen h...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: