Takeaway.com noteert 51 procent groei in aantal bestellingen

10 april 2019 | Thijs Jacobs

Takeaway.com N.V. publiceerde vandaag een orderupdate voor het eerste kwartaal van 2019. Jitse Groen, CEO van Takeaway.com: "De voortdurende groei van Takeaway.com komt op een transformerend moment voor ons bedrijf. De overname van Delivery Hero Germany zal onze schaalgrootte verder vergroten en onze vooruitgang naar winstgevendheid versnellen. In overeenstemming met onze 'één bedrijf, één merk en één IT-platform'-strategie is Pizza.de twee dagen geleden gemigreerd naar het Takeaway.com-platform en we verwachten de andere twee websites binnenkort te kunnen migreren. We kijken uit naar een vlotte verdere integratie van de activiteiten en verwelkomen onze nieuwe medewerkers in Duitsland."

Imponerende cijfers

Takeaway.com verwerkte 31,1 miljoen bestellingen in het eerste kwartaal van 2019, wat neerkomt op een stijging van 51% ten opzichte van het eerste kwartaal van 2018, of 27% op een vergelijkbare basis. In Nederland stegen de bestellingen met 17 procent van 7,7 miljoen naar 9 miljoen orders, terwijl in Duitsland het aantal bestellingen steeg met 31 procent, naar 9,8 miljoen orders. In de andere markten waar Takeaway.com actief is, steeg het aantal orders met 126 procent naar 12,3 miljoen bestellingen. Onder deze andere markten vallen bijvoorbeeld België, Oostenrijk, Polen, Zwitserland en Frankrijk.

Op 1 april 2019 voltooide Takeaway.com de overname van de Duitse activiteiten van Delivery Hero en de resultaten zullen worden geconsolideerd vanaf de voltooiing. De website Pizza.de is op 8 april 2019 gemigreerd naar het Takeaway.com platform.  

Als gevolg van de overname in Duitsland zullen de activiteiten van Scoober beschikbaar zijn in 26 andere Duitse steden. Inclusief deze uitbreiding biedt Takeaway.com restaurantdiensten aan in 64 steden in tien landen. Takeaway.com is van plan om met deze dienst het aantal steden geleidelijk uit te breiden.         

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Vega
Helft van de Nederlanders vindt iedere dag vlees eten niet meer van deze tijd

Iedere dag vlees eten is niet meer van deze tijd. Dat vindt ongeveer de helft van alle Nederlanders. Meer dan 60% van de mensen is zich bewust van de impact van vlees op het klimaat. De milieuschade die de productie en consumptie van vlees oplevert moet in de winkelprijs worden verwerkt, vindt 1 op ...

Opening Rotterdam
Restaurant JAQ, dé hotspot in het Rotterdamse theaterdistrict

Op 12 december opent restaurant JAQ haar deuren in het theaterdistrict van Rotterdam, tegenover het Oude Luxor Theater en vlakbij het bruisende uitgaansgebied rondom het Hofplein. Het sfeervolle restaurant is dé plek om af te spreken voor een drankje tijdens of na het shoppen, voor een zakend...

Economie
Personeel houdt ondernemer uit zijn slaap

Ruim de helft (55%) van alle ondernemers uit het MKB ligt ’s nachts wel eens wakker van zorgen over de eigen onderneming. Met name het vinden en behouden van goed personeel zorgt voor slapeloze nachten. Daarnaast zijn niet betalende klanten en een verstoorde werk-privébalans veel voorko...

Interview Longread
Het succesverhaal van Brownies&downieS: 'Eind dit jaar hebben we 57 lunchzaken'

In zeven jaar tijd van twee naar vijfenvijftig vestigingen. Thijs Swinkels, oprichter van Brownies&downieS, geniet nog steeds van de olievlek die zich vanuit het Brabantse Veghel heeft weten te verspreiden naar de rest van Nederland. Een mooie prestatie voor iemand die eigenlijk alleen maar werk...

Vega
Nieuw vegetarisch keurmerk voor restaurants

Dinsdag 12 november is het eerste echte vegetarische keurmerk voor restaurants gelanceerd. Het LEKKER VEGA Keurmerk is een initiatief van de Vegetariërsbond en doet met zijn indeling in niveaus recht aan het veelzijdige vega-aanbod in de Nederlandse horeca. Een win-win situatie voor restaurant ...

Koffie & thee Achtergronden
App spaarder 'wint' reis naar Italië bij Doppio Espresso

In september 2018 was de lancering van de Mijn Doppio App. Gasten van Doppio Espresso kunnen middels de app sparen voor gratis koffie, patisserie, lunch en als ultieme spaardoel een reis naar Milaan. In 2019 is het zover, de eerste gasten hebben 5000 punten bij elkaar gespaard. De trouwe gast van...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: