Takeaway.com stijgt fors ondanks concurrentie

10 april 2018 | David Bakker
Takeaway.com stijgt fors ondanks concurrentie<

Takeaway.com, het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl, zag zijn orders het afgelopen kwartaal met bijna een derde stijgen ten opzichte van eerste kwartaal in 2017. Dat laat het bedrijf weten via persbericht. Daarin staat vermeld dat het aantal bestellingen in Nederland met 23 procent groeide en in Duitsland met maar liefst 32 procent. 

Jitse Groen, CEO van Takeaway.com, laat in het persbericht weten dat "Takeaway.com zijn groei in het eerste kwartaal van 2018 zag stijgen ten opzichte van het vorige kwartaal. In
vooral Duitsland hebben we nu een sterkere marktpositie en zien we een toename van de ordergroei."

Concurrentie

Takeaway verhoogde aan het begin van dit jaar in alle leidende markten zijn provisie. Daarbij verwachten ze een verhogende omzet. Maar dat is allerminst zeker. Veel horecaondernemers klagen over het het bedrijf en er zijn meerdere initiatieven, zoals BookDinners, in het leven geroepen om de strijd aan te gaan met Thuisbezorgd.nl. Voorlopig hebben deze initiatieven weinig invloed op de groei van de marktleider. 

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Drinks Longread
Achtergrond: alcoholarm bier in opkomst, alcoholvrije wijn nog niet populair

Overdag een ijskoud glas bier of een goed glas wijn. Hoewel in Nederland die cultuur niet heerst, verandert de behoefte van de consument. De mogelijkheid om een glas wijn of een biertje bij de lunch te bestellen groeit. Alcoholvrije wijnen zijn (nog) niet populair in de horeca, maar bieren die weini...

Personeel Achtergronden
Onderzoek personeel & horeca: 'De horecaondernemer heeft geen plan'

‘’Het moet een familie zijn’’, ‘’ludieke wervingsfilmpjes helpen’’ en ‘’duidelijke communicatie is alles’’. Bovenstaande uitspraken komen van horecamanagers en -ondernemers. Kortom: elke ondernemer of manager die ik spreek heeft...

Patisserie Advertorial
Creëer je eigen unieke dessert

Patisserie speelt een steeds belangrijkere rol in de Nederlandse horeca. Met een mooi stukje patisserie kun je een geweldige indruk maken op je gasten, hetgeen kan zorgen voor meer omzet. Het is belangrijk om innovatief te blijven. Zo kan het aanbieden van huisgemaakte patisserie een manier zijn om ...

Achtergronden
Top 10 brandoorzaken bij bedrijven

Menselijk handelen is de belangrijkste oorzaak van bedrijfsbranden in Nederland. En daarmee is het één van de grootse bedreiging van de bedrijfscontinuïteit in het midden- en kleinbedrijf. Dat constateert verzekeraar Reaal, na een analyse van brandoorzaken bij bedrijven. De verzek...

Drinks Achtergronden
Terrasonderzoek: Oslo het duurst, Amsterdam goedkoop

Oslo is de duurste stad van Europa om een terras te pakken. De gemiddelde prijs voor een rondje drank op het terras in de Noorse hoofdstad is € 53,71. Dit is ruim drie keer zo duur als Budapest, waar je € 15,94 kwijt bent voor een rondje (2 espresso, 2 fris, 2 halve liters bier en 2 ros&ea...

Interview Longread
Interview: lunchcafé waar je kunt douchen

Lunchrooms bevinden zich in de meeste gevallen in (stads)centra en stemmen daar het aanbod op af. Winkelend publiek, vriendinnengroepen en schoolgaande jeugd zijn er kind aan huis, maar je zult er zelden een trucker zien. Bij Lunchcafé Jut & Jul is het juist andersom, de truckers kunnen h...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: